4 edycja Fashion Week Poland w Łodzi

13 maja 2011, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

4 edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland już za nami – 5 dni pokazów i imprez towarzyszących: warsztatów, wystaw, projekcji filmowych. Łódzki tydzień mody co sezon rozbudowuje program i proponuje fanom mody nowe wydarzenia. Po raz pierwszy w Łodzi zagościł znany na całym świecie festiwal dziennikarki i blogerki Diane Pernet A Shaded View On Fashion Film. Zobaczyć można było krótkie filmy o modzie z udziałem m.in modeli Kate Moss i aktorki Tildy Swinton.

Nie zawiodły główne punkty programu: Off Out of Schedule i Aleja Projektantów. Część Off cieszy się coraz większym zainteresowaniem, zarówno ze strony projektantów, którzy chętnie chcą wziąć w nim udział, jak i licznie przybywającej publiczności. Młodzi projektanci zaskakują, a z sezonu na sezon widać, jak ich myśl projektowa ewoluuje. Najmocniejszymi punktami off-u były kolekcje  Jacka Kłosińskiego (Hyakinth), Maldorora i Konrada Parola.

Panowie zaprezentowali kolekcje przemyślane, spójne i świetnie wystylizowane. Bardzo dobrze  wypadł również specjalny gość Out of schedule z Portugalii -Victor. Alei Projektantów nie trzeba nikomu reklamować. Tu swoje kolekcje pokazują najważniejsi gracze polskiej sceny mody: Paprocki i Brzozowski, Joanna Klimas, MMC, Michał Szulc, Natalia Jaroszewska, Łukasz Jemioł, Agnieszka Maciejak. Do ich grona w tym roku dołączył duety Zup Corp, Nenukko i Bohoboco. W tym sezonie na wybiegu Alei królowały mroczne, romantyczne kolekcje oraz ulubiona przez projektantów czerń, tylko gdzieniegdzie przebijały się żywe świeże kolory. Dobrze wypadły również polskie firmy odzieżowe Monnari i Hexeline. Tą ostatnią, po pokazie nazwano polskim Burberry.

Swoją kolekcję zaprezentowała również Ewa Kozieradzka. Projektantka klasyczną czerń przełamała intensywnym żółtym. W formach zaproponowała spódniczki i sukienki szyte na bazie koła rodem z lat 60., dopasowane żakiety podkreślające talię i bufiaste dwurzędowe płaszcze. Na wybiegu nie zabrakło również gwiazd polskiego modelingu Agnieszki Maciąg (która otworzyła pokaz Monnari) oraz Joanny Horodyńskiej (która prezentowała ubrania MMC). Projektanci prześcigają się w zaskakiwaniu widzów. W finale duetu Zuo Corp wyszła Orkiestra Dęta Poczty Polskiej, Łukasz Jemioł na wybiegu zbudował industrialną scenografię, w pokazie Natalii Jaroszewskiej  w finałowej kreacji pojawiła się Anna Czartoryska , prezentację Nenukko otworzyła zaś Olga Frycz .

Firma Hexeline przed pokazem wyświetliła krótki film o alpakach-południowoamerykańskie ssaki hodowane są dla wełny, której marka używała niejednokrotnie w swoich kolekcjach. Dzięki takim zabiegom ich pokazy na pewno zapadną widzom w pamięć na dłużej. Oficjalnym sponsorem fashion  weeku była firma Maybelline, która była odpowiedzialna za makijaż modelek podczas wszystkich pokazów. Team makijazystów pracował pod okiem samego Grzegorza Kasperskiego.

www.fashionweek.pl