Najlepszy portal dla kobiet, kobiecy portal z poradami i przepisami
Jeżeli jesteście czytelniczkami naszego portalu to idealnie wpisujecie się w ten temat. Co druga kobieta szpera w internecie w poszukiwaniu informacji, porad, czy zdjęć. Zastanawiałyście się kiedyś czego tak naprawdę poszukują kobiety? Jakie hasła najczęściej padają w wyszukiwarce? Na co my kobiety zwracamy uwagę? Jakie tematy są najbardziej kontrowersyjne, a jakie nurtują Polki?
Statystyki
Internet i coś więcej?
Niezaprzeczalnie korzystamy z internetu jako główne źródło zajęć. Inne formy spędzania wolnego czasu odeszły już w niepamięć, jednak nie koniecznie może oznaczać to coś złego.
Potwierdza to wykres z badań przeprowadzonych w „Kobieta w sieci” z gemiusReport.
Jak widać Polki jednomyślnie głosowały na Internet. Na szczęście tuż za tym z niewielką różnicą pojawiła się odpowiedź – spotykam się ze znajomymi – co oznacza, że nie zamieniliśmy się jeszcze w cyborgi.
Jarosław Kowalski, Kierownik Zespołu Badań Ilościowych w Gemius SA wypowiada się na ten temat następująco:
Wyszczególnienie segmentów spośród internautek było dla nas ciekawym wyzwaniem intelektualnym i zaowocowało uzyskaniem obrazu polskich użytkowniczek sieci wykraczającym ponad zwyczajowe podziały. Zawarta w raporcie analiza segmentacyjna jest dokładnym sprecyzowaniem grup docelowych, jakie można wyróżnić wśród pań korzystających z sieci, pod względem istotnych aspektów ich życia.
Wiek i preferencje
Kolejną badaną rzeczą, która nas interesuje jest wiek internautek. Przeprowadzeniem ankiety zajął się Gemius Polska.
Wgłębili się oni nieco bardziej w temat i zajęli się również tematyką preferowaną przez Panie. Poniżej lista rzeczy, które najczęściej były wyszukiwane przez dane grupy wiekowe.
Wiek 25-34
- marketing
- macierzyństwo
Wiek 35-44
- sklepy odzieżowe
- firmy kosmetyczne
Wiek 45-54
- informacje biznesowe
- rozrywka
Jak się okazuje internautki nie tylko szukają rozrywki, ale również robią w sieci zakupy, czy zasięgają informacji na temat produktów finansowych.
Raport E-commerce w Polsce 2011 wykazał, że kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni jako największą cechę zakupów internetowych cenią niższa cenę. Tego zdania jest,aż 42 % Polek, natomiast jeżeli chodzi o oszczędność czasu to liczba wynosi 16%.
Z kolei raport Finanse i plany finansowe internautów udowadnia, że kobiety sukcesu również szperają w internecie. Informacje z sieci odnośnie usług finansowych czerpie aż 46% kobiet.
Tematyka serwisów
Na jakie konkretne strony, portale wchodzą kobiety?
- temat zdrowia, domu i rodziny – 63% odwiedzających takie strony to kobiety
- sklepy internetowe – 62% użytkowników to Polki
- wirtualne kartki i pomysły na życzenia – 60%
- ciąża i macierzyństwo – to najbardziej popularny temat
- znaczna cześć internautek szuka również pomysłów na obiad
Można by powiedzieć, że każdy znajdzie coś dla siebie w Internecie bez względu na wiek, czy pochodzenie.
Miłość?
Czy jest możliwe znalezienie drugiej połówki w Internecie?
Do przeglądania serwisów randkowych przyznaje się co trzecia osoba. Najwięcej użytkowników to ludzie pomiędzy 25, a 34 rokiem życia. Pomimo wielu kontrowersyjnych opinii na ten temat, liczba osób znajdujących swoją miłość nadal rośnie. Oczywiście trzeba do tego cierpliwości, czasu i dystansu do głupich żartów, jednak kobiety w wolnym czasie coraz chętniej zaglądają na portale.