Rower treningowy – czyli idealny sprzęt do treningu zimą

18 sierpnia 2017, dodał: Katarzyna Lewandowska
Artykuł zewnętrzny

Wiele osób czeka z rozpoczęciem treningów do wiosny. Kiepska pogoda nie sprzyja ćwiczeniom na świeżym powietrzu. Deszcz, mróz i śnieg sprawiają, że mało komu chce się wychodzić z ciepłego domu. Jednak o kondycję fizyczną należy dbać. Zaniechanie ćwiczeń na czas zimy to duży błąd, ponieważ potem bardzo trudno odbudować formę. Aby wiosną wyglądać atrakcyjnie i mieć dużo energii należy trenować systematycznie także zimą i jesienią.

Czy trzeba rezygnować z treningu zimą?

Gdy za oknem jest zimno i pada śnieg nie trzeba wcale rezygnować z ćwiczeń. Jednym z lepszych sposobów pozwalających dbać o kondycję fizyczną w okresie jesiennozimowym jest jazda na rowerze treningowym. Obecnie dobrej klasy sprzęt tego typu można kupić w każdym sklepie sportowym. Nowoczesny rower magnetyczny nie zajmuje dużo miejsca dzięki czemu można go używać nawet w niewielkich pomieszczeniu. Co bardzo ważne jazda na takiej maszynie do złudzenia przypomina korzystanie z prawdziwego roweru. Ma to kolosalny wpływ na komfort i efektywność ćwiczeń.

Zalety roweru stacjonarnego

Takie rozwiązanie ma dużo zalet. Jedną z największych jest to, że można trenować zawsze, gdy ma się na to ochotę i czas. Jazdę na rowerze stacjonarnym można połączyć z wieloma innymi czynnościami, na przykład oglądaniem telewizji lub słuchaniem słuchowiska. Trening w domu ma też tę zaletę, że nie trzeba się do niego specjalnie przygotowywać. Ćwiczyć można nawet w piżamie.

Zasady bezpiecznego treningu

Nie można jednak zapominać o przestrzeganiu kilku ważnych zasad. W przeciwnym wypadku trening może okazać się nieskuteczny a nawet niebezpieczny. Przede wszystkim osoby początkujące nie powinny zaczynać od bardzo intensywnych ćwiczeń. Wysiłek musi być dostosowany do naszych możliwości. Dlatego przez pierwsze kilka tygodni należy spokojnie oswajać organizm z systematycznym wysiłkiem fizycznym, stopniowo zwiększając obciążenia.

Ważne jest również by każdy trening był poprzedzony rozgrzewką. Powinna ona trwać przynajmniej kilka minut. Rozgrzane mięśnie i stawy są mniej podatne na ewentualne urazy. W pobliżu roweru powinna znajdować się też wcześniej przygotowana butelka z napojem izotonicznym. Jest ona niezbędna do stałego uzupełniania płynów.

Regularne ćwiczenia poprawiają kondycję, pozwalają skutecznie walczyć z nadwagą oraz modelują sylwetkę. Efekty są uzależnione od tego jak często i w jaki sposób trenujemy. Rower magnetyczny sprawdza się doskonale zarówno w czasie ćwiczeń aerobowych jak i interwałowych.

 

 

 



Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz