Oczyszczanie skory twarzy – wyniki badań marki CeraVe
Marka CeraVe zrealizowała badanie, którego celem jest obalenie błędnych przekonań i edukacja konsumentów w zakresie nawyków w oczyszczaniu skóry twarzy. Badanie zostało przeprowadzone w 23 krajach przez IPSOS i wzięło w nim udział ponad 10 100 respondentów.
Skąd bierzemy informacje o pielęgnacji skóry
Dostęp do wiarygodnych informacji dermatologicznych stał się dla wielu osób ważniejszy niż kiedykolwiek. Jak pokazują badania w ciągu ubiegłego roku tylko 11% osób zasięgnęło porady na temat oczyszczania skóry bezpośrednio od dermatologa. Większość respondentów polegała na rekomendacjach rodziny, przyjaciół i mediów społecznościowych, które stały się dla wielu osób źródłem wiedzy na temat oczyszczania skóry twarzy i prawidłowych nawyków pielęgnacyjnych. Dlatego marka CeraVe w ramach lipcowej kampanii #CleanseLikeADerm, podjęła działania, których celem jest dzielenie się istotną wiedzą na temat oczyszczania skóry twarzy za pośrednictwem kanałów, które stały się dla wielu z nas pierwszym źródłem informacji.
Wpływ pandemii na oczyszczanie skóry twarzy
W związku ze zmianą codziennych nawyków i sytuacji zdrowotnej w ciągu ostatniego roku, większość ludzi na całym świecie poszukuje nowych sposobów oczyszczania skóry twarzy. Globalne badanie przeprowadzone przez CeraVe wykazało, że zdecydowana większość (90%) osób stwierdziła,
że pandemia wpłynęła na ich codzienne życie, a 28% doświadczyło zmian w ogólnym stanie zdrowia skóry spowodowanych czynnikami związanymi z pandemią. Zmiany te przełożyły się na sposób oczyszczania skóry twarzy – 64% osób zmieniło swoje nawyki w tym zakresie w ciągu ostatniego roku.
„Prawidłowe oczyszczanie twarzy to pierwszy krok w skutecznej pielęgnacji skóry” – stwierdza dermatolog dr Ted Lain. „Ważne jest, aby pacjenci konsultowali się ze swoim dermatologiem w celu wybrania środka oczyszczającego o zrównoważonym pH, bezzapachowego i zawierającego składniki łagodzące, które nie naruszają bariery ochronnej skóry”.
#CleanseLikeADerm: porady dermatologów są cenne, ale niewykorzystywane w wystarczającym stopniu
W związku ze zmianami w ciągu ostatnich 12 miesięcy, większość ludzi nie uzyskiwała informacji
od specjalistów. Mimo że 59% osób uważa, że porady dermatologa byłyby korzystne dla ich skóry, tylko 11%, w tym 12,8% Polaków biorących udział w badaniu, otrzymało w tym czasie profesjonalne informacje dotyczące właściwego oczyszczania skóry twarzy. W rzeczywistości 37% ankietowanych nie pomyślało o tym, aby zapytać o taką radę podczas wizyty u lekarza.
Chociaż konsumenci mogą znaleźć pomocne informacje w Internecie, łatwo jest popełnić błąd, jeśli nie korzysta się ze specjalistycznych źródeł. Poniżej przedstawiamy powszechne błędne przekonania i zachowania, które mogą prowadzić do uszkodzenia bariery ochronnej skóry:
-
69% ankietowanych używa ciepłej i gorącej wody do mycia twarzy, w Polsce jest to aż 87,8%.
-
67% respondentów nie używa produktów oczyszczających o zrównoważonym pH.
Dotyczy to również 57% Polaków biorących udział w badaniu. -
42% do oczyszczania skóry twarzy stosuje tylko wodę. W Polsce jest to 40,8% osób.
-
31% czuje się „nieskazitelnie czysta” po oczyszczaniu, co może świadczyć o zaburzonej barierze ochronnej skóry, takie samo odczucie ma 25,2% ankietowanych w Polsce.
-
30% uczestników badania uważa, że oczyszczanie skóry twarzy nie pomaga w odbudowie bariery ochronnej skóry, natomiast w Polsce jest to aż 69%.
