Smok i rycerze w spocie MSZ

4 listopada 2014, dodał: Adrianna Kaczuba
Artykuł zewnętrzny

Na zlecenie Ministra Spraw Zagranicznych powstał właśnie filmik mający reklamować nasz kraj za granicami Polski. Akcję promuje hasło kończące spot:  „Polska. Where the unbelievable happens”.

Trwający dokładnie 60 sekund filmik ukazuje historię chłopca, który opowiada swojemu szkolnemu koledze (prawdopodobnie są to Brytyjczycy) jakie przygody spotkały go podczas wizyty w Polsce. Chłopiec wspomina, że odwiedził Polskę, ponieważ jego tata miał tam sprawy do załatwienia.

Cały spot utrzymany jest w iście baśniowej konwencji. Pokazuje on Polskę w wyjątkowy sposób, który odzwierciedla wyobrażenie małego chłopca o tym, co spotkało jego przyjaciela. Widzimy zatem wynurzający się z wód Bałtyku stadion PGE Arena, walki rycerzy na ulicach Warszawy, spotkanie ze smokiem oraz wiele innych atrakcji, które w świetny sposób ukazują zarówno elementy kultury jak i historii czy infrastruktury w Polsce.

maxresdefault

Za produkcję spotu odpowiada Opus Film. Na ich stronie na Facebooku możemy przeczytać:

„Reklama, jaką mieliśmy przyjemność zrealizować dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, była dla nas wielką przygodą filmową i nie powstałaby, gdyby nie osoby i instytucje, które wspierały nas w tym przedsięwzięciu”.

Jedynym mankamentem spotu, którego szybko dopatrzyli się widzowie, jest brak krzyża na ukazanym w filmiku Giewoncie. Nie wiadomo jednak czy był to zabieg celowy czy jedynie niedopatrzenie ze strony twórców.