Dystrybucja towaru i budowanie marki. Jak zaoszczędzić na drogeryjnych zakupach?

29 września 2017, dodał: Małgorzata Kopeć
Artykuł zewnętrzny

Drogeryjne zakupy to często spore wydatki, które wręcz pożerają Nasz domowy budżet. Wysokiej jakości perfumy charakteryzujące się trwałością i intensywnością zapachu okazują się być wysoką półką cenową po którą ciężko sięgnąć. Dlaczego właściwie produkty, które w fazie produkcji kosztują grosze finalnie okazują się być tak drogie?

PERFUMY ZAPACHY

Budowanie marki

W przypadku zapachów dostępnych w sklepach produkty wcześniej musiały przejść swoją własną drogę, dzięki której możliwa jest ich sprzedaż. Jedną z tych faz jest budowanie marki czyli inwestowanie w marketing – np. reklama, logo, opakowanie. Największym nakładem finansowym jest tu reklama, która wiąże się z opłaceniem znanej gwiazdy będącej twarzą danego perfum. Po inwestycji w twarz danego perfum można zacząć reklamować zapach w mediach. Budowanie marki to potężny nakład, który wlicza się w cenę końcową danego produktu. Można powiedzieć, że stanowi on około 30% ceny produktu.

Dystrybucja i sklep

Wpływ na cenę końcową perfum poza budowaniem marki ma jeszcze dystrybucja i opłaty związane ze sklepem. Znane perfumy dostępne w sklepach drogeryjnych nie są dystrybuowane przez producenta, który nie zajmuje się sprzedażą swoich produktów. Zleca to zewnętrznej firmie, która posiada wypracowane układy i relacje. W ten sposób producent przekazuje swoje zapachy dystrybutorowi, który przez własną siatkę dystrybucyjną dostarcza towary do sklepów. Niestety i tu koszty perfum rosną ponieważ dystrybutor jako zewnętrzna firma także chce zarobić swoją marżę. Sam dystrybutor w tej sytuacji podnosi cenę perfum o przynajmniej o 30%.

Gdy produkty wyprodukowane przez producenta wpadną w ręce dystrybutora zostają przekazane sklepom, które również istnieją po to aby zarabiać. Sam sklep ustawiając własną marżę podnosi cenę końcową o około 30% finalnej wartości.

Jak zaoszczędzić na zakupach?

Rynek dostarcza Nam wielu producentów, z których możemy korzystać. Wielu z nich nie inwestuje wielkich nakładów w budowanie marki, a sama dystrybucja pomijana jest przez zewnętrzną firmę. W ten sposób można zaoszczędzić na cenie końcowej nawet do 80% i mieć wysokiej jakości produkty w świetnych cenach. Przykładem takiej firmy jest Avon, która jako znana na całym świecie marka perfum, kosmetyków i innych produktów codziennego użytku jest świetnym przykładem jak przy użyciu niestandardowej formy dystrybucji można obniżyć cenę końcową towarów. Wysoka jakość i świetna cena perfum Avon to alternatywa, która może opłacić się każdemu.

Zarejestruj się do Avon w 5 minut i odbierz perfumy Avon w świetnej cenie na stronie avon.zarejestrujemycie.pl

 



FORUM - bieżące dyskusje

Naturalne kosmetyki
Sama robię kremy, ale to wymaga wysokiej higieny, bo inaczej krem się...
Typy mężczyzn
Maminsynki wychowane przez samotne matki. Tragedia... oni nie są zdolni do żadnego związku...
Jak można zostać dietetykiem
Kurs dietetyki też jest ok, jeśli ktoś się sam dokształca i interesuje swoją dziedziną.
leczenie niepłodnosci
Moim zdaniem leczenie nepłodności ma sens do 30. roku życia. Potem wzrasta znacznie ryzyko...