Michał Janczewski: „CeWEBryci – sława w sieci”
Jak to się dzieje, że zwykli ludzie prezentując się w sieci zyskują rzesze fanów, jakich nie powstydziłyby się gwiazdy filmu czy estrady? O znaku naszych czasów, jakim niewątpliwie jest „cewebryta”, pisze w swej książce kulturoznawca i miłośnik internetu, a przy tym wnikliwy badacz wirtualnych społeczności i skupiających je portali.
Autor opisuje tu i analizuje cechy modelowego „gwiazdora wirtualnego świata”, opierając się na rzeczywistych przykładach sieciowych „karier”. Docieka również, skąd bierze się w nas zarówno żądza sławy, jak i zainteresowanie osobami ją eksponującymi. Czym była, a czym jest dziś sława? – oto pytanie, na które autor stara się odpowiedzieć w jak najbardziej wyczerpujący sposób.
Książka ta to również uwiecznienie postaci, które są gwiazdami wyłącznie w świecie wirtualnym. Znajdujemy tu m.in. portret bezdomnego kierowcy tira, rosyjskiej nauczycielki czy duetu trubadurów. Wszystkich łączy jedno – są znani z tego, że są nieznani…
Ciekawym zabiegiem analitycznym jest zestawienie cewebryty z celebrytą. Książka ta umiejętnie wprowadza nas w meandry wirtualnej rzeczywistości i pomaga rozeznać się w rządzących nim zasadach i specyfice funkcjonowania. Imponuje wiedza autora z zakresu socjologii i psychologii – dzięki niej potrafi przeprowadzać trafne analizy zjawisk i ludzi oraz właściwie je uzasadniać.
Dziś każdy potencjalnie może stać się sławny, a Internet to to potężna siła – trzeba tylko nauczyć się umiejętnie z niej korzystać. Polecam więc tę książkę jako przewodnik i poradnik w jednym – jest to niezbędna lektura każdego aktywnego użytkownika portali społecznościowych!
Anita W.
Książkę poleca Wydawnictwo IMPULS – można kupić ją tutaj:
http://www.impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=2&id=1292
Dziękujemy Wydawnictwu za udział w naszej akcji i przekazanie egzemplarza do recenzji –
Redakcja