Dzień Darmowej Dostawy 2012

29 listopada 2012, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Ponad 1700 sklepów weźmie udział w akcji Dzień Darmowej Dostawy, który odbędzie się 3 grudnia br.


 

Do akcji Dzień Darmowej Dostawy, która odbędzie się 3 grudnia br., przystąpiło ponad 1700 sklepów. Zakupów będzie można dokonywać w godzinach od 00:01 do 23:59. Najwięcej sklepów zgłosiło się w kategoriach: „Odzież, dodatki” (13,6%), „Dom i ogród” (13%), „Dla Dzieci” (10%) oraz „Uroda” (8%) i „Sport” (6%). Poza możliwością dokonania tańszych zakupów dla konsumentów, akcja przynosi także korzyści sklepom, które liczą na zwiększenie obrotów i korzyści wizerunkowe. Rekordowy wzrost sprzedaży zadeklarowany przez sklep w ubiegłorocznej akcji wyniósł 2800%, podczas gdy średnia była na poziomie 178%.

Zakończyły się zapisy sklepów do udziału w trzeciej edycji Dnia Darmowej Dostawy, który odbędzie się 3 grudnia. W tym dniu klienci mogą zrobić zakupy online szybko, wygodnie i bez ponoszenia kosztów przesyłki w ponad 1700 sklepach biorących udział w akcji. Największy wybór sklepów klienci będą mieli w kategoriach „Odzież, dodatki” (13,6%), „Dom i ogród” (13%), „Dla Dzieci” (10%) oraz „Uroda” (8%) i „Sport” (6%). Kategorie te pokrywają się dokładnie z ofertą w poprzedniej edycji. Pełną listę sklepów można znaleźć na stronie www.dziendarmowejdostawy.pl. Zakupy będzie można zrobić 3 grudnia (poniedziałek) w godzinach od 00:01 do 23:59.

Klient zakupów online

Akcja Dzień Darmowej Dostawy zrzeszająca środowisko e-commerce wpisuje się w potrzeby polskich klientów. Jak wynika z raportu firmy PMR „Handel internetowy w Polsce 2012. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2012-2014” głównym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe klientów jest korzystna cena produktów sprzedawanych online (76%). Na drugim miejscu jest wygoda jaka wiąże się z zakupami w sieci (brak konieczności udawania się na zakupy, wygodny system płatności, towar dostarczany na miejsce itp.).

Raport firmy PMR pokazuje także, iż klienci robiący zakupy online to osoby posiadające duże doświadczenie w korzystaniu z Internetu, 77% z nich korzysta z sieci ponad 5 lat. Najczęściej kupowanymi grupami produktów są odzież i obuwie, które zakupiło 62% respondentów badania, następnie RTV, AGD i sprzęt elektroniczny (59%) oraz książki (54%), części motoryzacyjne (53%), kosmetyki (38%), DIY i meble (37%).

W 2011 Polacy wydali w sieci 4,51 mld euro, a statystycznie na jednego ankietowanego przypadało 15 produktów zakupionych online (Centre for Retail Research / Internet Retailing / WirtualneMedia, za eKomercyjnie.pl 27.01.2012).

 

Dlaczego sklepy decydują się na udział w Dniu Darmowej Dostawy?


Organizator – serwis eKomercyjnie.pl – dokonał podsumowania poprzedniej edycji akcji z 2011, przeprowadzając ankietę wśród sklepów. Badanie objęło 460 sklepów, co stanowiło 25% wszystkich biorących udział w Dniu Darmowej Dostawy. 88% sklepów zauważyło zwiększony ruch w dniu akcji DDD na swoich stronach, z czego 33% stwierdziło, że liczba odwiedzin w ich sklepie wzrosła w przedziale od 100 do 300%. 8% zauważyło wzrost na poziomie od 500 do 2000%. Jeśli chodzi o sprzedaż, to największy zadeklarowany wzrost wyniósł 2800%. Najwięcej badanych (29%) potwierdziło wzrost sprzedaży w przedziale 100-500%. Średnia wzrostu dla wszystkich ankietowanych sklepów wyniosła 178%. Sklepy postrzegają akcję jako dobre działanie marketingowe i PR oraz liczą na wzrost świadomości marki sklepu wśród internautów oraz na pozyskanie nowych klientów. W tym roku wszystkie firmy liczą na powtórzenie tych wyników.

Akcję wspierają nie tylko sklepy, ale także firmy świadczące usługi dla branży e-commerce, co pozwala na konsolidację branży. Partnerami akcji Dzień Darmowej Dostawy są: Apaczka, Unizeto Technologies (partnerzy premium), GetResponse (partner technologiczny), Ceneo, Nokaut, Afiliant, Shoper, Kuriernet, Rajapack, freshmail, Groupost, Sendit, KodyRabatowe.pl, PayByNet, Brand24, iMall24 / Comarch, eCommerce24.pl. Partnerzy medialni: Kurierem.pl, W Roli Mamy, RuszamySię, polki.pl, eKomercyjnie.pl, Wizaz.pl, Dziennik Internautów oraz We-Dwoje.pl.

———————————–

eKomercyjnie.pl – największy serwis internetowy dla osób związanych z branżą e-commerce. Misją eKomercyjnie.pl jest promocja dobrych praktyk i profesjonalnego podejścia do sprzedaży w sieci. Portal publikuje kompleksowe poradniki dotyczące zakładania i rozwijania e-sklepów, oferuje publicystykę autorstwa osób związanych z rynkiem handlu elektronicznego oraz wywiady z właścicielami sklepów internetowych i przedstawicielami branży. Informuje także o najciekawszych zagranicznych projektach e-commerce i newsach z branży. Dodatkowo redakcja od ponad roku wydaje miesięcznik Magazyn eKomercyjnie.pl dedykowany branży e-commerce, ze wskazaniem na właścicieli sklepów internetowych. Magazyn publikowany jest w formacie pdf i notuje kilkanaście tysięcy pobrań miesięcznie.

Krzysztof Bartnik – prezes eKomercyjnie Sp. z o.o., specjalista w zakresie e-commerce, pomysłodawca i organizator akcji Dzień Darmowej Dostawy w Polsce.

Sklep portalu urodaizdrowie.pl również bierze udział w akcji, zapraszamy na zakupy TUTAJ



Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz


FORUM - bieżące dyskusje

Jak rozmawiać z małym dzieckiem o j…
Mówmy dziecku o swoich potrzebach i uczuciach. Dawanie jasnych komunikatów – jak twoje zachowanie...
Jak poznałyście i zakochałyscie się…
Ja swojego przyszłego męża poznałam na dyskotece. To były czasy pięknej młodości,beztroskiej i niezapomnianej zabawy.
Wzór na spodniach
Choć wydaje się to kłopotliwe, stworzenie stylizacji ze spodniami we wzory nie jest...
wzdęcia
Dobrym sposobem na wzdęcia są herbatki ziołowe. Osobom, które często mają problem z uciskającymi...