„Smoking Sucks! Palenie jest do kitu!” – recenzja

Avatar photo
30 listopada 2011,
dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Allen Carr, Robin Hayley: „Smoking Sucks! Palenie jest do kitu!”

 

Szesnastostronicowy komiks autorstwa doświadczonych terapeutów w zakresie walki z tym uciążliwym nałogiem to prawdziwa perełka dla rodziców i wychowawców, którym leży na sercu zdrowie ich dzieci i podopiecznych. Ukazuje on w przystępny i atrakcyjny dla młodego pokolenia sposób, jak walczyć z paleniem w najmłodszej grupie wiekowej. Ta publikacja powstała w odpowiedzi na duży problem wychowawczy i społeczny, jakim jest sięganie po papierosa przez dzieci i nastolatków.

Autorzy komiksu ujawniają sprytne chwyty marketingowe i promocyjne stosowane przez koncerny tytoniowe. Uczą też, jak pomóc naszym dzieciom dostrzec i zrozumieć, że palenie jest antyludzkie, antyspołeczne i absurdalne. Powszechnie wiadomo, że bezpośrednio sformułowane zakazy odnoszą u naszych pociech skutek odwrotny do zamierzonego. Autorzy komiksu uczą też, jak młody człowiek może poprzez swą asertywną postawę uratować własne zdrowie, a w konsekwencji także życie.

Ta publikacja jest skierowana zarówno do dzieci, jak i dorosłych – choć jest dostosowana do oczekiwań nastoletnich czytelników. Forma komiksu, którego bohaterami są postacie rodem z japońskiej mangi, sprzyja lepszemu przyswojeniu jej przesłania. Pozwala wpoić przekonanie, jak szkodliwy i zgubny jest to nałóg. Wskazuje na absurdalność decyzji o zapaleniu pierwszego papierosa – naśladujemy w tym innych ludzi, nie zważając, że nam to po prostu nie smakuje.

Nałóg jest upostaciowany jako olbrzymi, czarny potwór, który czyha na każdego z nas – tylko zignorowany, zniknie. Życie młodego człowieka staje się więc grą z nikotynowym potworem, w której zwycięzca będzie tylko jeden.

Zachęcam do lektury komiksu razem z młodszym dzieckiem i podsunięcia go nastolatkowi. Jeśli po lekturze przekaże go swym rówieśnikom, to sukces tej książki będzie się zwielokrotniał poprzez popularyzację idei Allena Carra: „Uwolnić świat od palenia”. Wystarczy, że młodzi ludzie w porę zrozumieją , że „nie ma w tym nic dobrego. Zero frajdy, zero sensu – to podstęp”.

Emilia K.

Książkę poleca Wydawnictwo Betters i Allen Carr’s Poland – można kupić ją tutaj:

 

http://www.allen-carr.pl/ksiazki/72-allen-carr-a-robert-hayley-smoking-sucks-palenie-jest-do-kitu

 

Dziękujemy Wydawnictwu za udział w naszej akcji i przekazanie egzemplarza do recenzji –

Redakcja






FORUM - bieżące dyskusje

jaką wodę pić?
Nie lubisz smaku samej wody? Miałam tak kiedyś, a potem jakoś się przyzwyczaiłam.
Ogólnie o zdrowiu
Witaminka D musi być, do tego B12 i jak czuję się gorzej,...
Problem z włosami
No właśnie, słusznie zauważyłaś Iwonko, że to skład powinien decydować o wyborze suplementu. Zazwyczaj...
Na Jesienne smutki jakie zapachy?
O zapachu prania? :D Brzmi ciekawie. Zawsze lubiłam tę świeżość, jak ktoś w pobliżu...

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.