Nowoczesna strona czytania, czyli jak korzystać z e-księgarni
Akcje promujące e-czytelnictwo z udziałem Mariusza Szczygła, Janusza L. Wiśniewskiego, Beaty Pawlikowskiej i innych znanych autorów, ponad 40 000 e-książek w ofercie dostępnych w najpopularniejszych formatach – EPUB i MOBI zabezpieczonych wygodnym watermarkiem, setki współpracujących wydawców, tysiące promocji i eventów dla fanów e-książek – to 7 letni wkład firmy Virtualo w rozwój polskiego rynku ebooków. Kolejny krok, nowa odsłona e-księgarni dystrybutora ruszyła pod koniec września br. i ma zachęcić Internautów do odkrycia nowoczesnej strony czytania.
E-księgarnia Virtualo.pl powstała w 2008 r., była więc jednym z pierwszych sklepów z ebookami na polskim rynku. Wówczas książki elektroniczne były kojarzone głównie z plikami PDF, a czytniki ebooków uchodziły za dobro luksusowe. W ciągu kilku lat rynek ebooków rozwinął się i zmienił, a wraz z nim zmieniała się również księgarnia dystrybutora, której doczekała się nowego layoutu i przede wszystkim nowych funkcjonalności. Przy planowaniu nowej księgarni braliśmy pod uwagę liczne opinie eCzytelników, jak i własne doświadczenie. Wprowadziliśmy sporo zmian, została odświeżona szata graficzna i logo. Dodaliśmy nowe funkcje – m.in. wysyłkę plików na czytniki PocketBook i Dropboxa oraz schowek. Przebudowana została Moja Biblioteka, na stronie kategorii pojawiły się filtry umożliwiające łatwiejsze wyszukiwanie książek. Aktualnie strona dostępna jest w wersji responsywnej – mówi Martyna Bednarczyk z Virtualo. Z okazji uruchomienia nowej odsłony księgarni przygotowano również liczne atrakcje dla eczytelników w postaci konkursów i promocji ebooków.
Popularność ebooków wśród polskich czytelników rośnie z roku na rok. Według zestawienia Virtualo, w I-III kwartale 2015 r. najchętniej były kupowane ebooki „Blackout” Marca Elsberga, trylogia Zygmunta Miłoszewskiego z prokuratorem Szackim („Uwikłanie”, „Ziarno prawdy”, „Gniew”) wydawnictwa WAB oraz kontynuacja trylogii Millenium Stiega Larssona – tytuł „Co nas nie zabije” autorstwa Davida Lagercrantza opublikowany w Polsce przez wydawnictwo Czarna Owca.