Nowe 7 cudów natury, bez Mazur…

18 listopada 2011, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny
Amazonia, Zatoka Halong, Wodospady Iguazu, Wyspa Jeju, Park Komodo, podziemna rzeka Puerto Princesa i Góra Stołowa w RPA to aktualnie Nowe 7 Cudów Natury – najpiękniejsze miejsca na Ziemi, wyłonione w ogólnoświatowym konkursie organizowanym przez fundację New7Wonders.
Mazury były jedynym polskim regionem biorącym udział w finałowym głosowaniu. O miano jednego z cudów natury rywalizowały od 2009 roku m.in. z Wezuwiuszem i Wyspami Galapagos. W poprzednich etapach konkursu Polskę reprezentowały jeszcze Białowieża i Pustynia Błędowska – oba miejsca zdobyły jednak zbyt mało głosów, by dojść do finału.
Polska Kraina Wielkich Jezior Mazurskich nie znalazła się w zwycięskiej siódemce, jest jednak w finałowej grupie czternastu najpiękniejszych miejsc na Ziemi (wyłonionych spośród 440), uzyskując tym samym tytuł najpiękniejszego miejsca w Europie. Na trzyletnią kampanię prowadzoną przez Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego, wspierającą kandydaturę Mazur w konkursie, złożyły się 102 akcje promocyjne i 165 informacji wysłanych do mediów. Udało się pozyskać ponad 30 tysięcy fanów na profilu kampanii na Facebooku, a stronę MazuryCudNatury.org odwiedzono 500 tysięcy odwiedzin.
Gdyby kampania, zrealizowana przy relatywnie niewielkich kosztach, prowadzona była bez tła, jakim był światowy plebiscyt, nie udałoby się osiągnąć takiego efektu. Wszystkie działania promocyjne prowadzone zarówno przez nas, jak i przez organizatora konkursu spowodowały, że dla wielu ludzi Polska jest dziś atrakcyjna nie tylko dla zwiedzających, ale także globtroterów szukających wyzwań i ciekawych wrażeń, jakie niosą ze sobą podróże do krajów zaliczanych do wyjątkowych miejsc na świecie – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Konkurs i kampania Mazury Cud Natury wzmocniły także wizerunek Mazur w Polsce. Wyniki przeprowadzonego w październiku br. badania wizerunkowego regionu pokazały, że dzięki udziałowi w konkursie o Mazurach słyszało blisko 70% ankietowanych. 45% respondentów, którzy spotkali się z kampanią Mazur, uważa że region ten staje się coraz bardziej atrakcyjnym celem wyjazdów turystycznych, a 71% z nich poleciłoby to miejsce innym turystom. 84% respondentów uważa, że Mazury zasługują na tytuł jednego z siedmiu cudów natury.
Zwiększone zainteresowanie regionem, uzyskane przy okazji konkursu, będzie wykorzystywane przy dalszej realizacji strategii promocji i rozwoju województwa warmińsko-mazurskiego. Przygotowywana jest nowa, tym razem międzynarodowa, kampania promocyjna zachęcająca do odwiedzania Mazur i Polski.