Dystrybucja towaru i budowanie marki. Jak zaoszczędzić na drogeryjnych zakupach? | Wszystko dla zdrowia i urody, porady kulinarne Uroda i Zdrowie - serwis nie tylko dla kobiet!

Dystrybucja towaru i budowanie marki. Jak zaoszczędzić na drogeryjnych zakupach?

29 września 2017, dodał: EKSPERTKA
Artykuł zewnętrzny

Drogeryjne zakupy to często spore wydatki, które wręcz pożerają Nasz domowy budżet. Wysokiej jakości perfumy charakteryzujące się trwałością i intensywnością zapachu okazują się być wysoką półką cenową po którą ciężko sięgnąć. Dlaczego właściwie produkty, które w fazie produkcji kosztują grosze finalnie okazują się być tak drogie?

PERFUMY ZAPACHY

Budowanie marki

W przypadku zapachów dostępnych w sklepach produkty wcześniej musiały przejść swoją własną drogę, dzięki której możliwa jest ich sprzedaż. Jedną z tych faz jest budowanie marki czyli inwestowanie w marketing – np. reklama, logo, opakowanie. Największym nakładem finansowym jest tu reklama, która wiąże się z opłaceniem znanej gwiazdy będącej twarzą danego perfum. Po inwestycji w twarz danego perfum można zacząć reklamować zapach w mediach. Budowanie marki to potężny nakład, który wlicza się w cenę końcową danego produktu. Można powiedzieć, że stanowi on około 30% ceny produktu.

Dystrybucja i sklep

Wpływ na cenę końcową perfum poza budowaniem marki ma jeszcze dystrybucja i opłaty związane ze sklepem. Znane perfumy dostępne w sklepach drogeryjnych nie są dystrybuowane przez producenta, który nie zajmuje się sprzedażą swoich produktów. Zleca to zewnętrznej firmie, która posiada wypracowane układy i relacje. W ten sposób producent przekazuje swoje zapachy dystrybutorowi, który przez własną siatkę dystrybucyjną dostarcza towary do sklepów. Niestety i tu koszty perfum rosną ponieważ dystrybutor jako zewnętrzna firma także chce zarobić swoją marżę. Sam dystrybutor w tej sytuacji podnosi cenę perfum o przynajmniej o 30%.

Gdy produkty wyprodukowane przez producenta wpadną w ręce dystrybutora zostają przekazane sklepom, które również istnieją po to aby zarabiać. Sam sklep ustawiając własną marżę podnosi cenę końcową o około 30% finalnej wartości.

Jak zaoszczędzić na zakupach?

Rynek dostarcza Nam wielu producentów, z których możemy korzystać. Wielu z nich nie inwestuje wielkich nakładów w budowanie marki, a sama dystrybucja pomijana jest przez zewnętrzną firmę. W ten sposób można zaoszczędzić na cenie końcowej nawet do 80% i mieć wysokiej jakości produkty w świetnych cenach. Przykładem takiej firmy jest Avon, która jako znana na całym świecie marka perfum, kosmetyków i innych produktów codziennego użytku jest świetnym przykładem jak przy użyciu niestandardowej formy dystrybucji można obniżyć cenę końcową towarów. Wysoka jakość i świetna cena perfum Avon to alternatywa, która może opłacić się każdemu.

Zarejestruj się do Avon w 5 minut i odbierz perfumy Avon w świetnej cenie na stronie avon.zarejestrujemycie.pl

 



Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz


FORUM - bieżące dyskusje

Tabletka "po" od 15 roku życia
Dla mnie seks 15 latki jest czymś niepojętym, przeraża mnie to! ale teraz...
Błędy w komunikacji - 12 zdań, któr…
Będąc w związku trzeba wręcz należy rozmawiać. Nie tylko o problemach, bo te bardzo...
Podwyżka renty socjalnej
Uważam, że skutki podniesienia renty socjalnej będą korzystne społecznie. Grupa osób najbardziej w...
Złomowanie auta
Też tak myślę, że dzisiaj każdy patrzy gdzie kupić coś taniej tym bardziej...