12 gwiazd w kampanii społecznej „Projekt Test: Pokolenie Minus”
Warszawa, 12.11.2013 – 12 polskich gwiazd wsparło kolejną, 5 edycję kampanii społecznej Projekt Test. Tegoroczna kampania pod nazwą Projekt Test: Pokolenie Minus ma zachęcać kobiety do wykonywania testów na obecność wirusa HIV w ciąży. W akcję zaangażowały się znane kobiety, które już zdecydowały się na założenie rodziny lub planują taki krok w najbliższym czasie.
Znane polskie aktorki, dziennikarki, piosenkarki czy sportsmenki biorąc udział w sesji zdjęciowej do kalendarza chcą przekonać Polki o konieczności wykonania testu na HIV i tym samym zadbania o zdrowie dziecka, partnera i swoje. Zdjęcia do kalendarza wykonali Zuza Krajewska & Bartek Wieczorek.
Efektem sesji zdjęciowej będzie kalendarz na rok 2014. Na 12 kartach tego wyjątkowego kalendarza będziemy mogli podziwiać Agnieszkę Cegielską, Anitę Sokołowską, Beatę Sadowską, Kamilę Szczawińską, Martę Kuligowską, Monikę Mrozowską, Natalię Przybysz, Aleksandrę Kwaśniewską, Sylwię Gruchałę, Weronikę Książkiewicz, Adę Fijał i Annę Wendzikowską.
Już dziś prezentujemy zdjęcia backstage, a efekty sesji będzie można zobaczyć 2 grudnia w kalendarzu dołączonym do magazynu „Flesz. Gwiazdy i styl”. Również 2 grudnia, w związku z obchodami Światowego Dnia AIDS w Teatrze Wielkim odbędzie się wernisaż zdjęć i koncert z udziałem gwiazd.
Projekt Test: Pokolenie Minus
Pokolenie Minus rodzi się gdy w ciąży wykonasz test na HIV. Dodatni wynik testu decyduje o odpowiednim prowadzeniu ciążydając prawie 100% szans na urodzenie zdrowego dziecka.
„Wykonanie testu na HIV w ciąży powinno być automatyczne i oczywiste, zarówno dla lekarza jak i pacjentki, dokładnie tak jak się to dzieje w przypadku HCV czy kiły. Wykrycie zakażenia u przyszłej mamy pozwala w odpowiedni sposób zadbać o nią, dziecko a także jej partnera. W tym przypadku jeden test na HIV to aż trzy wygrane zdrowia.” – tłumaczy specjalistka zdrowia publicznego i pomysłodawczyni kampanii Agata Kwiatkowska – „Nie ma nic wstydliwego czy krępującego w dbaniu o bezpieczeństwo swojej rodziny. Należy pamiętać, że w Polsce ponad 50% osób nie wie, że jest zakażonych, 30% z nich to kobiety.” – dodaje.
W ponad 90% przypadków do zakażenia HIV dzieci dochodzi w czasie ciąży, porodu i karmienia piersią. Każdego roku w Polsce odbywa się około 70-100 porodów u kobiet z rozpoznanym HIV. Obecnie w Polsce 10% ciężarnych wykonuje to badanie, a jedynie 3% kobiet deklaruje, że lekarz informował o potrzebie wykonania testu na HIV. Tymczasem wiedza o zakażeniu podczas ciąży daje niemal 100% szansę na uniknięcie zakażenia dziecka. Z danych przedstawionych przez dr Joannę Popielską z Kliniki Chorób Zakaźnych Wieku Dziecięcego WUM i z Oddziału Pediatrycznego Wojewódzkiego Szpitala Zakaźnego w Warszawie wynika, że w USA i krajach Unii Europejskiej ryzyko urodzenia zakażonego dziecka przez kobietę z HIV wynosi ok. 3% . W Polsce może ono dochodzić do 50% co jest porównywalne z krajami Afryki. Lekarz ginekolog prowadzący ciążę ma obowiązek zaproponować badanie w kierunku zakażenia HIV. Badanie finansowane jest przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
Zdjęcia: Zuza Krajewska & Bartek Wieczorek/LAF AM
Produkcja sesji: LAF AM
Stylizacja: Jola Czaja, Basia Czyżewska/LAF AM
Make-up: MAC Cosmetics (Zofia Krasuska-Kopyt, Bogusia Szubiakiewicz, Olga Nejbauer, Karina Wacławik)
Fryzury: Kevin Murphy (Grzegorz Smoderek, Piotr Kajciński, Aleksandra Płużyńska)
Manicure: Ekert Nails
Więcej na www.projekttest.pl oraz www.facebook.com/projekttest
Akcja Projekt Test: Pokolenie Minus jest dedykowany Krysi Sokołowskiej, założycielce i przewodniczącej Stowarzyszenia Wolontariuszy na Rzecz Dzieci „Mały Książę”, która całe swoje życie poświęciła walce o dobro, bezpieczeństwo i miłość dla dzieci dotkniętych problemem HIV i AIDS. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Społeczny Komitet ds. AIDS, organizacja, która od 20 lat działa na rzecz profilaktyki HIV/AIDS w Polsce.
1 grudnia MAC przyłącza się do celebrowania Światowego Dnia AIDS!
W tym roku MAC wspiera Społeczny Komitet ds. AIDS i przekazuje na cele edukacyjne w kierunku prewencji HIV/AIDS 150 tysięcy złotych!!! Oczywiście, wszystkie środki na ten cel zostały pozyskane ze sprzedaży produktów Viva Glam!
Tym, samym dziękujemy Wam bardzo za wsparcie komunikacyjne kampanii Viva Glam, a naszym Klientkom za świadome zakupy
Również w tym roku MAC przyłączył się do akcji, mającej na celu uświadamianie Polek i Polaków w temacie ochrony zdrowia. W artykule zdjęcia z backstage’u sesji zdjęciowej kalendarza na 2014 rok, który ukaże się pod patronatem Społecznego Komitetu ds. AIDS wraz z pierwszym grudniowym wydaniem magazynu FLESZ. Jego celem jest zachęcenie kobiet planujących ciążę oraz będących w ciąży do wykonywania testów na obecność wirusa HIV. Wykrycie wirusa przed porodem może uratować dziecko przed chorobą!
2 grudnia MAC oraz Społeczny Komitet AIDS zaprasza na Noc Czerwonej Kokardy.
Uroczysta gala odbędzie się w Teatrze Wielkim w Warszawie, a podczas jej trwania odbędzie się wernisaż fotografii Zuzy Krajewskiej i Bartka Wieczorka, autorów zdjęć do kalendarza oraz koncert.
Zdjęcia backstage: Monika Czajkowska IM AT HOME na zlecenie LAMODE.INFO
Za: materiały prasowe MAC