Planujesz otworzyć firmę? Zobacz gotowe projekty logo na Gotowelogo.pl

16 grudnia 2019, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Logo firmy to jej wizytówka, symbol i znak rozpoznawczy. Odzwierciedla ono idee działalności przedsiębiorstwa i ma duży wpływ na rozpoznawalność marki. Dlatego przyszli przedsiębiorcy, którzy już dziś myślą o założeniu firmy, muszą pamiętać o oryginalnym, prostym w zapamiętaniu logo. Jakie cechy ma profesjonalne logo i czy koniecznie trzeba je zlecać doświadczonym grafikom? A może zamówić gotowy projekt logo na gotowelogo.pl?


Jakie cechy ma profesjonalne logo?

Projekt logo firmy musi zostać wykonany przez dobrego grafika, a jednocześnie specjalisty w dziedzinie brandingu i wizerunku. Dlatego o pomoc w wyborze najważniejszych cech charakterystycznych logo poprosiliśmy jednego z projektantów z Gotowe Logo™, który projektuje logotypy od 2003 roku. Dobry, profesjonalny projekt logo firmy musi mieć następujące cechy:

  • Prostota – siła dobrego logo tkwi w prostocie. Proste logo, najlepiej z jednym elementem zaskoczenia łatwo zapada w pamięć i jest czytelne podczas skalowania do różnych rozmiarów.
  • Uniwersalność – logo uniwersalne może być wykorzystywane na wiele sposobów i umieszczane na różnych nośnikach (papierze firmowym, gadżetach promocyjnych, wizytówkach itp.).
  • Dopasowanie do marki – znak firmowy musi oddawać filozofię firmy, będąc jednym z elementów firmowej strategii. Między innymi dlatego projekt logo firmy nie może zawierać w sobie nieprzemyślanych kolorów. Nie każda barwa będzie bowiem odpowiednia dla przedsiębiorstwa z danej branży.
  • Ponadczasowość – logo ma służyć przez lata. Doświadczony projektant nie trzyma się więc obecnych trendów, ale przygotowuje projekt logo, który przy niewielkim odświeżeniu będzie ponadczasowe.

Logo tylko od specjalisty

Dlatego stworzenie dobrego projektu logo lub jego rebrandingu, podobnie jak strony internetowej, to sztuka. Jeżeli znak firmowy nie spełnia przynajmniej jednej z powyższych cech, nie można o nim powiedzieć, że jest to logo w pełni profesjonalne, zaprojektowane po to, aby zwiększyć rozpoznawalność marki.

W związku z tym nie ma sensu osobiście odpowiadać za projekt logo. Cena gotowego projektu nie jest na tyle wysoka, aby nie zaufać przy tym specjalistom.
Zwłaszcza że to inwestycja w firmę, która jeżeli ma być konkurencyjną marką, nie może skapitulować już na etapie tworzenia znaku rozpoznawczego. Tymczasem projekt logo firmy nie jest tak prosty, jakby się mogło wydawać.

Zamawiać czy kupić – co opłaca się bardziej?

Tworzenie logo od podstaw wymaga znalezienia odpowiedniego projektanta. Następnie należy mu dać czas na realizację i naniesienie ewentualnych poprawek. Oczywiście koszta prędzej lub później się zwrócą, a przy właściwym wyborze klient na pewno będzie zadowolony. Prościej, szybciej i taniej kupić jednak gotowe, już zaprojektowane logo. Dziś to szczególnie proste, a zakup gotowego znaku rozpoznawczego możliwy jest przez serwis www.gotowelogo.pl .

 

 

Jak sama nazwa wskazuje, w serwisie znajdują się już stworzone logotypy, co pomaga niezdecydowanym przedsiębiorcom w wyborze znaku, który ma być wizytówką ich firmy. Finalnie serwis zawierać będzie kilkaset projektów logo, będąc na bieżąco aktualizowanym o nowe logotypy.

Wszystko bez ukrytych kosztów, z możliwością naniesienia zmian przez grafika i projektem księgi znaku w cenie zakupionego logo, co pozwala na oszczędność nawet powyżej 1000 zł. Księga znaku jest bowiem zbiorem najważniejszych informacji dotyczących stosowania logo w różnych sytuacjach. Ich przestrzeganie pozwala zachować spójność identyfikacji wizualnej oraz czytelność samego znaku.

Ceny promocyjne stworzonych projektów zaczynają się od 231 zł + VAT. W cenie klient otrzymuje gotowy dokument przekazania praw autorskich oraz pliki końcowe jako zestaw różnych wersji logo (podstawowa, achromatyczna, w skali szarości), przygotowanych w formacie wektorowym i zapisanych do druku oraz prezentacji na monitorach. To wszystko (projekt po zmianach, kompletny zestaw plików i księga znaku) otrzymać można już w ciągu 2 dni roboczych.