Gap i Dapper Dan ponownie łączą siły – nowa wiosenna kolekcja Western
GAP powraca z nową oryginalną wiosenną kolekcją we współpracy z Dapper Danem. Kolekcja inspirowana Zachodem rozpala ducha Harlemu i nawiązuje do wizerunku współczesnego miejskiego kowboja. Kolekcja GAP x DAP po raz kolejny udowadnia, że modą można się bawić. I to w wielkim stylu.
W 2024 roku GAP x Dapper Dan po raz kolejny łączą siły. Projektant wraz z amerykańskim brandem odzieżowym od kilku lat wspólnie stawiają na eksperymentalne rozwiązania, łącząc je z klasycznymi elementami garderoby. Tym razem współpraca słynnej ikony Harlemu wraz z marką GAP jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie modą inspirowaną kulturą miejską i streetwearem. Misją Dapper Dana jest bowiem destygmatyzacja bluz z kapturem w społeczności Harlemu, która najbardziej go inspiruje. Dapper Dan, czyli Daniel R. Day, nie bez powodu nazywany jest bowiem legendą Harlemu.
Szybko zyskał bazę oddanych klientów wśród gwiazd takich jak Sean Combs czy Missy Elliot za sprawą tworzenia z luksusowych niestandardowych tkanin, bogatych w logo. W latach 90. Dapper Dan został zmuszony do zamknięcia swojego sklepu ze względu na liczne pozwy dotyczące wykorzystania tożsamości marek luksusowych domów mody. Wiele lat później to jedna ze słynnych, pozywających marek kopiuje jego projekt, by ostatecznie nawiązać z nim współprace w atelier w Harlemie, gdzie Dapper tworzy do dziś.
Projektant od samego początku trzyma się swojego core’u i nie boi się podejmować odważnych współprac – tak powstała też kolekcja GAP x DAP, która miała swoją premierę pod koniec 2023 roku. W niej projektant skupił się na pokazaniu, jak można codzienną modę połączyć z high fashion i kulturą hip-hopu oraz klasycznym stylem marki GAP. Wszystkie produkty wyróżniały się charakterystycznym wzorem lub kultowym logiem GAP przekształconym w DAP na cześć projektanta.
Bluza z logo GAP x DAP, która zapoczątkowała dwuletnią współpracę marki z Dapper Danem nadal pozostaje jednak sercem tej współpracy, ale teraz zaprezentowana została w nieco innej odsłonie. Jest dostępna w czterech nowych wersjach kolorystycznych. Gap i Dapper Dan w nowej wiosennej kolekcji “Western” postanowili poszerzyć asortyment, dodając nowe kategorie produktów – pojawiają się więc Tshirty oraz dżinsy westernowe od stóp do głów inspirowane wizerunkiem współczesnego kowboja.
Najnowsza limitowana kolekcja GAP x DAP Western skupia się na wyjątkowych detalach – z jednej strony znajdziemy w niej odświeżone klasyczne ubrania marki GAP, jak i zupełnie nowe projekty, które stanowią odzwierciedlenie ducha Harlemu. To sprawia, że kolekcja stanowi idealne odzwierciedlenie tego, jak przecierają się dwa światy – streetwearu i mody wysokiej.
„W niektórych momentach historii bluza z kapturem była używana do reprezentowania ciemnej strony naszej kultury, a dzięki współpracy z Gap staramy się pokazać, że możesz nosić bluzę z kapturem i jednocześnie wyglądać elegancko”, powiedział Dapper Dan o kolekcji Western. „Ta kolekcja symbolizuje również miłość i jedność. Każdy jej element został stworzony z ogromną czułością, dokładnością i uważnością na detale aż po zaktualizowane logo wyszyte wewnątrz każdego ubrania. Żyjemy tu i teraz, ale myślimy o przyszłości i przygotowujemy się na nią. Ta współpraca polega na łączeniu wszystkich pokoleń. My jesteśmy jednymi z oryginalnych kowbojów, ale jesteśmy również twarzami nowego świata – jesteśmy miejskimi kowbojami”.
Efektem najnowszej współpracy projektanta z marką GAP jest limitowana kolekcja, na którą składają się nie tylko bluzy w kultowe wzory, ale również akcesoria. To sprawia, że poszczególne elementy kolekcji mogą być więc noszone zarówno na co dzień, jak i stanowić oryginalne akcenty w bardziej formalnych stylizacjach. Takim akcentem zdecydowanie jest apaszka w print w muszkę, okulary czy kapelusz – oryginalne detale, tak bardzo charakterystyczne dla wizerunku samego Dapper Dana.
W kolorystyce kolekcji Western GAP x DAP dominują kolory nawiązujące do miejskiego krajobrazu Harlemu – odcienie brązu, beżu, granatu i kultowego odcieniu jasnego jeansu. Kolekcja ta jest limitowana i zdaniem projektanta emanuje siłą oraz podkreśla indywidualizm noszącego. Odzwierciedla zarówno dziedzictwo Dappera Dana, jak i wartości, jakie reprezentuje marka GAP.
Kolekcja GAP x DAP nie tylko pomoże nam w wyrażaniu swojego indywidualizmu i stylu, ale stanowi także hołd dla dziedzictwa Harlemu i jego wpływu na światową modę. Skierowana jest zarówno dla dorosłych, jak i dzieci.
* * *
O marce
Gap – współczesny amerykański optymizm
Założona w San Francisco marka Gap powstała z myśli i koncepcji idealizmu. To tam, w 1969 roku Don i Doris Fisher otworzyli pierwszy, jedyny w swoim rodzaju sklep, który miał sprostać potrzebom wielu pokoleń i zniwelować lukę między nimi. W ten sposób stworzyli markę, która łączy pokolenia poprzez kultowy styl.
Marka jest pomysłodawcą i promotorem wyjątkowo optymistycznego wyczucia amerykańskiego stylu, który wypełnia luki między jednostkami, pokoleniami i kulturami. Tam, gdzie klasyczne sylwetki są kultowe. Tam, gdzie trwa rzemiosło i jakość. Gdzie kwitnie indywidualność, a integracja pobudza kreatywność. Tam, gdzie robi się coś więcej niż sprzedaje ubrania – Gap kształtuje kulturę i umacnia swój sukces dziedzictwem zakorzenionym w denimie.
Gap aktywnie angażuje się również w działalność na rzecz środowiska. Każdego dnia przybliża się do założonego celu tworzenia trwałych zmian, wzbogacania społeczności i bycia lepszym dla obecnego i kolejnych pokoleń. Marka wierzy, że powinna być siłą napędową dobra, dlatego też projektuje odzież i akcesoria z lepszych materiałów oraz stara się wywierać pozytywny wpływ na ludzi i planetę.
Opierając się na idealizmie, Gap jest orędownikiem indywidualności, pionierem inkluzywności, twórcą kultury, siłą dobra i wyznawcą możliwości.