Pozycjonowanie stron internetowych bez tajemnic – na czym polega i co daje?

29 lipca 2020, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Coraz więcej serwisów internetowych decyduje się na pozycjonowanie swojej strony w ramach działań marketingowych. Trudno się temu dziwić, ponieważ statystyki pokazują jasno – takie działanie przynosi znacznie większy wzrost odwiedzin strony czy samej sprzedaży, niż wiele innych działań marketingowych razem wziętych. Na czym więc polega pozycjonowanie stron internetowych i jakie może ono przynieść efekty?

 

pozycjonowanie stron

Jakie efekty przynosi skuteczne pozycjonowanie stron internetowych?

Właściwie przeprowadzone pozycjonowanie stron internetowych to proces, na którego efekty trzeba czasem poczekać kilka miesięcy. Nie warto jednak szybko się zrażać, ponieważ skutki dobrze przeprowadzonego pozycjonowania utrzymują się naprawdę długo i przynoszą zauważalne zyski. Czym dokładnie są takie zyski?

  • Widoczność strony internetowej, a tym samym firmy czy sklepu, to pierwszy krok do sukcesu. Potencjalni klienci są w stanie szybko odnaleźć stronę w odpowiedzi na popularne zapytania wpisywane w wyszukiwarkę Google.
  • Duża ilość odwiedzić strony internetowej to efekt jej widoczności. Gdy klienci widzą stronę w pierwszych wynikach wyszukiwarki, to po prostu często ją odwiedzają.
  • Dobry wizerunek strony wraz z rozpoznawalnością i wiarygodnością idzie w parze z wysoką pozycją w wyszukiwarce Google. Strona taka w opinii klientów z pewnością została sprawdzona pod kątem jakości obsługi.
  • Pozycjonowanie stron pozwala na dotarcie do wybranej grupy docelowej klientów. Dzięki temu duża liczba odwiedzin na stronie przekłada się na dokonywane transakcje, a tym samym na zyski dla firmy.

Więcej na temat efektów pozycjonowania oraz tego, jak powinien zostać prawidłowo przeprowadzony cały ten proces, znaleźć można pod adresem https://coolbrand.pl/uslugi/pozycjonowanie-stron-internetowych/.

Co składa się na dobrze przeprowadzone pozycjonowanie stron internetowych?

Pierwszy krok, jaki niesie ze sobą pozycjonowanie stron internetowych, to dobór odpowiednich fraz kluczowych. Powinny one zostać wybrane pod kątem dwóch kryteriów: analizy często wyszukiwanych fraz w wyszukiwarce, oraz branży, której dotyczy dana strona internetowa. Na początku ważna jest także porządnie przeprowadzona analiza SEO strony. Do tego zalicza się dokładne zweryfikowanie jej treści, szybkości działania na komputerach i urządzeniach mobilnych, oraz innych kwestii mających wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce Google. Tylko solidnie przeprowadzona analiza może stać się podstawą do stworzenia indywidualnej i efektywnej strategii pozycjonowania.

Po opracowaniu strategii przychodzi czas na stworzenie treści na stronę. Tu pomocni będą copywriterzy, którzy na podstawie słów kluczowych i innych dodatkowych wytycznych stworzą artykuły, które pomogą w odnajdywaniu strony przez potencjalnych klientów. Następnie ważna jest optymalizacja działania strony, oraz link building. Tu przyda się spory zasób serwisów tematycznych, które mogą umieścić na swojej stronie przekierowujący link.

Warto pamiętać, że pozycjonowanie stron internetowych to nie jest zabieg, który przeprowadza się wyłącznie jednorazowo. Najlepsze i długotrwałe efekty można uzyskać wtedy, gdy profesjonalista monitoruje na bieżąco osiągane przez stronę wyniki i wprowadza zmiany pod kątem zmiennych algorytmów Google oraz wymagań właścicieli strony internetowej.

Pozycjonowanie stron internetowych a reklama

Pozycjonowanie stron internetowych różni się znacznie od najczęściej wybieranej drogi marketingowej, jaką jest reklama umieszczana w różnego rodzaju serwisach. Reklamy takie często bywają męczące i irytujące dla odwiedzających. Nic w tym dziwnego – marketing obecny jest współcześnie właściwie wszędzie – czy to w telewizji w przerwach podczas oglądania filmu, czy na wielkich billboardach poustawianych wzdłuż autostrady, czy nawet na opakowaniach artykułów spożywczych. Tymczasem pozycjonowanie stron opiera się na zupełnie innej zasadzie. Tu nie występuje propozycja wystawiana w stronę niczego nieświadomego klienta. Pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarki opiera się na dostarczaniu potencjalnym klientom odpowiedzi, której sami poszukują.