„Plakat i reklama. Przewodnik” – recenzja

9 maja 2012, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Nick Souter, Stuart Newman: „Plakat i reklama. Przewodnik”

Reklama jako przekaz z definicji impresywny często nas drażni, ale jednocześnie nie wyobrażamy sobie już naszej przestrzeni i mediów bez niej. Warto więc poznać jej dzieje i pierwsze wizualizacje reklamowe, które odwoływały się do różnorodnych grup klientów i ich gustów.

Autorzy tej niezwykle barwnej książki – nie tylko ze względu na ilustracje, które są tu dominującą formą przekazu – zebrali ich tysiące, w tym reklamy datowane nawet na połowę XIX wieku. Przeważają jednak ilustracje i zdjęcia z ubiegłego stulecia, pogrupowane według kryterium tematycznego. Autorzy tego przewodnika przedstawiają więc reklamy produktów spożywczych, m.in. słynnego piwa Guinness, kosmetyków i produktów gospodarstwa domowego, zwłaszcza kosmetyków dla dzieci, a także wyrobów tytoniowych i mody.

Wśród tematów, które doczekały się interesujących reklam, są również: lotnictwo, podróże i transport. Specjalne działy poświęcono plakatom dotyczącym wojny oraz przekazom propagandowym. Finanse i zdrowie również znalazły tu swe miejsce.

Mamy okazję poznać tu największych twórców reklamy i plakatu oraz ich dzieła, zgromadzone w jednym miejscu. Nazwiska takie, jak: Otto Bamberger, Edward McKnight Kauffer czy John Hassall mówią same za siebie. Prezentowana publikacja to swoiste kompendium wiedzy na ten temat, przedstawiająca najbardziej znane oraz oryginalne reklamy zarówno z USA, jak i z krajów europejskich, m.in. z Niemiec i Szwajcarii. Znajdujemy tu wiele reklam z gazet i magazynów oraz w formie plakatów, zachowanych w agencjach reklamowych, muzeach i w zbiorach prywatnych.

Mamy okazję podziwiać tu, jak bardzo kreatywne były pierwsze pokolenia artystów, tworzących pierwsze reklamy, jak szerokie spektrum motywów artystycznych i chwytów marketingowych stosowano już ponad pół wieku temu i wcześniej. Poza wartością merytoryczną, poradnik jest też pięknie wydany – w usztywnionej okładce, ozdobionej wybranymi z albumu ilustracjami, zachwyca każdego, nie tylko bibliofilów.

Polecam tę pełną inspiracji książkę zwłaszcza osobom zajmującym się tworzeniem reklam – znajdziecie tu wiele wskazówek, jak sprawić, by reklama była nie tylko skuteczna, ale też przyciągała wzrok i zaskakiwała odbiorcę. Wkład wielu osób, które przyczyniły się do jej powstania, niech stanie się dla i Was źródłem pomysłów.

Emilia B.

Książkę poleca Wydawnictwo MUZA SA – można kupić ją tutaj:

http://www.muzaklub.com/p1954,plakat-i-reklama-przewodnik-praca-zbiorowa.html

Dziękujemy Wydawnictwu za przekazanie egzemplarza do recenzji –

Redakcja






Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

3 komentarzy do „Plakat i reklama. Przewodnik” – recenzja

  1. avatar Madzia444 pisze:

    Książka typowa dla osób pracujących w tej branży.

  2. avatar Ksymena pisze:

    Tak a’propos: ktoś był w Muzeum Plakatu w Wilanowie? Zachęcam, warto się wybrać podczas letnich wojaży!

  3. avatar milagro pisze:

    Gdyby dziś były takie reklamy, to chyba niewielu by pojęło kontekst…

Dodaj komentarz