Wielkie meblowanie w Polsce

1 grudnia 2014, dodał: asan
Artykuł zewnętrzny

Czekają nas duże zmiany w wyglądzie polskich mieszkań. Niemal 70% Polaków deklaruje, że ich meble wymagają wymiany.

Firma badawcza TNS Polska na zlecenie Agata Meble zrealizowała badanie dotyczące preferencji zakupowych Polaków w odniesieniu do aranżacji wnętrz. Większość ankietowanych (68%) deklarowała konieczność wymiany mebli w swoim mieszkaniu. W tej grupie przeważały osoby młode w wieku do 29 lat. W badaniu widać też, że kobiety, częściej niż mężczyźni, wskazują na potrzebę zmiany aranżacji wnętrza. Polacy nie tylko widzą potrzebę wymiany mebli, ale także mają co do tego konkretne plany. Aż 59% badanych zamierza w najbliższym czasie kupić meble do mieszkania. Decydując się na taką inwestycję najważniejszym kryterium wyboru jest dla nich jakość (69% wskazań). Co więcej, mężczyźni wydają się nieco bardziej niż kobiety zwracać na to uwagę. W dalszej kolejności ankietowani wskazali, że o ich wyborze decydują: stosunek ceny do jakości (65%) oraz styl mebli (55%).

– Meble należą do grupy produktów wybieralnych i inwestycyjnych. Wyniki tych badań wskazują, że czeka nas duża zmiana w wyglądzie polskich mieszkań – komentuje Anna Gołębicka z Centrum im. Adama Smitha.

Jakie meble kupują Polacy

Ponad połowa ankietowanych (53%) deklaruje potrzebę wymiany mebli wypoczynkowych, z czego aż 41 % wskazuje na meble do salonu. Potwierdzają to także dane sprzedażowe salonów Agata Meble. Sofy, fotele, narożniki, a także szafki RTV i komody to najczęściej kupowane meble w 2014 r. Badanie pokazało, że preferowanym stylem jest nowoczesny (38%), który charakteryzuje się oszczędnymi kształtami i prostymi bryłami, następnie minimalistyczny (30%), czyli kolekcje z niewielką liczbą mebli w stonowanych kolorach. Style: prowansalski, rustykalny i glamour wybrało tylko od 1-4 % ankietowanych. Wśród wskazywanych kolorów dominują odcienie brązu (39%) oraz kolory: beż, ecru i krem. W kontekście meblowania kuchni Polacy są bardziej otwarci na odważne barwy. Pojawiło się sporo zwolenników koloru białego (11%), szarego (9%) oraz odcieni czerwieni i bordo (8%).
– W kategoriach mebli do salonu zdecydowanie maleje zainteresowanie ciemnymi kolorami (wenge, orzech, czarny). Najpopularniejszym kolorem wybieranym przez klientów Agata Meble do salonu jest dąb sonoma łączony z białym połyskiem. Zaobserwowaliśmy również,  że w podejmowaniu decyzji o zakupie mebli wypoczynkowych ważną rolę odgrywa dodatkowe wyposażenie jak funkcja spania oraz pojemnik na pościel. Im bardziej funkcjonalne meble, tym chętnie klienci się na nie decydują – twierdzi Piotr Leżoń z Agata Meble.

Badanie dla Agata Meble przeprowadzono na reprezentatywnej próbie Polaków (ze względu na wiek, płeć i miejsce zamieszkania). Podczas wywiadu internetowego o preferencje co do zakupu mebli zapytano 800 Polaków.

Cały raport dostępny jest na stornie www.agatameble.pl