Prasa i Internet to dla wielu pierwsze źródło informacji o oczyszczaniu twarzy
Zamiast szukać porad u dermatologów, konsumenci coraz częściej czerpią informacje z kanałów cyfrowych. Prawie połowa (44%) respondentów odpowiedziała, że w tym roku poświęcała zdecydowanie więcej czasu mediom społecznościowym, a 48% z nich twierdzi, że prasa i Internet były dla nich głównymi źródłami informacji w zakresie porad dotyczących prawidłowego oczyszczania skóry twarzy. W ubiegłym roku media te zdecydowanie bardziej wpływały na nasze nawyki pielęgnacyjne niż bezpośrednie rekomendacje rodziny i przyjaciół.
W Polsce wyniki ankiety przedstawiają się następująco: 20% respondentów czerpało wiedzę
z mediów społecznościowych, 18,6% z blogów eksperckich, artykułów redakcyjnych lub stron internetowych, a 22,6% czytało recenzje oraz oceny danych produktów online.
Pomimo wzrostu wpływu mediów cyfrowych na nawyki związane z oczyszczaniem twarzy, respondenci zdawali sobie sprawę z konieczności uważnego wybierania treści pod kątem wiarygodności i zaufania. Co ciekawe, 2 na 3 (67%) ankietowanych przyznało, że porady dotyczące pielęgnacji skóry zamieszczone w Internecie nie zawsze są dokładne.
#CleanseLikeADerm: wykorzystanie dziedzictwa marki CeraVe w celu przypomnienia konsumentom o wartości porad ekspertów
W lipcu tego roku CeraVe chce przekazać konsumentom wiedzę na temat oczyszczania skóry twarzy popartą wiedzą dermatologów poprzez kampanię PR, influencerów i kampanię digital pod hasłem „#CleanseLikeADerm„. Projekt zaplanowano na lipiec i sierpień. Wezmą w nim udział czołowi dermatolodzy, tj. Michaela J. Corka i Dr Valerie Callender, a także wpływowi dermatolodzy, m.in. Dr Dustin Portela (1,3 mln obserwujących) i Dr Muneeb Shah (7,5 mln obserwujących).
Celem ich zaangażowania do kampanii jest edukacja konsumentów w zakresie dbania o zachowanie prawidłowego pH, zapachu i składników produktów oczyszczających oraz obalenie błędnych przekonań dotyczących rutyny pielęgnacyjnej. Marka CeraVe chciałaby poprzez te działania przypomnieć konsumentom, że dermatolodzy są wiarygodnym źródłem informacji na temat właściwej pielęgnacji skóry twarzy.
– W ten sam sposób, w jaki nasze produkty są opracowywane wspólnie z dermatologami, pracowaliśmy z dermatologami, aby opracować wszystkie aspekty tej kampanii – powiedziała Penelope Giraud, Global General Manager, CeraVe. – Naszym celem jest edukowanie konsumentów poprzez bezpośrednie komunikowanie spostrzeżeń dermatologów przy użyciu kanałów, z których najczęściej korzystają.
Respondenci, którzy stosowali się do zaleceń dermatologa w zakresie rutyny oczyszczania skóry twarzy w ciągu ostatniego roku, często stosowali lepsze metody oczyszczania (w tym codzienne mycie i używanie produktów, które mają zrównoważone pH, są testowane pod kątem alergii i nie zawierają substancji zapachowych) oraz mieli lepsze nawyki pielęgnacyjne po oczyszczaniu. Osoby te dwukrotnie częściej zgłaszały również poprawę stanu swojej skóry w tym samym okresie:
-
59% z nich stosuje płyn do mycia twarzy – w tym 45,1% respondentów z Polski (vs. 41% respondentów, którzy nie konsultowali się z dermatologiem)
-
76% z nich uważa, że ich preparat oczyszczający utrzymał barierę ochronną skóry, tak samo uważa 54,6% Polaków biorących udział w badaniu (vs. 60% badanych, którzy nie konsultowali się z dermatologiem)
-
25% z nich stwierdziło, że stan ich skóry poprawił się w ciągu ostatniego roku, podczas
gdy w Polsce jest to tylko 9,8% (vs. 12%, którzy nie konsultowali się z dermatologiem)