Starbucks otwiera 50. kawiarnię w Polsce

28 listopada 2016, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

 

Popularna sieć kawiarni Starbucks otwiera swój 50. lokal w Polsce. Jubileuszowe otwarcie ma miejsce dziś, 28 listopada w warszawskim Wilanowie. Sieć obecna na rynku polskim od ośmiu lat, zapowiada dalszy dynamiczny rozwój i stałe zwiększanie liczby placówek.

kawka

Starbucks wkroczył na rynek polski w 2009 roku, otwierając swoją pierwszą kawiarnię w Warszawie, przy Nowym Świecie. Od tego czasu systematycznie powiększa portfolio lokalizacji, uzyskując w tym momencie wynik 50. lokali w największych miastach Polski.

Otwarcie 50. kawiarni to dla nas ogromny sukcesmówi Patryk Kozakiewicz, Dyrektor Operacyjny Starbucks Polska.Bardzo się cieszymy, że na polskim rynku udało nam się zbudować tak silną pozycję. Jesteśmy dumni z tego wyniku, bo stanowi on wyraz zaufania naszych gości. Przed nami kolejne plany rozwoju marki w Polsce oraz pomysły na to, by sprostać oczekiwaniom klientów i być jeszcze bliżej nichdodaje.

Jak wynika z badań Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia 2016, Starbucks jest obecnie najbardziej znaną marką kawiarni w Polsce (63% wskazań respondentów). Sieć nie tylko utrzymuje pozycję lidera ale także umacnia w stosunku do wyników z 2015 roku (wzrost spontanicznej znajomości marki o 7 pkt. procentowych).

Starbucks, ze swoją globalną strategią kawiarni jako ulubionych miejsc spotkań, idealnie wpisał się w gusta polskich klientów. Dzięki atrakcyjnym lokalizacjom, które stanowią o lepszej dostępności kawiarni, sieć towarzyszy swoim gościom w drodze do szkoły czy pracy, oraz jest jednym z ulubionych miejsc na wspólne spędzanie czasu. Polacy polubili sieć znaną przede wszystkim z wysokiej jakości produktów oraz szerokiej oferty kaw ziarnistych 100% arabiki z całego świata i o różnych stopniach palenia.

Od momentu pojawienia się marki na rynku, Polacy szczególnie polubili latte serwowane przez baristów Starbucks. Napój ten cieszy się największą popularnością wśród klientów. Drugie miejsce w rankingu zajmuje caffe americano, a trzecim najczęstszym wyborem gości jest cappuccino.

Starbucks w Polsce zatrudnia blisko 730 pracowników. Jako pracodawca prowadzi otwartą politykę zatrudnienia, dlatego 8% załogi stanowią w Starbucks osoby niepełnosprawne. Dla wielu młodych ludzi sieć stanowi miejsce, gdzie zdobywają swoje pierwsze doświadczenia w pracy. To oni najczęściej korzystają z możliwości awansu i dostępnych ścieżek rozwoju. To wszystko powoduje, że już blisko 45% wszystkich managerów w Starbucks stanowią osoby w wieku 18-26 lat.

Nowa, 50. kawiarnia Starbucks zlokalizowana jest przy al. Rzeczpospolitej 23 w Warszawie. Stanowi 1. lokal marki w popularnej dzielnicy mieszkaniowejWilanów. Ma 135m² powierzchni i blisko 50 miejsc siedzących. Od marca do września goście będą mogli korzystać także z patio, które przynależy do kawiarni.

Otwarciu towarzyszyć będą huczne obchody jubileuszu. Dla gości kawiarni przygotowano liczne atrakcje, m.in.: okolicznościowy słodki poczęstunek, pokaz alternatywnych metod parzenia kawy, seminarium kawowe oraz coffee tasting, podczas którego przez cały dzień będzie można degustować rozmaite kawy.

Biuro prasowe Starbucks w Polsce:

Maja Głuśniewska

[email protected]

tel. 22 829 85 72 wew. 27

tel. kom. +48 512 352 187

Informacja o marce Starbucks:

Historia Starbucks rozpoczęła się w 1971 roku w Seattle w Stanach Zjednoczonych. Tam powstała pierwsza niewielka kawiarnia w historycznym Pike Place Market, gdzie pyszną kawę przyrządzano z najlepszych świeżo palonych kaw ziarnistych. Zarówno nazwa, jak i logo Starbucks są mocno osadzone w symbolice żeglugi, z którą z kolei wiąże się historia handlu kawą i jej sprowadzenia do Ameryki Północnej. W 1981r. do kawiarni trafił Howard Schultz, który od razu dał się porwać filozofii marki i niebawem został jej pracownikiem. Dzisiejszy szef rady nadzorczej, prezes i dyrektor generalny Starbucks postanowił nadać sieci niezwykłą atmosferę kawiarni, w których bywał podczas pobytu we Włoszech. Przenosząc tę włoską tradycję do USA, stworzył miejsce do rozmów i spotkań ludzi – trzecie miejsce między pracą a domem. Od początku Starbucks wyróżnia się wzorcem prowadzenia firmy, której misją jest inspirować i rozwijać ludzi – w każdej chwili: jeden człowiek, jedna kawa, jedno miejsce! A swoją wspaniałą i bogatą tradycję związaną z kawą uzupełnia poczuciem wspólnoty.