Na rozmowę kwalifikacyjną w okularach czy bez?
Kobieta w okularach wypada lepiej w oczach pracodawcy.
Alicja na 6 rozmów kwalifikacyjnych wybrała się w okularach korekcyjnych, natomiast na 6 pozostałych udała się bez oprawek, stawiając na szkła kontaktowe. Potencjalni pracodawcy zostali poproszeni o wypełnienie ankiety tuż przed rozmową kwalifikacyjną, w obecności kandydatki. Rezultat badania zaskoczył nawet samą zainteresowaną.
Eksperyment polegał na tym, że nasza bohaterka, 30-letnia Alicja, absolwentka studium kosmetycznego, która interesuje się kulinariami, odbyła w Warszawie 12 rozmów o pracę, ubiegając się o stanowisko sekretarki. Wada Alicji wynosi -3,5 dioptrii, ale mimo to udało jej się zebrać wiele plusów. W pierwszej kolejności przedstawimy wyniki ankiety przeprowadzonej przed rozmowami o pracę, na które nasza bohaterka przyszła w okularach. Sprawiała wrażenie osoby spokojnej (100% ankietowanych podało taką odpowiedź), a także inteligentnej (83% odpowiedzi). Według respondentów, badana należy do kreatywnych i wyrozumiałych osób (kolejno 67 % i 50 % odpowiedzi).
Świeże spojrzenie
Co ciekawe, intensywny kolor modnych oprawek spowodował, że kandydatka na stanowisko sekretarki została oceniona na 2 lata młodszą. Wszyscy interlokutorzy spodziewali się, że mają do czynienia z absolwentką studiów wyższych, która może poszczycić się dyplomem z wyróżnieniem. Wśród zainteresowań, o które kandydatka była pytana podczas spotkania, pojawiła się literatura i teatr. 83% pracodawców uznało, że najczęściej można ją spotkać w kawiarni, księgarni i galerii sztuki. Średnia wynagrodzenia, którego według rekruterów mogła oczekiwać Alicja, wynosi 3 750 zł netto.
Nie opłacało się sięgać po soczewki
Według ankietowanych, którzy spotkali się z kandydatką bez okularów, kobieta jest spontaniczna (67%) i sympatyczna (83%). 5 potencjalnych pracodawców uznało, że zapewne jest osobą towarzyską (67%) i zaradną (50%). Alicja została oceniona na swój wiek, czyli na 30 lat. Rekruterzy obstawiali, że za chwilę rozpoczną rozmowę z kobietą ze średnim wykształceniem (50%) lub niepełnym wyższym (83%). Wśród pasji, o które kandydatka była pytana podczas spotkania, pojawiła się muzyka, sport i kino. 67% pracodawców uznało, że najczęściej można spotkać rozmówczynię w klubie fitness i w centrum handlowym. Przewidywane oczekiwania finansowe kobiety w oczach pracodawców wyniosły średnio o 200 zł netto.
Sukces w zasięgu wzroku
Badanie przeprowadzone przez markę Eyelab dowiodło, że okulary diametralnie zmieniają sposób postrzegania osoby przez otoczenie. Okulary są bowiem kojarzone z inteligencją, elokwencją, powagą, tak jak drogi zegarek z luksusem. To atrybut specjalisty w danej dziedzinie, nauczyciela, lekarza czy wykładowcy akademickiego. Jeśli chcemy dobrze wypaść na egzaminie lub rozmowie rekrutacyjnej, powinniśmy dobrać oprawki, które podkreślą naszą osobowość i dodadzą animuszu.
Zobacz również:
1.5 powodów, dla których powinnaś kupić nowe okulary
4.Piękny uśmiech na jesień – konkurs FB!