Uczucie pragnienia spada w zimie o 40 proc. W czasie choroby powinniśmy przyjmować nawet 3,7 litra płynów

Avatar photo
10 grudnia 2022,
dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

O nawadnianiu w lecie pamięta większość z nas, ze względu na upał oraz wzmożone uczucie pragnienia. W okresie zimowym jednak często o regularnym piciu wody zapominamy, a jest ono nie mniej ważne niż w ciepłym miesiącach. Amerykańscy naukowcy alarmują o konieczności spożywania 3,7 litra płynów w przypadku mężczyzn oraz 2,7 litra w przypadku kobiet podczas przeziębień oraz infekcji.

Zimą uczucie pragnienia może spaść nawet o 40 proc. względem tego, jak odczuwamy je w cieplejszych miesiącach – wynika z analizy Oklahoma State University. W chłodnych miesiącach rzadziej sięgamy po wodę, ciało człowieka mniej się poci, nadal jednak ulega odwodnieniu. Z analizy OSU wynika, że odwodnienie o 2 proc. skutkować może zmęczeniem, osłabieniem i utratą apetytu, a przy 10 proc. mogą to być już zawroty głowy i utrata równowagi.

W czasie choroby powinniśmy przyjmować nawet 3 litry płynów
Zima to także sezon chorobowy, podczas gorączki czy zatrucia pokarmowego tracimy więcej wody, dlatego bardzo ważne jest przyjmowanie odpowiednich ilości płynów: ok. 3,7 litra w przypadku mężczyzn i 2,7 litra w przypadku kobiet – donoszą naukowcy z American River Urgent Care. Około 20 proc. naszego dziennego spożycia wody pochodzi z pożywienia.

Nawodnienie dla osób nielubiących smaku wody
Analiza wskazuje, że odwodnienie w zimie, może mieć związek z ciepłym ubiorem i zakładaniem na siebie wielu warstw, co powoduje pocenie się człowieka. Jednocześnie jednak nie jest nam gorąco, przez co nie mamy zwyczaju picia wody i uzupełniania straconej wody w organizmie. Druga kwestia to, w odróżnieniu od miesięcy letnich, brak nawyku posiadania przy sobie butelki z wodą. Nie mając jej pod ręką, nie pijemy odpowiednich ilości wody. Innym powodem małego spożywania wody może być także niechęć do jej smaku, odpowiedzią na potrzeby tych osób są smakowe kapsułki waterdrop® rozpuszczalne w wodzie. Występują one w różnych wariantach: klasycznych Microdrink, a także Ice Tea i Microtea oraz Microlyte i Microenergy.

Polacy najchętniej wybierają smak brzoskwiniowej mrożonej herbaty
Z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Waterdrop wynika, że 72 proc. ankietowanych preferuje zakupy online. Respondenci jako swoje ulubione kapsułki wskazują Microdrinki (61 proc.) oraz Ice Tea (21 proc.). Pojedyncze produkty w 2024 roku wybierało 59 proc. polskich konsumentów, a 41 proc. – zestawy.

– Najlepiej sprzedającym się Microdrinkiem waterdrop® wśród polskich konsumentów w 2024 roku był Ice Tea Peach. Zaobserwowaliśmy także, że w okresie jesienno-zimowym to smak Cola zdobył dużą popularność wśród polskich konsumentów. Z butelek najchętniej w 2024 roku wybierane były te, wykonane ze stali nierdzewnej – mówi Kateřina Navrátilová, CEO Waterdrop CEE. – Polacy najczęściej wybierają butelki w neutralnych kolorach, jak biel i czerń, a wybierając kolorowe, decydują się na różowe oraz turkusowe. Co ciekawe, najmniejszą popularnością wśród naszych polskich konsumentów cieszą się butelki żółte i zielone, a także w odcieniach metalicznych.

Zrównoważony rozwój
Waterdrop dąży do tego, żeby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Obecnie marka dostępna jest w ponad 20 tys. punktach sprzedaży na świecie. Jej ambasadorami oraz inwestorami są m.in. Hubert Hurkacz, Novak Djoković i Taylor Fritz. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i popularyzuje butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.

Waterdrop to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, butelki termiczne i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia – wodą.



FORUM - bieżące dyskusje

jaką wodę pić?
Nie lubisz smaku samej wody? Miałam tak kiedyś, a potem jakoś się przyzwyczaiłam.
Ogólnie o zdrowiu
Witaminka D musi być, do tego B12 i jak czuję się gorzej,...
Problem z włosami
No właśnie, słusznie zauważyłaś Iwonko, że to skład powinien decydować o wyborze suplementu. Zazwyczaj...
Na Jesienne smutki jakie zapachy?
O zapachu prania? :D Brzmi ciekawie. Zawsze lubiłam tę świeżość, jak ktoś w pobliżu...

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.