Z usług manicure i pedicure chętnie korzystają rzesze kobiet. Nie wszyscy jednak mają możliwość otworzenia własnego biznesu w wynajętym lokalu. Opłaty za miejsce na działalność, a do tego niezbędne akcesoria kosmetyczne i sprzęt – to wszystko wymaga dużych nakładów finansowych. Istnieje jednak pewna alternatywa – świadczenie swoich usług mobilnie. Dlaczego warto skorzystać z tego rozwiązania?
Z usług manicure i pedicure chętnie korzystają rzesze kobiet. Nie wszyscy jednak mają możliwość otworzenia własnego biznesu w wynajętym lokalu. Opłaty za miejsce na działalność, a do tego niezbędne akcesoria kosmetyczne i sprzęt – to wszystko wymaga dużych nakładów finansowych. Istnieje jednak pewna alternatywa – świadczenie swoich usług mobilnie. Dlaczego warto skorzystać z tego rozwiązania?
Niższe koszty prowadzenia działalności
To jedna z największych zalet mobilnych usług kosmetycznych. Nie trzeba ponosić kosztów wynajmu lokalu. Co więcej, w przypadku gdy jest to dopiero pierwsza działalność gospodarcza, prowadzenie biznesu mobilnego będzie pociągało za sobą koszty zaledwie kilkuset złotych miesięcznie. W przypadku gabinetu stacjonarnego opłaty są kilkukrotnie większe – konieczne jest uiszczanie czynszu, płacenia za media i ogrzewanie, co w okresie zimowym może być dla salonu ogromnym obciążeniem.
Lepszy start
Mobilna działalność ma przewagę nad otwarciem salonu kosmetycznego także z tego względu, że sam start również jest znacznie mniej kosztowny. Tak naprawdę wystarczy zakup odpowiedniego sprzętu i zarejestrowanie swojej działalności. W przypadku prowadzenia salonu kosmetycznego konieczne jest natomiast oprócz zakupu niezbędnych akcesoriów także przeprowadzenie remontu oraz nabycie wszystkich niezbędnych mebli czy dekoracji. Warto też wspomnieć, że urządzenia mobilne są tańsze od stacjonarnych odpowiedników, co jeszcze bardziej obniża koszty rozkręcenia własnej działalności gospodarczej.
Idealne rozwiązanie dla osób młodych
Manicure i pedicure mobilny to rozwiązanie przede wszystkim dla osób młodych czy dla tych, którzy dopiero odbyli staż. Salony często niechętnie przyjmują młode kosmetyczki w obawie, że taka osoba może po dwóch latach zrezygnować z pracy i otworzyć własną, konkurencyjną działalność. Wolą więc przyjmować osoby z wieloletnim doświadczeniem – nie dość, że nie trzeba ich doszkalać, to jeszcze można liczyć na to, że skoro do tej pory nie otworzyły konkurencyjnego salonu, raczej już tego nie zrobią. Osoby młode często mają wiele pomysłów i duży zapał do pracy, dlatego możliwość otwarcia mobilnej działalności jest dla nich idealnym rozwiązaniem.
Mniejsza konkurencja
Manicure i pedicure mobilny to wciąż dziedzina, w której działa znacznie mniej specjalistów niż w salonach stacjonarnych. Oznacza to, że prościej jest zdobyć klientów. Ponadto prowadzenie działalności mobilnej nie tylko oznacza niższe koszty dla kosmetyczki, ale także daje jej możliwość zaoferowania bardziej korzystnych cen dla swoich klientek.
Wiele możliwości współpracy
Mobilny manicure i pedicure cieszy się dużym zainteresowaniem przede wszystkim z tego powodu, że jest bardzo wygodnym rozwiązaniem dla klientek. Zamiast umawiać się do salonu i przyjeżdżać tam na konkretną godzinę, mogą zamówić kosmetyczkę do swojego domu. To dla klientek duża oszczędność czasu, a przede wszystkim duża wygoda, co sprawia, że chętnie korzystają z usług mobilnej kosmetyczki.
Kosmetyczka mobilna a higiena pracy
Pracownice salonu kosmetycznego często zarzucają kosmetyczkom mobilnym brak profesjonalizmu. Szczególna uwagę zwracają na to, że kosmetyczki mobilne nie dbają o higienę podczas pracy, a ponadto nie mają nad sobą kontroli sanepidu, która mogłaby wyegzekwować od niej właściwe postępowanie. Warto jednak pamiętać, że higiena pracy zależy tylko od jednej osoby – od samej kosmetyczki. Jeśli więc swoje usługi będzie świadczyć osoba rzetelnie podchodząca do swojej pracy, nie trzeba się martwić, że zaoferuje usługi na niższym poziomie czy że nie będzie przestrzegać wymogów, jakie obowiązują w każdym salonie kosmetycznym.
Elastyczny czas pracy
Dużą zaletą dla mobilnej kosmetyczki jest także możliwość samodzielnego dostosowywania czasu pracy do swoich potrzeb. Tylko od kosmetyczki zależy, kiedy weźmie sobie wolne, kiedy postanowi popracować więcej, a kiedy zadecyduje, że w najbliższych tygodniach chce obsłużyć mniej klientek. Kosmetyczka mobilna nie ma nad sobą szefa, nie musi zawsze siedzieć w salonie w konkretnych godzinach. Dzięki temu jej życie jest znacznie wygodniejsze, a zarobki zależą tylko od niej i oczywiście od ilości chętnych klientek, choć tych raczej nie zabraknie, gdyż wygoda i atrakcyjna cena za świadczone usługi będzie dla nich dostateczną zachęta.
Reklamowanie usług
Szczególnie na początku prowadzenia działalności ważne jest dotarcie do jak najszerszego grona osób. Do tego celu najlepiej użyć portalu internetowego. Obecnie niemal każdy korzysta z internetu i to właśnie z jego pomocą wyszukuje się wszystkie niezbędne informacje. Portal taki jak KUUMA.pl pozwala odpowiednio zareklamować swoje usługi. Dzięki niemu samodzielnie można określić dni i godziny, w których świadczy się usługi i czekać, aż kalendarz wypełni się sam. Należy więc skupić się jedynie na własnej działalności, a nie na poszukiwaniu klientek, bo te z pewnością się znajdą.
Platforma pozwala także zbudować relacje z klientami i podejrzeć innych usługodawców, nawiązać współpracę, tworzyć mobilne zespoły. Klienci znajdą się sami – wystarczy zaoferować im odpowiednie usługi. KUUMA.pl to również idealne miejsce dla klientów, którzy szukają tego rodzaju usług mobilnych – wygodna wyszukiwarka pozwoli im na szybkie znalezienie osoby, która wykona manicure czy pedicure.