Dieta a uroda – co jeść, aby zadbać o włosy, skórę i paznokcie

12 kwietnia 2022, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Share and Enjoy !

Shares

Nie od dziś wiadomo, że to, co każdego dnia ląduje na Twoim talerzu, ma ogromny wpływ nie tylko na zdrowie i samopoczucie, ale także na wygląd skóry, włosów i paznokci. Nieodpowiednio zbilansowana dieta może sprawiać, że pojawią się z nimi problemy – cera straci swój blask i pokryje się niedoskonałościami, fryzura widocznie się przerzedzi i osłabi, a paznokcie zaczną się łamać i rozdwajać. Co jeść, aby zadbać od środka o swoją urodę? Dowiedz się, czytając nasz artykuł!

dieta dla urody

Jak codzienna dieta wpływa na urodę?

Dieta i odżywianie są jednym z kluczowych czynników wpływających na urodę. W wielu przypadkach odpowiednio zbilansowany jadłospis jest w stanie zastąpić „magiczne” suplementy oraz niektóre zabiegi. W końcu nie ma lepszego sposobu na zadbanie o skórę, włosy i paznokcie, niż zapewnienie im cennej dawki składników odżywczych od środka. To właśnie dzięki diecie możesz je wzmocnić, zapewnić im zdrowy blask i ochronić przed zniszczeniami.

Jakie składniki odżywcze odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu zdrowej kondycji skóry, włosów i paznokci? Są to przede wszystkim:

  • witaminy,
  • składniki mineralne,
  • nienasycone kwasy tłuszczowe.

Poniżej podpowiadamy, które produkty spożywcze są ich najlepszymi i zarazem najsmaczniejszymi źródłami.

Te witaminy są niezbędne dla zachowania pięknego wyglądu

Zdrowa, pełna blasku uroda wymaga zadbania o odpowiednią ilość witamin w codziennej diecie. Największy wpływ na wygląd mają:

  • Witamina E – jeden z najlepszych antyoksydantów, który chroni skórę, włosy i paznokcie przed działaniem wolnych rodników. Szukaj jej w jajkach, orzechach włoskich i brukselkach.
  • Witamina A – chroni włosy przed łamliwością, paznokcie przed kruchością i spowolnionym wzrostem, a skórę przed łuszczeniem się. Jej smacznymi źródłami są sery, żółtka jaj i natka pietruszki.
  • Witamina B3 – odpowiada za jednolity, zdrowy koloryt skóry oraz mocne włosy. Niacynę znajdziesz w wątróbce, warzywach strączkowych i migdałach.

Oprócz nich warto wybierać produkty spożywcze bogate w inne witaminy z grupy B: makrele, otręby pszenne i jajka (kwas pantotenowy), banany, wątróbkę i kapustę (witamina B6) oraz zielone warzywa i ziarna zbóż (kwas foliowy).

Jakie składniki mineralne działają najlepiej na urodę?

Składniki mineralne biorą udział w przemianie materii, a także są niezbędne do zachowania zdrowej struktury włosów i paznokci oraz utrzymania optymalnego tempa ich wzrostu. Podobnie jest w przypadku skóry – chronią ją przed wolnymi rodnikami, zwiększają jej jędrność i elastyczność, a także mogą regulować pracę gruczołów łojowych. Jakie składniki mineralne włączyć do codziennej diety, aby zadbać o swoją urodę?

  • Cynk – chroni włosy przed wypadaniem, a paznokcie przed rozdwajaniem się. Dodatkowo wpływa na zachowanie jednolitego kolorytu skóry. Szukaj go w owocach morza, fasoli i kaszach.
  • Selen – ma właściwości przeciwutleniające i antybakteryjne. Jego smacznym źródłem są jajka, podroby i orzechy.
  • Miedź – stymuluje wzrost włosów, bierze udział w produkcji melaniny i ogranicza łamliwość paznokci. Włącz ją do diety, wybierając orzechy, pełnoziarniste produkty zbożowe i warzywa liściaste.
  • Siarka – ogranicza wypadanie włosów, wspomaga leczenie trądziku i wzmacnia paznokcie. Znajdziesz ją w roślinach strączkowych, warzywach kapustnych i mięsie.

Kwasy tłuszczowe – must have w codziennej diecie

Aby móc w kompleksowy sposób zadbać od środka o skórę, włosy i paznokcie, niezbędne są również nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), czyli omega-3 i omega-6. Co mają wspólnego z urodą? Jak się okazuje, wykazują korzystny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie bariery hydrolipidowej cery, sprawiając, że jest chroniona przed przesuszeniem, podrażnieniem i niedoskonałościami. Dodatkowo ograniczają łamliwość włosów i problemy ze skalpem, a także wzmacniają paznokcie. Smacznymi źródłami nienasyconych kwasów tłuszczowych są między innymi ryby morskie – makrela, śledź czy tuńczyk – oraz olej rzepakowy i lniany, oliwa z oliwek, orzechy czy pestki. 

Artykuł powstał przy współpracy ze stroną bluewhalepress.pl

 

 

Share and Enjoy !

Shares


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz