Oczyszczanie skory twarzy – wyniki badań marki CeraVe

27 lipca 2021, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Marka CeraVe zrealizowała badanie, którego celem jest obalenie błędnych przekonań i edukacja konsumentów w zakresie nawyków w oczyszczaniu skóry twarzy. Badanie zostało przeprowadzone w 23 krajach przez IPSOS i wzięło w nim udział ponad 10 100 respondentów.

DEMAKIJAZ

Skąd bierzemy informacje o pielęgnacji skóry

Dostęp do wiarygodnych informacji dermatologicznych stał się dla wielu osób ważniejszy niż kiedykolwiek. Jak pokazują badania w ciągu ubiegłego roku tylko 11% osób zasięgnęło porady na temat oczyszczania skóry bezpośrednio od dermatologa. Większość respondentów polegała na rekomendacjach rodziny, przyjaciół i mediów społecznościowych, które stały się dla wielu osób źródłem wiedzy na temat oczyszczania skóry twarzy i prawidłowych nawyków pielęgnacyjnych. Dlatego marka CeraVe w ramach lipcowej kampanii #CleanseLikeADerm, podjęła działania, których celem jest dzielenie się istotną wiedzą na temat oczyszczania skóry twarzy za pośrednictwem kanałów, które stały się dla wielu z nas pierwszym źródłem informacji.

Wpływ pandemii na oczyszczanie skóry twarzy

W związku ze zmianą codziennych nawyków i sytuacji zdrowotnej w ciągu ostatniego roku, większość ludzi na całym świecie poszukuje nowych sposobów oczyszczania skóry twarzy. Globalne badanie przeprowadzone przez CeraVe wykazało, że zdecydowana większość (90%) osób stwierdziła,
że pandemia wpłynęła na ich codzienne życie, a 28% doświadczyło zmian w ogólnym stanie zdrowia skóry spowodowanych czynnikami związanymi z pandemią. Zmiany te przełożyły się na sposób oczyszczania skóry twarzy – 64% osób zmieniło swoje nawyki w tym zakresie w ciągu ostatniego roku.

„Prawidłowe oczyszczanie twarzy to pierwszy krok w skutecznej pielęgnacji skóry” – stwierdza dermatolog dr Ted Lain. „Ważne jest, aby pacjenci konsultowali się ze swoim dermatologiem w celu wybrania środka oczyszczającego o zrównoważonym pH, bezzapachowego i zawierającego składniki łagodzące, które nie naruszają bariery ochronnej skóry”.

#CleanseLikeADerm: porady dermatologów są cenne, ale niewykorzystywane w wystarczającym stopniu

W związku ze zmianami w ciągu ostatnich 12 miesięcy, większość ludzi nie uzyskiwała informacji
od specjalistów. Mimo że 59% osób uważa, że porady dermatologa byłyby korzystne dla ich skóry, tylko 11%, w tym 12,8% Polaków biorących udział w badaniu, otrzymało w tym czasie profesjonalne informacje dotyczące właściwego oczyszczania skóry twarzy. W rzeczywistości 37% ankietowanych nie pomyślało o tym, aby zapytać o taką radę podczas wizyty u lekarza.

Chociaż konsumenci mogą znaleźć pomocne informacje w Internecie, łatwo jest popełnić błąd, jeśli nie korzysta się ze specjalistycznych źródeł. Poniżej przedstawiamy powszechne błędne przekonania i zachowania, które mogą prowadzić do uszkodzenia bariery ochronnej skóry:

  • 69% ankietowanych używa ciepłej i gorącej wody do mycia twarzy, w Polsce jest to aż 87,8%.

  • 67% respondentów nie używa produktów oczyszczających o zrównoważonym pH.
    Dotyczy to również 57% Polaków biorących udział w badaniu.

  • 42% do oczyszczania skóry twarzy stosuje tylko wodę. W Polsce jest to 40,8% osób.

  • 31% czuje się „nieskazitelnie czysta” po oczyszczaniu, co może świadczyć o zaburzonej barierze ochronnej skóry, takie samo odczucie ma 25,2% ankietowanych w Polsce.

  • 30% uczestników badania uważa, że oczyszczanie skóry twarzy nie pomaga w odbudowie bariery ochronnej skóry, natomiast w Polsce jest to aż 69%.

Prasa i Internet to dla wielu pierwsze źródło informacji o oczyszczaniu twarzy

Zamiast szukać porad u dermatologów, konsumenci coraz częściej czerpią informacje z kanałów cyfrowych. Prawie połowa (44%) respondentów odpowiedziała, że w tym roku poświęcała zdecydowanie więcej czasu mediom społecznościowym, a 48% z nich twierdzi, że prasa i Internet były dla nich głównymi źródłami informacji w zakresie porad dotyczących prawidłowego oczyszczania skóry twarzy. W ubiegłym roku media te zdecydowanie bardziej wpływały na nasze nawyki pielęgnacyjne niż bezpośrednie rekomendacje rodziny i przyjaciół.

W Polsce wyniki ankiety przedstawiają się następująco: 20% respondentów czerpało wiedzę
z mediów społecznościowych, 18,6% z blogów eksperckich, artykułów redakcyjnych lub stron internetowych, a 22,6% czytało recenzje oraz oceny danych produktów online.

Pomimo wzrostu wpływu mediów cyfrowych na nawyki związane z oczyszczaniem twarzy, respondenci zdawali sobie sprawę z konieczności uważnego wybierania treści pod kątem wiarygodności i zaufania. Co ciekawe, 2 na 3 (67%) ankietowanych przyznało, że porady dotyczące pielęgnacji skóry zamieszczone w Internecie nie zawsze są dokładne.

#CleanseLikeADerm: wykorzystanie dziedzictwa marki CeraVe w celu przypomnienia konsumentom o wartości porad ekspertów

W lipcu tego roku CeraVe chce przekazać konsumentom wiedzę na temat oczyszczania skóry twarzy popartą wiedzą dermatologów poprzez kampanię PR, influencerów i kampanię digital pod hasłem „#CleanseLikeADerm„. Projekt zaplanowano na lipiec i sierpień. Wezmą w nim udział czołowi dermatolodzy, tj. Michaela J. Corka i Dr Valerie Callender, a także wpływowi dermatolodzy, m.in. Dr Dustin Portela (1,3 mln obserwujących) i Dr Muneeb Shah (7,5 mln obserwujących).

Celem ich zaangażowania do kampanii jest edukacja konsumentów w zakresie dbania o zachowanie prawidłowego pH, zapachu i składników produktów oczyszczających oraz obalenie błędnych przekonań dotyczących rutyny pielęgnacyjnej. Marka CeraVe chciałaby poprzez te działania przypomnieć konsumentom, że dermatolodzy są wiarygodnym źródłem informacji na temat właściwej pielęgnacji skóry twarzy.

W ten sam sposób, w jaki nasze produkty są opracowywane wspólnie z dermatologami, pracowaliśmy z dermatologami, aby opracować wszystkie aspekty tej kampanii – powiedziała Penelope Giraud, Global General Manager, CeraVe. – Naszym celem jest edukowanie konsumentów poprzez bezpośrednie komunikowanie spostrzeżeń dermatologów przy użyciu kanałów, z których najczęściej korzystają.

Respondenci, którzy stosowali się do zaleceń dermatologa w zakresie rutyny oczyszczania skóry twarzy w ciągu ostatniego roku, często stosowali lepsze metody oczyszczania (w tym codzienne mycie i używanie produktów, które mają zrównoważone pH, są testowane pod kątem alergii i nie zawierają substancji zapachowych) oraz mieli lepsze nawyki pielęgnacyjne po oczyszczaniu. Osoby te dwukrotnie częściej zgłaszały również poprawę stanu swojej skóry w tym samym okresie:

  • 59% z nich stosuje płyn do mycia twarzy – w tym 45,1% respondentów z Polski (vs. 41% respondentów, którzy nie konsultowali się z dermatologiem)

  • 76% z nich uważa, że ich preparat oczyszczający utrzymał barierę ochronną skóry, tak samo uważa 54,6% Polaków biorących udział w badaniu (vs. 60% badanych, którzy nie konsultowali się z dermatologiem)

  • 25% z nich stwierdziło, że stan ich skóry poprawił się w ciągu ostatniego roku, podczas
    gdy w Polsce jest to tylko 9,8% (vs. 12%, którzy nie konsultowali się z dermatologiem)

 

 

 






FORUM - bieżące dyskusje

botoks gdzie kupić?
Polecam zajrzeć do DOZu, można u nich zamówić z dostawą do apteki stacjonarnej,...
Moje odkrycie kosmetyczne tego roku
Moje kosmetyczne odkrycie to olejek wonny ogrody sułtana. Bosko pachnie, jasmin, owoce, kwiaty...
botoks gdzie kupić?
Czy są tu osoby prowadzące salony medycyny estetycznej? Gdzie kupujecie botoks? Macie sprawdzone...
Pastelowy makijaż oczu
Dla blondynek to jest dobra opcja, ale brunetki potrzebują wyrazistych makijaży...