Jakie działania marketingowe pomogą wzmocnić wizerunek klinikom i centrom medycznym?
Centra medyczne czy kliniki stomatologiczne to placówki, które na brak pacjentów nie powinny narzekać. Tymczasem stale rosnąca konkurencja powoduje walkę o potencjalnych klientów. Ulotki czy lokalne reklamy nie zawsze przynoszą oczekiwane efekty, ponieważ większość pacjentów informacji o placówkach medycznych poszukuje w Internecie. I warto ten fakt wykorzystać, by zawsze znajdować się o duży krok przed konkurencją.
Dlaczego warto zadbać o budowę wizerunku w sieci?
Stale wzrasta liczba osób, które – poszukując informacji o konkretnych usługach medycznych – korzystają z zasobów Internetu. Docierają więc wyłącznie do tych klinik i lekarzy, którzy posiadają firmowe strony www. Centra medyczne, które zbagatelizowały znaczenie Internetu, nadal pozostają w tyle za konkurencją. Czas to zmienić, by zapewnić sobie rosnące grono zadowalających pacjentów.
Jak wypromować klinikę medyczną w Internecie?
Promocja kliniki medycznej w Internecie oraz wzmacnianie wizerunku to długa droga, która jednak prowadzi do celu. Pod warunkiem, że działania bazują na odpowiedniej strategii. -„Najczęściej powtarzającym się błędem jest wykorzystywanie niewłaściwie dobranych narzędzi marketingowych, które nie odzwierciedlają charakteru kliniki ani zakresu działań” – komentuje Dariusz Jurek – Head SEO w agencji Marketing System, który od 7 lat zajmuje się marketingiem internetowym. – „Często też centra medyczne koncentrują się wyłącznie na pozycjonowaniu, którego celem jest wygenerowanie jak największego ruchu z wyszukiwarki. Z doświadczenia Marketing System i naszych klientów wiemy, że takie działania są potrzebne, ale niewystarczające” – dodaje. Podstawą jest przede wszystkim odpowiednie przygotowanie witryny firmowej pod kątem wyszukiwarki Google. „Ukończenie kursu w USA – w międzynarodowej firmie Bruce Clay Inc. szerzej otworzyło mi oczy na branżę SEO, dzięki czemu zdobytą tam wiedzę cały czas wykorzystuję w działaniach realizowanych dla polskich klientów”.
W jaki sposób działać, by klinika medyczna została wypromowana w Internecie i zyskała sobie przychylność przyszłych pacjentów? „Mając w obsłudze ponad 150 firm z branży medycznych i około medycznych, za każdym razem podejmujemy działania wielopłaszczyznowe. Taka strategia zawsze przyniesie efekty, tym bardziej że uwzględnia ona niezależne od siebie elementy” – podpowiada Dariusz Jurek. Kompleksowość działań widoczna jest w ofercie Marketing System. Agencja oferuje usługę analityki internetowej, audyty SEO, pozycjonowanie czy kampanię linków sponsorowanych [Dariusz Jurek jest certyfikowanym konsultantem w Google AdWord – przyp. red. ].
E-marketing obejmuje również szeroko prowadzone działania w zakresie PR internetowego oraz content marketingu czy marketingu rekomendacji. Zamieszczanie publikacji medycznych, artykułów poradnikowych oraz innych treści przydatnych z punktu widzenia użytkownika – potencjalnego pacjenta to istotny krok w stronę wzmacniania wizerunku w Internecie. Dzięki takim działaniom klinika medyczna czy stomatologiczna jawi się w świadomości użytkowników jako ekspert. A komu, jak nie ekspertom, ufamy najbardziej? „Takie działania mają jeszcze dodatkową zaletę – pozwalają na zwiększenie ruchu alternatywnego – więc nie tylko z wyszukiwarki, ale również portali branżowych, kobiecych serwisów czy blogów. Dlatego Marketing System współpracuje z wieloma serwisami kobiecymi oraz blogerami podejmującymi tematykę okołomedyczną – to przynosi wymierne korzyści” – ujawnia Dariusz Jurek.
Czy marketing internetowy to opłacalna inwestycja?
E-marketing to z pewnością jeden z najbardziej skutecznych i długofalowych sposobów na wypromowanie kliniki stomatologicznej czy centrów medycznych w Internecie. „Działamy od ponad 5 lat i mamy na swoim koncie współpracę z ponad 150 firmami z tej branży. Sądząc po otrzymanych referencjach (na stronie internetowej umieszczone zostały tylko wybrane rekomendacje z uwagi na umowę poufności), to działa. Prowadzone przez nas działania pozwalają na wygenerowanie ruchu z wyszukiwarek i ruchu alternatywnego, co przekłada się na wysoką konwersję” – podsumowuje Dariusz Jurek.
Chcąc zaistnieć w świadomości pacjentów i dotrzeć do jeszcze szerszego ich grona, warto wykorzystać możliwości Internetu. A usługi profesjonalistów pozwolą osiągnąć zadowalające rezultaty.