Influencer marketing prężnie się rozwija. Na współprace z twórcami decydują się marki o różnym zasięgu, z najróżniejszych branż. Tym samym możemy influencer marketing śmiało określić mianem biznesu na miarę XXI wieku. Jakie były trendy w ubiegłym roku? Poznaj top 3 działań influencerskich z 2022 roku!
Kampanie typu ongoing
Kampanie typu ongoing to współprace zawierane na dłużej, a nie tylko jednorazowe działanie. Influencerzy stają się ambasadorami marek, regularnie uczestniczą w różnych działaniach, korzystają z produktów na co dzień, a nie tylko doraźnie. Długofalowe współprace dobrze wpływają na lojalizowanie rynku i budowanie zaufania klientów wobec marki. Bezsprzecznie takie kampanie pomagają w rozwoju marki, ale też korzystnie wpływają na odbiór twórcy, który angażuje się w projekty, a nie jest tylko wyłącznie „słupem reklamowym” dla przypadkowych produktów. Najczęściej w parze z kampaniami typu ongoing idą umowy lojalnościowe, które obligują influencerów do wyłączności we współpracy w danym sektorze (np. sieć telefonów, drogeria) i nie mogą reklamować konkurencji.
Influencerskie projekty komercyjne
Czas po pandemii nasilił powstawanie licznych projektów wirtualnych, które tworzyli i w które angażowali się twórcy internetowi. Mowa tu na przykład o e-bookach, szkoleniach online, warsztatach, poradnikach, treningach online, dietach online. Influencerzy w ramach swoich sektorów, w których działają (np. makijaż, gotowanie, sport, dietetyka, parenting) tworzyli najróżniejsze projekty, które były szybkim sposobem na zysk, ponieważ nie wymagały dużych nakładów finansowych. Choć oczywiście wymagały sporego zaangażowania oraz czasu, by takie projekty stworzyć.
W 2022 roku pandemia powoli odchodziła w zapomniane, a projekty wirtualne zaczęły ustępować miejsca rzeczywistym projektom. Twórcy wypuszczali swoje merche odzieżowe, ale też z innymi produktami – np. kosmetykami, akcesoriami papierniczymi, akcesoriami do domu itp. Można również zaobserwować, jak chętnie influencerzy wchodzą we współprace ze znanymi markami i wypuszczają swoje kolekcje – np. linia kosmetyków znanego teamu,
Potęga małych twórców
2022 rok był rokiem micro influencerów. Odbiorcy doceniają naturalność i autentyczność twórców, co z kolei przekłada się na skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych. Wystarczy chwilę się zastanowić – znana YouTuberka z milionem subskrybentów, która zawsze głosiła, że nie lubi kawy, zaczęła reklamować markę ze smakowymi kawami. W opozycji do niej mamy konto, które prowadzi prawdziwy miłośnik kawy. Ma zaledwie kilkanaście tysięcy osób obserwujących, ale przekazuje tam treści merytoryczne o kawie i czuć, że jest w tej branży ekspertem. Jeśli ktoś faktycznie jest zainteresowany tematyką kawy, doceni działania micro influencera. I takie przykłady moglibyśmy mnożyć. Mali influencerzy są po prostu wiarygodni, co dobrze wpływa na wizerunek marek, które nawiązują z nimi współprace.
Rozważasz współpracę z influencerami? Szukasz twórców, którzy pomogą Ci w wypromowaniu Twojej marki lub produktów? Sprawdź, co oferuje Tears of Joy – Agencja influencerska.