Prowadzenie działalności gospodarczej przez kobiety w Polsce

28 maja 2012,
dodał: zuzannaszymanska
Artykuł zewnętrzny

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez GUS, w Polsce własną działalność gospodarczą prowadzi 3 mln 46 tys. przedsiębiorców (dane za III kwartał 2011 r.), z czego ponad 1 mln osób to kobiety. Przedsiębiorczość Polek pozwala nam uplasować się na 6. miejscu wśród krajów Unii Europejskiej oraz na pierwszym, jeżeli chodzi o poziom zatrudnienia pracowników (29,4%). Jaka jest polska businesswoman?

file1338199485

Najnowsze dane opublikowane przez centrum szkoleń e-learningowych NetAkademia.pl pokazują, że ponad 70% odbiorców e-kursów stanowią kobiety pracujące, w wieku od 30 do 44 roku życia, z wyższym wykształceniem. Dane te pokrywają się z badaniem GUS, zgodnie z którym większość właścicielek firm to kobiety w wieku od 35 do 54 roku życia (60%). Ok. 21,5% businesswoman posiada wyższe wykształcenie, ok. 40,1% – średnie, a 27,6% – ukończoną zasadniczą szkołę zawodową. Największym zainteresowaniem polskich businesswoman cieszą się szkolenia poświęcone takim zagadnieniom, jak asertywność, autoprezentacja, zarządzanie czasem i zarządzanie stresem.

A z czego wynika zainteresowanie właśnie taką, a nie inną tematyką kursów? – Na pewno w dużej mierze wiąże się to z charakterem prowadzonego przez Polki biznesu – większość z nich zajmuje się działalnością handlową czy usługową, a to właśnie te branże, w których autoprezentacja stanowi jeden z ważniejszych aspektów. Poza tym asertywność i zarządzanie stresem to na pewno niemniej przydatne dziedziny, kiedy mówimy o własnej działalności gospodarczej – tłumaczy Włodzimierz Rosiński, trener platformy NetAkademia.pl.

Własny biznes, szczególnie dla kobiet posiadających dzieci, nie zawsze oznacza większą niezależność czasową, a często – wręcz przeciwnie. Analiza preferencji Polek korzystających ze szkoleń online, przeprowadzona przez NetAkademia.pl, pozwala jednak oszacować, że polskie businesswoman mają świadomość obciążenia czasowego, jakie za sobą niesie prowadzenie działalności gospodarczej. – Wydaje się też, że jest to jeden z powodów, dla których Polki chętniej zatrudniają pracowników, mimo wiążących się z tym, stosunkowo wysokich, kosztów płacowych i pozapłacowych. To tłumaczy także zainteresowanie szkoleniami online omawiającymi właśnie tę tematykę, wskazującymi, w jaki sposób skutecznie zarządzać własnym czasem – dodaje Włodzimierz Rosiński.

Rosnące zainteresowanie Polek szkoleniami, traktowanymi jako środek do zwiększenia własnej niezależności i ułatwiający odniesienie sukcesu, potwierdza także raport MillwardBrown SMG/KRC, przeprowadzony na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Zgodnie z podanymi danymi – ponad 70% respondentek chętnie korzysta ze szkoleń i innych okazji do samokształcenia – wiodącymi grupami są tu osoby w wieku od 40 do 49 lat oraz od 30 do 39 lat. Niesłusznie, ale wielu przedsiębiorców przed korzystaniem z kursów odstraszają pozornie wysokie koszty szkoleń: – Tymczasem bogata oferta kursów internetowych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej pozwala na realizowanie szkoleń bezpłatnych lub w cenach obniżonych nawet o 80-90% – podsumowuje Włodzimierz Rosiński.

Źródło: www.netakademia.pl



FORUM - bieżące dyskusje

jaką wodę pić?
Nie lubisz smaku samej wody? Miałam tak kiedyś, a potem jakoś się przyzwyczaiłam.
Ogólnie o zdrowiu
Witaminka D musi być, do tego B12 i jak czuję się gorzej,...
Problem z włosami
No właśnie, słusznie zauważyłaś Iwonko, że to skład powinien decydować o wyborze suplementu. Zazwyczaj...
Na Jesienne smutki jakie zapachy?
O zapachu prania? :D Brzmi ciekawie. Zawsze lubiłam tę świeżość, jak ktoś w pobliżu...

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.