Macierzyństwo 21. wieku

26 stycznia 2015, dodał: Informacja_prasowa
Artykuł zewnętrzny

Młode mamy spędzają blisko 4 godziny dziennie online – na laptopach, smartfonach lub komputerach stacjonarnych[1]. Co druga z nich szuka porad i informacji dotyczących macierzyństwa na portalach i blogach parentingowych. Jak jeszcze młode mamy wykorzystują nowe technologie?

 

 

file1422262175

 

Nie sposób nie zauważyć, że na przestrzeni ostatnich lat model rodziny znacznie się zmienił. Dzisiaj coraz częściej w rodzicielstwo angażują się również ojcowie, co potwierdzają chociażby ostatnie dane ZUS dotyczące urlopów tacierzyńskich – w tym roku skorzystał z nich co szósty tata, podczas gdy wcześniej, przez 4 lata, zrobił to co 60. Jednak to wciąż po stronie mamy leży większość obowiązków związanych z wychowywaniem dziecka. I coraz bardziej pomaga jej w tym Internet. W jaki sposób?

Cyfrowa mama

Komunikowanie się ze znajomymi, poszukiwanie porad na stronach parentingowych i kulinarnych, zakupy w e-sklepach, czy płacenie rachunków online – to najpopularniejsze czynności młodych mam w sieci. Dzisiaj Internet służy im już nie tylko do celów rozrywkowych, ale jest też realnym wsparciem przy wychowywaniu dziecka. Pozwala nie tylko oszczędzać tak cenny dla nich czas, ale często też pieniądze. Współczesne mamy, zwłaszcza te z pokolenia Millenium, z łatwością korzystają ze zdobyczy nowych technologii w codziennym życiu, by lepiej zarządzać czasem – mówi Martin Molcan, dyrektor zarządzający sklepem internetowym Feedo.pl – Coraz bardziej świadomie korzystają z tabletów czy smartfonów, które służą im już nie tylko do wysyłania smsów czy robienia zdjęć swoim pociechom, ale też do płacenia rachunków czy dokonywania zakupów online – od pieluch, kaszek i zabawek dla dzieci, po ubrania, również dla siebie. – dodaje Molcan.

Jednak przed dokonaniem zakupu, najczęściej sprawdzają opinie o produkcie na parentingowych blogach, forach czy serwisach internetowych, skąd czerpią też inspiracje i porady dotyczące wychowania. Choć wydają więcej w Internecie, są też bardziej wymagające. – Wydatki współczesnych mam w sieci są wprost proporcjonalne do ich oczekiwań względem e-sklepów. Nie wystarczy im tylko dostawa produktu do domu. – komentuje Martin Molcan. – Dlatego właśnie Feedo wykracza poza działania typowego sklepu internetowego, oferując dużo więcej niż klasyczna obsługa klienta. Tworzymy wokół siebie społeczność młodych matek, stawiając na tworzenie własnego contentu – od poradników dla matek po współpracę z serwisami parentingowymi.

Co ciekawe, współczesne mamy są też bardziej kreatywne, jeśli chodzi o sposób wykorzystania Internetu. Używają go coraz częściej nie tylko by zaoszczędzić pieniądze, ale też je zarobić. Co trzecia wykorzystuje sieć, aby sprzedać zrobione przez siebie produkty, czy promuje swój biznes poprzez social media. Jak widać, współczesne mamy są bardziej przedsiębiorcze niż niejeden biznesmen.

 


[1] Wg raportu  BabyCenter 21st Century Mom® Insights Series, 2014 Millennial Mom Report, Styczeń 2014, badanie przeprowadzone na kobietach w wieku 18-44 lata.