Piękna, zdrowa i…zabiegana?

5 sierpnia 2022, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Share and Enjoy !

Shares

Dzisiaj większość z nas żyje w biegu. Nie mamy na nic czasu, a jednocześnie robimy tak wiele. Jest przecież tyle możliwości. Świat stoi przed nami otworem. Jak być piękną i zdrową przy tak dużym tempie życia? Co jest konieczne, a z czego zrezygnować bez wyrzutów sumienia i uszczerbku na zdrowiu?

kobieta zabiegana

 

Coś dla ciała

Zdrowa dieta to podstawa. Duża ilość warzyw, błonnika, nienasycone kwasy tłuszczowe, antyoksydanty są kluczowe. Bardzo ważne jest także nawilżanie. Zarówno od środka, jak i na zewnątrz. Nie musimy w tym celu stosować kilku różnych kosmetyków. Nie zawsze więcej znaczy lepiej. Grunt to dobrać właściwą pielęgnację dla naszej cery. Przede wszystkim pić dużo wody. Nawet najlepszy krem bez odpowiedniego nawadniania od środka nie da satysfakcjonujących rezultatów. Należy także przede wszystkim zrezygnować z przetworzonej żywności. Niekiedy walczymy np. ze zmianami skórnymi, wybierając kolejny zabieg i krem, a wystarczy stosować odpowiednią dietę, by nasza skóra wyglądała pięknie, zdrowo i promiennie. Zdrowe jedzenie wcale nie musi być czasochłonne. Ważna jest jakość produktów i dobrze dobrane składniki.  Żeby nie spędzać czasu na poszukiwaniu świeżych warzyw i owoców oraz na dźwiganiu ciężkich siatek, możemy zrobić zakupy spożywcze online, na przykład przy pomocy InPost. W niektórych miastach w Polsce dostępna jest już usługa dowozu świeżych produktów pod same drzwi, ciężarówkami wyposażonymi w lodówko-zamrażarki, co daje nam pewność, że produkty nie zepsują się w transporcie. Szybko, prosto, za pomocą aplikacji. Możemy wybrać czas i datę dostawy, a zaoszczędzony czas wykorzystać na relaks czy ulubioną aktywność fizyczną, która jest tak ważna dla naszego zdrowia. Nie musimy spędzać wielu godzin na siłowni. Ważne, by była regularna i sprawiała nam przyjemność. Może być to po prostu spacer na świeżym powietrzu, rower, a nawet taniec do ulubionej piosenki we własnym domu.

Kolejną ważną kwestią są badania okresowe. Może się wydawać, że skoro nic nie boli, to po co marnować na to czas. Nic bardziej mylnego. W porę zauważone nieprawidłowości często pozwalają nam uniknąć poważnych konsekwencji zdrowotnych. Czasem wystarczy zmienić odrobinę dietę, by uzupełnić niedobory lub posilić się suplementami. Zaplanowane badania mogą także uchronić nas przed przykrymi konsekwencjami zdrowotnymi w najmniej oczekiwanym momencie. Nie zapominajmy też o śnie. Regularne wysypianie się jest niezmiernie ważne dla naszego zdrowia!

Coś dla ducha

Stres ma ogromny wpływ na nasze zdrowie nie tylko psychiczne, ale i fizyczne. Nie da się go całkowicie pozbyć, ale trzeba robić wszystko, by nauczyć się z nim radzić i doświadczać go jak najrzadziej. Pomocna może okazać się medytacja czy joga, spacery, ale przede wszystkim poznanie siebie i praca nad sobą. Jeśli czujemy, że potrzebujemy pomocy specjalisty, nie bójmy się o nią prosić. Terapia u psychologa to nic złego, a jest wspaniałą drogą do rozwoju i spokoju ducha. Pozwala nam dotrzeć do naszych zasobów, odkryć je oraz uczy jak z nich korzystać. Niektórym wystarczy po prostu chwila spokoju z dobrą książką i gorącą herbatą, czy spotkanie z przyjaciółmi. Ważne, by odkryć, co nas odpręża i uszczęśliwia.

Mniej znaczy więcej

Mimo ogromnej dostępności różnego rodzaju zabiegów kosmetycznych, zajęć sportowych i diet, wcale nie musimy z tego wszystkiego korzystać. Warto przyjrzeć się swoim codziennym nawykom i zastanowić się, czy nam służą. Zjedzenie raz na jakiś czas fastfood’a ze znajomymi nie zrujnuje naszego zdrowia, a może dać nam ukojenie po ciężkim dniu. Zadbajmy o naszą codzienność. To nasz klucz do zdrowia i pięknego wyglądu.

 

 

 

Share and Enjoy !

Shares


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz


FORUM - bieżące dyskusje

Zmarszczki i bruzdy
Takie głębsze zmarszczki to dopiero są po 50-tce, a ostatecznie można iść na zabieg odmładzający...
Oryginalna biżuteria
Też mam kilka takich oryginalnych, najbardziej lubię te z bursztynem
Dietetyk - porady
U mnie królują warzywa i owoce, a węglowodanów zbożowych jem coraz mniej.
Molestowanie dzieci, romanse księży…
Ja myślę, że za 10 lat to już mało kto będzie chodził do...