Jakie działania marketingowe pomogą wzmocnić wizerunek klinikom i centrom medycznym?

9 czerwca 2014, dodał: Redakcja

Centra medyczne czy kliniki stomatologiczne to placówki, które na brak pacjentów nie powinny narzekać. Tymczasem stale rosnąca konkurencja powoduje walkę o potencjalnych klientów. Ulotki czy lokalne reklamy nie zawsze przynoszą oczekiwane efekty, ponieważ większość pacjentów informacji o placówkach medycznych poszukuje w Internecie. I warto ten fakt wykorzystać, by zawsze znajdować się o duży krok przed konkurencją.

aa

Dlaczego warto zadbać o budowę wizerunku w sieci?

 

Stale wzrasta liczba osób, które – poszukując informacji o konkretnych usługach medycznych – korzystają z zasobów Internetu. Docierają więc wyłącznie do tych klinik i lekarzy, którzy posiadają firmowe strony www. Centra medyczne, które zbagatelizowały znaczenie Internetu, nadal pozostają w tyle za konkurencją. Czas to zmienić, by zapewnić sobie rosnące grono zadowalających pacjentów.

 

Jak wypromować klinikę medyczną w Internecie?

 

Promocja kliniki medycznej w Internecie oraz wzmacnianie wizerunku to długa droga, która jednak prowadzi do celu. Pod warunkiem, że działania bazują na odpowiedniej strategii. -„Najczęściej powtarzającym się błędem jest wykorzystywanie niewłaściwie dobranych narzędzi marketingowych, które nie odzwierciedlają charakteru kliniki ani zakresu działań” – komentuje Dariusz Jurek – Head SEO w agencji Marketing System, który od 7 lat zajmuje się marketingiem internetowym. – „Często też centra medyczne koncentrują się wyłącznie na pozycjonowaniu, którego celem jest wygenerowanie jak największego ruchu z wyszukiwarki. Z doświadczenia Marketing System i naszych klientów wiemy, że takie działania są potrzebne, ale niewystarczające” – dodaje. Podstawą jest przede wszystkim odpowiednie przygotowanie witryny firmowej pod kątem wyszukiwarki Google. „Ukończenie kursu w USA – w międzynarodowej firmie Bruce Clay Inc. szerzej otworzyło mi oczy na branżę SEO, dzięki czemu zdobytą tam wiedzę cały czas wykorzystuję w działaniach realizowanych dla polskich klientów”.

 

W jaki sposób działać, by klinika medyczna została wypromowana w Internecie i zyskała sobie przychylność przyszłych pacjentów? „Mając w obsłudze ponad 150 firm z branży medycznych i około medycznych, za każdym razem podejmujemy działania wielopłaszczyznowe. Taka strategia zawsze przyniesie efekty, tym bardziej że uwzględnia ona niezależne od siebie elementy” – podpowiada Dariusz Jurek. Kompleksowość działań widoczna jest w ofercie Marketing System. Agencja oferuje usługę analityki internetowej, audyty SEO, pozycjonowanie czy kampanię linków sponsorowanych [Dariusz Jurek jest certyfikowanym konsultantem w Google AdWord – przyp. red. ].

 

E-marketing obejmuje również szeroko prowadzone działania w zakresie PR internetowego oraz content marketingu czy marketingu rekomendacji. Zamieszczanie publikacji medycznych, artykułów poradnikowych oraz innych treści przydatnych z punktu widzenia użytkownika – potencjalnego pacjenta to istotny krok w stronę wzmacniania wizerunku w Internecie. Dzięki takim działaniom klinika medyczna czy stomatologiczna jawi się w świadomości użytkowników jako ekspert. A komu, jak nie ekspertom, ufamy najbardziej? „Takie działania mają jeszcze dodatkową zaletę – pozwalają na zwiększenie ruchu alternatywnego – więc nie tylko z wyszukiwarki, ale również portali branżowych, kobiecych serwisów czy blogów. Dlatego Marketing System współpracuje z wieloma serwisami kobiecymi oraz blogerami podejmującymi tematykę okołomedyczną – to przynosi wymierne korzyści” – ujawnia Dariusz Jurek.

 

Czy marketing internetowy to opłacalna inwestycja?

 

E-marketing to z pewnością jeden z najbardziej skutecznych i długofalowych sposobów na wypromowanie kliniki stomatologicznej czy centrów medycznych w Internecie. „Działamy od ponad 5 lat i mamy na swoim koncie współpracę z ponad 150 firmami z tej branży. Sądząc po otrzymanych referencjach (na stronie internetowej umieszczone zostały tylko wybrane rekomendacje z uwagi na umowę poufności), to działa. Prowadzone przez nas działania pozwalają na wygenerowanie ruchu z wyszukiwarek i ruchu alternatywnego, co przekłada się na wysoką konwersję” – podsumowuje Dariusz Jurek.

Chcąc zaistnieć w świadomości pacjentów i dotrzeć do jeszcze szerszego ich grona, warto wykorzystać możliwości Internetu. A usługi profesjonalistów pozwolą osiągnąć zadowalające rezultaty.



Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Jeden komentarz do Jakie działania marketingowe pomogą wzmocnić wizerunek klinikom i centrom medycznym?

  1. avatar Ania Jarnicka pisze:

    Osobiście wszystko potwierdzam słowa Darka Jurka z firmy Marketing System. Widziałam efekty ich działań SEO w mojej firmie. Potrafią zmienić wizerunek strony w Internecie w niesamowity sposób. Nawet, gdy Google nałoży filtr.

Dodaj komentarz


Aleja handlowa

Skuteczny demakijaż z olejkiem herbacianym i olejkiem z orzechów macadamia
Cena:
36 zł
Modelujące talię, wygładzające linię bioder
Cena:
45 zł
Naturalny, łagodny i hipoalergiczny balsam do oczyszczania twarzy - zmywa tusz, szminkę i eyeliner!
Cena:
74,90 zł
Technologia ŻYWEJ WODY
Cena:
290 zl
Świetnie oczyszcza i nawilża skórę. Zawiera hydrolat z lawendy i inne składniki roślinne.
Cena:
12,66 zł
Skutecznie nawilża, pielęgnuje i odżywia skórę, łagodzi podrażnienia
Cena:
98 zł
STOP

FORUM - bieżące dyskusje

Jak likwidować stonkę ziemniaczaną?…
http://chemirol.com.pl/pl_PL/product/surfer-50-sg dla zainteresowanych ogrodnictwem albo rolnictwem ta strona będzie jak zbawienie....
Przygotowania do ciąży
Ja już w czasie planowania ciąży zaczęłam brać kwas foliowy (w 100% w aktywnej...
Darmowa szkola policealna dla doros…
Uczysz się NIBY „za darmo”, a Twoja szkoła właśnie wprowadziła dodatkowe opłaty za...
krem na rozstępy - skuteczny i natu…
> GochaGo napisał/a:> Wczoraj po kąpieli zauważyłam, że porobiły mi się jakieś brzydkie bliznowate...