Superbohater kodowania poszukiwany

1 listopada 2016, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Superbohater kodowania poszukiwany: UPC Polska wystartowało z kolejną odsłoną UPC Future Makers

Warszawa, 24 października 2016.: Ruszył konkurs UPC Future Makers, organizowany przez UPC – dostawcę Internetu, telewizji i usług telefonicznych oraz Liberty Global. Inicjatywa jest adresowana do dzieci i młodzieży, a w jej wyniku zostanie przyznana nagroda za rozwiązania, które mogą pozytywnie wpłynąć na rzeczywistość społeczną. Dzielenie się pasją do innowacyjnych technologii i kreatywne wspieranie rozwoju dzieci to najważniejsze wartości stojące za organizacją konkursu. UPC Future Makers było częścią Europejskiego Tygodnia Kodowania, który odbywa się w tym roku już po raz trzeci.

lg_coderdojo_banner_pp_af_upc_poland_kids

Nagroda UPC Future Makers kontynuuje założenia programu, zainicjowanego w czerwcu b.r. podczas Cable Congress w Warszawie, w ramach którego kilkudziesięciu podopiecznych fundacji CoderDojo Polska z Warszawy, Zambrowa i Białegostoku wzięło udział w warsztatach programowania. Celem programu jest inspirowanie najmłodszych do budowania lepszej przyszłości i rozwiązywania problemów społecznych przy użyciu nowych technologii.
„Pasja do nowych technologii i sprawne posługiwanie się językiem kodowania, są dziś podstawnymi umiejętnościami bardzo dynamicznie postępującego procesu digitalizacji. Takimi inicjatywami jak UPC Future Makers, Liberty Global i UPC Polska chcą inspirować dzieci i młodzież do nauki języka przyszłości i tym samym kształtowania lepszego świata – w końcu dzieci obdarzone są niezwykłymi mocami, która może mieć pozytywny wpływu na otoczenie. UPC, jako dostawca nowoczesnych usług cyfrowych, chce mieć aktywny udział w tym procesie.”, mówi Patrycja Gołos, dyrektor ds. korporacyjnych i polityki publicznej UPC Polska/ CEE.

lg_coderdojo_facebook_upc_poland_boy_and_robot
Aby wziąć udział w konkursie UPC Future Makers należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.coderdojo.com/futuremakers do 1 grudnia 2016 r.
Nagrody zostaną przyznane w dwóch kategoriach wiekowych 10-13 lat i 14-17 lat. Konkurs ma zasięg międzynarodowy, a zgłoszenia są przyjmowane w 10 językach: angielskim, czeskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, rumuńskim, węgierskim i włoskim.
***
***
UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec pierwszego kwartału 2016 r. z usług UPC Polska korzystało 1 437 200 abonentów, w tym 970 000 z telewizji cyfrowej, 232 100 z telewizji analogowej, 1 064 900 z szerokopasmowego internetu i 605 000 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,9 mln gospodarstw domowych, w ponad 150 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global jest największym międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 14 krajach. Liberty Global łączy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Usługi Libery Global, wyznaczająca rynkowe trendy, są świadczone dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą ponad 27 mln klientów, korzystających z 57 mln usług: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii (dane na 31 marca 2016 r.). Dodatkowo, na koniec marca 2016 r. roku Liberty Global obsługiwało 7 milionów klientów usług mobilnych oraz oferowało usługi WiFi w sześciu milionach miejsc dostępu.
Firmy Liberty Global działają w ramach dwóch Grup, notowanych na giełdzie: Liberty Global Group (NASDAQ: LBTYA, LBTYB i LBTYK), która przede wszystkim obejmuje działalność w Europie oraz LiLAC Group (Nasdaq: LILA i LILAK, OTC Link: LILAB), która obejmuje działalność w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach. Marki konsumenckie, należące do Liberty Global to Virgin Media, Ziggo, Unitymedia, Telenet, UPC, VTR i Liberty. Działalność operacyjna obejmuje również Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures. Więcej informacji na http://www.libertyglobal.com/.