Sezon na własny biznes

Avatar photo
27 września 2010,
dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Czy istnieje recepta na sukces w biznesie? Czy szukać jej warto tylko przy pomocy środków finansowych? Zarówno doświadczeni, jak i młodzi przedsiębiorcy wiedzą, że poza tak bardzo pożądanym dziś unijnym wsparciem, w biznesie liczy się plan, konsekwencja, trochę szczęścia i spryt.
Wraz z wejściem Polski do Unii Europejskiej i towarzyszącym jemu programom wsparcia finansowego, przed większością rodzimych przedsiębiorców pojawiła się szansa na rozwój swoich biznesów. Skorzystanie z pomocy unijnej to w rzeczywistości bezzwrotny zastrzyk kapitału na różnego rodzaju inwestycje. Między innymi z tego powodu po 2007 roku tak dynamicznie wzrosła liczba składanych wniosków w programach unijnych. Właściciele firm zaczęli szukać rozwiązań finansowych, które nierzadko nawet w stu procentach pokrywają koszty nowych inwestycji. W ślad za nimi ruszyły firmy konsultingowe oferujące profesjonalne przygotowanie wniosków o dotacje. Ich liczba, co widać po ilości składanych wniosków w różnych branżach, ciągle rośnie, a przedsiębiorcy coraz częściej szukają możliwości rozwoju swojego biznesu ze źródeł zewnętrznych.

Regionalny zastrzyk finansowy

Co zrobić, aby otrzymać potrzebne wsparcie? Przede wszystkim należy przebrnąć przez szereg biurokratycznych pytań, wypełnić stosy dokumentów i co najbardziej istotne – odpowiednio przygotować wniosek. Jak rozpocząć starania o zastrzyk finansowy na przedsiębiorczej drodze? Po pierwsze warto zapoznać się z możliwościami uzyskania dotacji, jakie przedsiębiorcom oferują Regionalne Programy Operacyjne. Dotacje w ich ramach to typowe inwestycje twarde, przeznaczone na rozwój przedsiębiorczości. Każde województwo posiada swoje lokalne oddziały RPO, a pomoc finansową można pozyskać dla projektów, dotyczących m.in. informatyzacji, rozszerzenia zakresu działalności przedsiębiorstwa czy realizacji istotnych zmian w procesie produkcji lub zmian w zakresie sposobu świadczenia usług.

Podejście psychologiczne

Finansowa pomoc unijna to niewątpliwie szansa na rozwój rodzimej przedsiębiorczości. Udany biznes to jednak, szczególnie dziś, wyzwanie dla ogromnej liczby przedsiębiorców. Wielu potencjalnych pracodawców zwyczajnie boi się ryzyka zainwestowania pieniędzy w niepewny cel, w efekcie czego nie podejmują wyzwania i pracują na sukces kogoś innego.


W dobie wciąż rozwijającego się kapitalizmu liczy się już nie tylko dobry pomysł i konsekwentne go realizowanie. Dlatego skuteczni przedsiębiorcy, poza strategią biznesową, korzystają z różnego rodzaju narzędzi, które otrzymują na specjalnie dla nich przygotowanych kursach. Tam, poza wiedzą na temat skutecznej komunikacji czy sztuki perswazji, poznają tajniki korzystania chociażby z feromonów, jako efektywnego narzędzia w negocjacjach. Jak twierdzą psychologowie, związki te spełniają wiele funkcji, m.in. płciowe, alarmowe, obronne czy wyrażające stres. – Nieświadomie, nie wyczuwając w ogóle zapachu i nie wiedząc o jego działaniu, odbiorca modyfikuje swoje zachowanie. Proces ten zachodzi dzięki działaniu podwzgórza mózgu – informuje Weronika Styczyńska, psycholog kliniczny.
Okazuje się, że nie ma jednej recepty na przedsiębiorczy sukces. Udany biznes to bowiem połączenie szeregu współgrających ze sobą elementów, począwszy od dobrego pomysłu, poprzez konsekwentną jego realizację, odpowiednie cechy charakteru, motywację, kończąc na narzędziach, które pozwolą dominować nad partnerem. Po te coraz częściej sięgają już nie tylko przedstawiciele handlowi czy specjaliści od wizerunku, ale i prezesi dużych firm i ich pracownicy. Dlaczego? Bo jak głosi stara, sprawdzona zasada – cel uświęca środki.



FORUM - bieżące dyskusje

jaką wodę pić?
Nie lubisz smaku samej wody? Miałam tak kiedyś, a potem jakoś się przyzwyczaiłam.
Ogólnie o zdrowiu
Witaminka D musi być, do tego B12 i jak czuję się gorzej,...
Problem z włosami
No właśnie, słusznie zauważyłaś Iwonko, że to skład powinien decydować o wyborze suplementu. Zazwyczaj...
Na Jesienne smutki jakie zapachy?
O zapachu prania? :D Brzmi ciekawie. Zawsze lubiłam tę świeżość, jak ktoś w pobliżu...

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.