„Stawiamy na jakość obsługi, nie na ilość pacjentów” – wywiad z Darią Jakšto, menedżerem Dentx Centrum Zdrowego Uśmiechu

dodał: Alfa i Omega
Moim dzisiejszym gościem jest pani Daria Jakšto, pełniąca funkcję menadżera w Dentx Centrum Zdrowego Uśmiechu – klinice stomatologicznej z Wejherowa. Pani Daria posiada wielokierunkowe wykształcenie: ukończyła studia na kierunkach Elektrokardiologia, Zdrowie Publiczne oraz Zarządzanie Placówką Medyczną. Zapraszam do lektury!
Marcin Balana: Klinika stomatologiczna Dentx jest częstym wyborem mieszkańców Wejherowa. Co przesądza o jej popularności?
Daria Jakšto: Pacjenci cenią u nas przede wszystkim wysoką jakość usług, o którą dbamy każdego dnia. Staramy się wychodzić naprzeciw ich potrzebom: stanowimy zgrany zespół, zarówno jeśli chodzi o recepcję i asystentów, jak i lekarzy stomatologów. Nasi pracownicy to osoby lubiące swoją pracę i przychodzące do niej z uśmiechem – klienci czują to pozytywne nastawienie i chętnie do nas wracają. W leczeniu stomatologicznym swobodna atmosfera podczas wizyty odgrywa ogromną rolę – pacjenci często odczuwają duży stres przed zabiegami, więc każdy czynnik, który może przyczynić się do jego zmniejszenia, jest na wagę złota. Oprócz tego inwestujemy w rozwój pracowników i nowoczesny sprzęt. Mówiąc krótko, staramy się być kliniką na miarę XXI wieku.
MB: Jak mogłaby Pani w skrócie zdefiniować pojęcie „wysoka jakość usług”?
DJ: Na wysoką jakość składają się wszystkie czynniki, które wymieniłam powyżej. Usługi stomatologiczne, które można określić jako jakościowe to takie, które na pierwszym miejscu stawiają komfort pacjenta: bezbolesne i sprawnie wykonane, przy użyciu nowoczesnych metod oraz sprzętu.
MB: Z jakich dokładnie usług stomatologicznych można skorzystać w klinice Dentx?
DJ: Stawiamy przede wszystkim na jakość obsługi, nie na ilość pacjentów. Muszę przyznać, że w ostatnim czasie proponowane przez nas usługi dosyć znacznie się rozrosły. Zatrudniamy lekarzy nowych specjalizacji, kiedy pojawia się taka potrzeba. Obecnie możemy zaproponować pacjentom leczenie z zakresu chirurgii stomatologicznej, stomatologii zachowawczej, ortodoncji, protetyki, pedodoncji, logopedii stomatologicznej, a także stomatologii estetycznej i implantologię. Widzimy, że szeroki wachlarz usług stanowi dla nich ułatwienie: dzięki temu mogą kompleksowo zająć się swoim schorzeniem i przeprowadzić pełen cykl leczenia w jednym miejscu.
MB: Znieczulenie to temat, który zapewne interesuje wiele osób obawiających się wizyty u stomatologa. Jakie jego metody proponujecie pacjentom?
DJ: Pacjentów zestresowanych leczeniem stomatologicznym uspokajam: dysponujemy metodami, które eliminują ryzyko bólu niemalże do zera. Dzieci, ale również dorośli korzystają u nas z sedacji wziewnej, czyli tzw. „gazu rozweselającego”. Mówiąc fachowo, jest to mieszanka podtlenku azotu i tlenu. Po wprowadzeniu tego gazu do organizmu pacjenta następuje wydzielanie endorfin, w następstwie czego relaksuje się i zyskuje równowagę psychiczną, a wizyta nie stanowi już dla niego takiego wyzwania. Gaz ten jest w 100% bezpieczny – po skończonej wizycie pacjent nie czuje się otępiały, można więc bezpiecznie podawać go niemal każdemu. Korzystamy również ze znieczulenia komputerowego podawanego przez urządzenie SleeperOne. Mechanizm jego działania jest prosty: podawanie środka znieczulającego kontrolowane jest przez mikroprocesor, który analizuje opór tkanek i dostosowuje ilość środka znieczulającego.
MB: Czy stosujecie jakieś działania reklamowe, które mają za zadanie wypromować Waszą klinikę?
DJ: Przykładamy szczególną uwagę do naszej widoczności w Google, a także do wyglądu naszej strony internetowej, której wykonanie zleciliśmy profesjonalnej firmie. Oprócz tego działamy w social mediach: jesteśmy obecni na Instagramie i Facebooku, gdzie na bieżąco prezentujemy nasze usługi i zespół. Na tym etapie rozwoju udało nam się już uzyskać sporą rozpoznawalność, więc często zdarza się, że nowych pacjentów pozyskujemy „metodą pantoflową” – osoby zadowolone z wizyty polecają nas bliskim. Zawsze bardzo nas to cieszy i jesteśmy dumni, że udaje nam się pomagać tylu osobom.