Jak wyposażyć sklep medyczny?

28 marca 2022, dodał: Alfa i Omega
Artykuł zewnętrzny

Chcesz otworzyć sklep medyczny i zacząć zaopatrywać klientów indywidualnych, szpitale, kliniki i prywatne gabinety? Stacjonarny lub internetowy sklep ze sprzętem medycznym to świetny sposób na biznes, gdyż popyt na tego typu produkty stale rośnie. Aby odnieść sukces w branży zaopatrzenia medycznego, należy jednak dostosować ofertę produktów do aktualnych potrzeb klientów. Czego nie może zabraknąć w Twoim sklepie medycznym?

sklep medyczny

Sprzęt dla szpitali

Szpitale, przychodnie i prywatne kliniki to placówki, które regularnie nabywają profesjonalny sprzęt. Zaopatrując sklep medyczny w urządzenia stosowane w szpitalach, możesz szybko zwiększyć swój zasięg i obsługiwać nie tylko klientów indywidualnych. Czego nie może zabraknąć w ofercie sklepu medycznego, który planuje zaopatrywać szpitale? Warto umieścić w asortymencie wysokiej jakości łóżka szpitalne, wózki do transportu chorych, stoliki zabiegowe, stoliki pod aparaturę czy parawany. W dobrym sklepie medycznym muszą również znaleźć się fotele do pobierania krwi i fotele do dializ oraz takie elementy jak uniwersalny fotel zabiegowy czy kozetka lekarska.

Sprzęt dla gabinetów rehabilitacji

Kliniki ortopedyczne, gabinety fizjoterapii i salony masażu to klienci wykazujący duże zapotrzebowanie na profesjonalny sprzęt rehabilitacyjny. Mowa tu o takich urządzeniach jak stoły stacjonarne do rehabilitacji, kształtki rehabilitacyjne, leżanki medyczne, parawany, materace rehabilitacyjne czy stoliki do badania niemowląt. W tym przypadku warto zwrócić uwagę nie tylko na potrzeby specjalistów przyjmujących w gabinetach, lecz także na to, czego szukają fizjoterapeuci mobilni, którzy dojeżdżają do pacjentów. Rehabilitacja domowa wymaga bowiem wdrożenia sprzętu, który można łatwo przewozić, takiego jak trzy- lub czteroczęściowe materace rehabilitacyjne bez trudu mieszczące się w bagażniku.

Sprzęt dla specjalistów

W sklepach medycznych zaopatrują się również liczni specjaliści prowadzący prywatne gabinety. Należą do nich między innymi dietetycy, stomatolodzy, ginekolodzy, kosmetolodzy, pediatrzy i ortopedzi. Aby móc prowadzić określony rodzaj działalności, specjalista musi zadbać o odpowiednie wyposażenie gabinetu. Warto więc odpowiedzieć na potrzeby tej grupy klientów, zaopatrując sklep medyczny w takie sprzęty jak fotel ginekologiczny, stolik do badania niemowląt, stolik zabiegowy, parawan, uniwersalny fotel zabiegowy czy kozetka lekarska. Dobrym pomysłem jest również zwrócenie się ku potrzebom przedstawicieli niszowych zawodów i uzupełnienie asortymentu sklepu o sprzęt, który jest trudno dostępny na polskim rynku.

Gdzie zaopatrywać sklep medyczny w sprzęt?

Otwierając sklep medyczny, musisz zdecydować się na współpracę z producentami sprzętu medycznego. Może to być jeden producent lub wiele firm – decyzja należy do Ciebie. Ta pierwsza opcja często zwiększa prestiż sklepu, szczególnie jeśli jest to autoryzowany punkt sprzedaży sprzętu od renomowanego producenta. Z kolei druga opcja zapewnia zróżnicowanie pod względem oferty i cen, gdyż możesz dobierać produkty z różnych półek.

Tym, na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę, jest jakość. Hasło „najtańszy sklep medyczny w Polsce” nie zawsze jest dobrą reklamą, szczególnie jeśli w asortymencie punktu sprzedaży znajdują się produkty wątpliwego pochodzenia. W tej branży jakość ma szczególne znaczenie, gdyż oferowany przez Ciebie sprzęt będzie służył do przywracania sprawności fizycznej i zwiększania komfortu życia.

Starannie dobieraj więc producentów, z którymi chcesz współpracować, zapoznając się z ofertą i opiniami. Warto odezwać się do lokalnych producentów z ugruntowaną pozycją na polskim rynku, takich jak WS-TECH. Jest to producent sprzętu medycznego z Sanoka, który w swojej ofercie ma zarówno sprzęt do rehabilitacji, jak i fotele do pobierania krwi czy łóżka szpitalne. Partner biznesowy z Polski to sposób na łatwiejsze prowadzenie działalności, gdyż jesteś w stanie przewidzieć dostawę zamówionego sprzętu oraz ustalić czytelne warunki współpracy związane m.in. z gwarancją i serwisowaniem.