Fakty i mity na temat zakupów przez internet

4 marca 2011, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Zakupy spożywcze przez Internet – warto spróbować!

Stojąc w kolejce do kasy sklepowej w hipermarkecie można zrobić kilka rzeczy, aby „zabić” płynący czas. Zadzwonić do znajomych, przejrzeć gazety rozłożone na pobliskich półkach, przeprowadzić miłą konwersację z osobami stojącymi za nami, zaplanować dalszy przebieg dnia, albo po prostu się ponudzić. Kolejkę traktujemy jako zło konieczne związane z zakupami. I tak mamy lepiej niż kiedyś, bo przynajmniej jest coś na półkach, albo patrząc dalej wstecz, nie musimy polować na swój obiad. Może lepiej porzucić takie myślenie i zamienić tradycyjne sklepy na spożywcze sklepy internetowe? Żeby odpowiedzieć na to pytanie, należy najpierw rozwiać związane z taką formą zakupów mity.

1.    „Zamawiając przez Internet nie można obejrzeć i wybrać najświeższych produktów”

Spożywcze sklepy internetowe można podzielić na dwie grupy: bazujące na fizycznych sklepach oraz działające wyłącznie przez Internet. Te pierwsze prawdopodobnie dostarczą produkty takie same jakie będą dostępne w istniejącej placówce, natomiast te drugie zamawiają produkty świeże (mięso, nabiał, owoce i warzywa) bezpośrednio u dostawców na kilka godzin przed dostarczeniem zakupów do klienta. Dlatego będą one w większości przypadków dużo świeższe lub z dużo dłuższym terminem ważności.

2.    „Zakupy przez Internet są dużo droższe”

Możemy założyć, że ceny produktów w internetowych sklepach spożywczych zawsze będą wyższe od cen w hipermarketach, czy dyskontach. Jeżeli mamy zwyczaj kupowania w lokalnym sklepiku lub supermarkecie osiedlowym, ceny sklepu internetowego mogą nas miło zaskoczyć. Składając zamówienie powyżej większej sumy pieniędzy np. 150 zł, możemy też liczyć na bezpłatną dostawę zakupów pod wskazany przez nas adres i tym samym zaoszczędzić na benzynie. Wiele sklepów internetowych oferuje także programy lojalnościowe, które pozwalają zaoszczędzić dodatkowe 10%, a także wynagradzają co jakiś czas swoich najwierniejszych klientów bonami zakupowymi lub podarunkami.

3.    „Brak możliwości zapłacenia dopiero po otrzymaniu zakupów”

Większość sklepów internetowych oferuje kilka form płatności: kartą kredytową lub przelewem on-line w momencie złożenia zamówienia oraz gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze zakupów. Dlatego możemy jako klienci zawsze obejrzeć dostarczone do nas zakupy, zwrócić to co nam się nie spodoba i dopiero zapłacić.

4.    „Długi okres oczekiwania na dostawę po złożeniu zamówienia”

W przeciwieństwie do pozostałych sklepów internetowych, które przyzwyczaiły nas do przesyłek pocztowych lub kurierskich, te specjalizujące się w produktach spożywczych dostarczają zakupy własnymi samochodami, specjalnie przystosowanymi do przewozu warzyw i owoców, świeżego mięsa czy też mrożonek. Dzięki temu możemy je otrzymać już na następny dzień, po zaledwie kilkunastu godzinach od momentu złożenia przez nas zamówienia.

5.    „Zakupy przez Internet są czasochłonne”

Pierwsze zakupy w internetowym sklepie spożywczym mogą zająć niewprawionym klientom nawet dwie godziny. Natomiast jeśli się nie zniechęcimy, czas ten można skrócić do kilku minut. Niektóre sklepy starają się nawet w tym pomóc zapisując historię naszych poprzednich zamówień, do których można w każdym momencie wrócić. Zakupy możemy także rozłożyć na dłuższy okres czasu, dodając do koszyka sklepowego po kilka produktów w ciągu kilku godzin, a nawet kilku dni i to korzystając w tym czasie z różnych komputerów.

6.    „Nie mam możliwości czekać cały dzień na dostawę”

Większość spożywczych sklepów internetowych w Warszawie oferuje klientom możliwość wyboru terminu dostawy w jedno- lub dwugodzinnych okienkach czasowych. Chcąc otrzymać zakupy przed wyjściem do pracy, wystarczy wybrać np. przedział od 7:00 do 8:00.

Na koniec warto jeszcze przytoczyć dodatkowe korzyści zakupów na kliknięcie, czyli internetowych  zakupów spożywczych. Nie musimy dźwigać ciężkich toreb, ponieważ dostawcy wniosą nam zakupy do mieszkania. Nie tracimy także czasu na dojazdy do sklepów, oszczędzając przy okazji na paliwie. Najważniejsze jednak jest możliwość zaoszczędzenia czasu poświęconego na zakupy w fizycznych sklepach spożywczych. Według badań przeprowadzonych na grupie 3000 osób przez ośrodek badawczy OnePoll, przeciętnie spędzamy blisko 95 godzin na zakupach spożywczych rocznie. Dzięki internetowi możemy wykorzystać ten czas na dużo ciekawsze zajęcia.