H&M oraz Nathalie Rykiel, prezes i dyrektor artystyczny marki Sonia Rykiel, mają zaszczyt poinformować, że do współpracy w sezonie zima 2009 i wiosna 2010 zaproszono Sonię Rykiel. Ten francuski dom mody, założony przez „Królową dzianin” („Queen of Knits”) jest uosobieniem charakterystycznego dla Paryża ducha nowoczesności i zuchwałości. Po raz pierwszy H&M współpracuje z zaproszonym projektantem w dziedzinie bielizny i związanymi z nią dodatkami dla kobiet. Kolekcja pojawi się w sklepach 5 grudnia 2009 roku. Zostanie ona zaprezentowana w 1500 sklepach H&M na całym świecie i jednocześnie w głównych butikach Sonia Rykiel – co jest również nowością we współpracy H&M z zaproszonymi projektantami.
Miłośnicy niespodzianek, H&M i Sonia Rykiel, z przyjemnością informują także o kolejnej współpracy na wiosnę 2010. Znajdą się w niej: kultowa kolekcja dzianin dla kobiet i dziewczynek (w wieku od 1,5 roku do 8 lat) oraz towarzyszące jej zabawne dodatki. Kolekcja ta pojawi się 20 lutego 2010 w około 250 sklepach H&M.
– Charakterystyczne dla Soni Rykiel jest myślenie o wszystkich kobietach, ponieważ moda to raczej pewien duch niż kwestia środków. Współpraca z H&M doskonale pasuje do naszej filozofii. Kolekcja bielizny damskiej „Sonia Rykiel pour H&M” jest idealnym sposobem zaprezentowania ogromnej liczbie kobiet na całym świecie istoty Rykiel, a jednocześnie wspaniałym zakończeniem roku – mówi Nathalie Rykiel, prezes i dyrektor artystyczny Sonia Rykiel.
-ci. Paryski szyk i nowoczesność, ale też funkcjonalność, wygoda i ubrania nadające się do noszenia. Jej podejście do życia wywołuje podziw kobiet na całym świecie, niezależnie do wieku. Bardzo nam się spodobał zabawny, szykowny pokaz mody Soni Rykiel z okazji 40-lecia powstania firmy. Kolekcja dla H&M utrzymana jest w tym samym duchu rozkoszowania się bielizną. Jest to bardzo nowoczesny, inny rodzaj bielizny damskiej. Kiedy zaczęliśmy nad nią pracować z Sonią Rykiel, po prostu nie mogliśmy przestać – mówi Margareta van den Bosch, creative advisor H&M. – Jest to wspaniały akcent podkreślający naszą główną kolekcję.
Osobliwa historia mody Soni Rykiel rozpoczęła się we Francji w rewolucyjnych czasach – tamtej niesamowitej wiosny, w maju 1968 r. Od otwarcia pierwszego butiku na rue de Grenelle w czasach społecznych zawirowań, Sonia Rykiel stała się ambasadorką bardzo paryskiego stylu Saint Germain z jego oznakami indywidualności, nowoczesności i pewnej zuchwałości, którą projektanci nazywają „la démode” („niemoda”). Specjalnością Rykiel są szwy zewnętrzne (inside-out stitching). Królują u niej czerń, koronki, stras, kolorowe paski i oczywiście, utożsamiane z tą marką, dzianinowe swetry. Ta ekstrawagancka, rudowłosa projektantka jest narodową ikoną, nagrodzoną wieloma odznaczeniami. Jest również autorką 9 książek i nieprzerwanie bardzo wpływową osobą na społecznej i kulturalnej scenie Francji. Od kiedy jej córka, Nathalie Rykiel, zaczęła pracować w firmie, w skład domu mody Sonia Rykiel weszły dodatkowo następujące linie: Sonia by Sonia Rykiel, Rykiel Woman, Rykiel Enfant, buty i dodatki. Sonia Rykiel jest jedyną we Francji firmą w sektorze mody, która pozostała w rękach rodziny i jest w 100% niezależna.