„100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć”

5 sierpnia 2013, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Susan Weinschenk:  „100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach”

W epoce wzmożonych działań marketingowych, mających na celu zainteresowanie klientów właśnie tym produktem czy usługą, rośnie popyt na wszelkiego rodzaju triki, które pomogą nabywców do nich przekonać. Tak narodziła się nauka zwana psychologią projektowania. Obiektem jej zainteresowań jest mechanizm ludzkiego postrzegania rzeczywistości: w tym  czytania, zapamiętywania i myślenia, motywowania działań, popełniania błędów czy podejmowania decyzji. 100rzpPodkreśla rolę emocji i nastroju w podejmowaniu przez nas decyzji.

Autorka tego poradnika jest psychologiem i osobą doświadczoną w tworzeniu rozmaitych projektów dla wielu technologii, dostosowanych do reguł psychologii projektowania. Radzi więc, jak zaprojektować stronę www, witrynę sklepu czy urządzenie techniczne oraz jego opakowania. Ujawnia, co tak naprawdę przykuwa uwagę odbiorców, podając wiele ciekawostkę, np. taką, że nasze oczy widzą inaczej niż mózg, a widzenie peryferyjne jest ważniejsze niż centralne.

Z ej książki dowiadujemy się, jak manipulować obrazem czy tekstem, by maksymalnie je wyeksponować i osiągnąć jak najlepszy efekt. Dzięki temu odbiorcy zapamiętają te szczegóły, które mieszczą się w ich szablonach wyobrażeniowych, stanowiących 24 podstawowe kształty. To na ich podstawie identyfikujemy widziane przedmioty, a proste geometryczne kształty są najlepiej odbierane. Pewnikiem jest również to, że jako widzowie oglądamy ekran od lewej odo prawej.

Autorka nie pomija także znaczenia doboru kolorów i ich wymowy w rozmaitych kulturach czy środkach przekazu. Uczy, jak dobierać rodzaj czcionki do naszego tekstu, tłumaczy, czym są afordancje i rozróżnia 4 typy kreatywności: rozmyślną, spontaniczną, poznawczą oraz emocjonalną. Zwraca uwagę na rolę zapachów w przywoływaniu wspomnień i w pozytywnym kojarzeniu produktów przez klientów.

Dziś odbiorcę trzeba zaskoczyć – oto główne przesłanie tej publikacji. Elementy nieznane i nieoczekiwanie zaskakują, przyciągają uwagę i uruchamiają wyobraźnię. Polecam Wam tę książkę, bo znajduje zastosowanie w każdej dziedzinie biznesu  i pozwoli Wam tworzyć jeszcze lepsze projekty, które zdobędą uznanie!

Aneta T.

Książkę poleca Wydawnictwo SEPTEM – można kupić ją TUTAJ

Dziękujemy za przekazanie egzemplarza do recenzji –

Redakcja