Wynajem biura – na co zwracać szczególną uwagę?

26 maja 2015, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Wynajem biura to bez wątpienia jedna z najważniejszych decyzji, jaką musi podjąć właściciel każdej działalności gospodarczej. To nie tylko siedziba firmy i dane teleadresowe, ale również miejsce, które stanie się wizytówką prowadzonego przedsiębiorstwa.

mieszkanie

Decydując się na wynajem powierzchni biurowych powinno się zwracać przede wszystkim uwagę na koszty, jakie będą z tym związanie oraz lokalizację. Koszty nie powinny być na tyle wysokie, by firma była zagrożona utratą płynności finansowej natomiast lokalizacja wpłynie na sukces prowadzonej działalności.

Właściciel firmy musi się zastanowić, czy wynajem biura ma być dla niego przesłanką do rozwoju i pozyskiwania ewentualnych, potencjalnych klientów a może ze względu na prowadzoną działalność  ma być tylko punktem codziennej pracy. Jeśli w biurze mają być przyjmowani klienci, kontrahenci czy partnerzy firmy to z całą pewnością wybór powierzchni ma być podyktowany lokalizacją – najlepiej jeśli biuro będzie znajdować się na jednej z głównych arterii, z łatwym dojazdem z różnych stron miasta. Jeśli natomiast lokal biurowy ma służyć przede wszystkim właścicielowi i pracownikom, może on zostać wynajęty taniej i w nie co gorszym miejscu patrząc na mapę miasta.

Powierzchnia, to kolejny istotny aspekt w procesie wyboru odpowiedniego biura. Tutaj wiele zależy od profilu działalności firmy. Nierzadko jest tak, iż wynajem biur wiąże się tylko z możliwością uzyskania siedziby natomiast zdarza się również, że biuro ma łączyć w sobie funkcję magazynową. Należy też pamiętać, że każdemu pracownikowi przysługuje minimum 2 metry kwadratowe wolnej przestrzeni na podłodze natomiast wysokość biura nie może być niższa aniżeli 3 metry. Warto wziąć te wyznaczniki pod uwagę rozglądając się za odpowiednim lokalem.

Sam lokal to nie wszystko bowiem wynajem powierzchni biurowych zawsze musi być opatrzone odpowiednią umową. W tej kwestii warto być rzeczywiście ostrożnym. Istotny będzie zapis o indeksacji czynszu, by nie paść ofiarą comiesięcznych, niekonsultowanych podwyżek czy wszelkich opłatach dodatkowych i eksploatacyjnych. Ważne są również kwestie możliwości wypowiedzenia umowy i czasu jej obowiązywania.

Trzeba wiedzieć, że wszystkie aspekty mogą wpływać na komfort prowadzenia firmy w wynajmowanym lokalu i właśnie dlatego tak ważny jest jego odpowiedni wybór. Należy wziąć pod uwagę przede wszystkim profil prowadzonej działalności i podstawowe potrzeby, jakie ma spełniać biuro.

Sprawdź – http://www.officemap.pl.



Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz


FORUM - bieżące dyskusje

Nie mam pieniedzy na święta
Ja tak robię, kupuję sporo rzeczy na promkach i mam zapasy na święta,...
Jak bronić się przed wykorzystywani…
Opieka zapewnia tym najuboższym, a o innych ma starać się rodzina, taka jest prawda...
Szukam metod na leczenie haluksów
Taka operacja to ryzyko, no i wyklucza z aktywności na kilka tygodni...
wybielanie zębów
To efekt nie będzie trwały, a każde wybielanie to też naruszanie struktury szkliwa,...