Nowy rozdział kawowej historii w Polsce – kultowa marka Melitta już na półkach Lidla i Biedronki

29 października 2025,
dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Melitta – legendarna marka z ponadstuletnim kawowym dziedzictwem – oficjalnie debiutuje na polskim rynku. Łącząc niemiecką jakość z pasją do parzenia perfekcyjnej kawy, marka rozpoczyna swoje pierwsze kampanie promocyjne w Lidlu i Biedronce. Debiutowi towarzyszy wyjątkowa akcja Melitta Mondays – poranne spotkania, które wypełnią aromatem świeżo mielonej kawy ulice Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Gdańska i Poznania.


Melitta zaprasza na kawową podróż po Polsce

Kawowa podróż Melitty rozpoczęła się w Warszawie, gdzie odbyło się wydarzenie inaugurujące obecność marki w Polsce.  17 października przy Pasażu Wiecha, a dzień później – przy Rondzie de Gaulle’a, pojawiła się mobilna kawiarnia „Melitta Van”. Pomimo jesiennej pogody mieszkańcy stolicy licznie odwiedzili stoisko, by spróbować świeżo parzonej kawy, poznać różnorodne metody jej przygotowania i odkryć ofertę produktów Melitta, które właśnie trafiły do sprzedaży w Polsce.

W kolejnych tygodniach marka kontynuuje swoją trasę w ramach cyklu Melitta Mondays – porannych spotkań z kawą organizowanych w pięciu największych miastach Polski. Akcja potrwa od 27 października do 1 grudnia, obejmując kolejno: Warszawę (27.10), Wrocław (3.11), Kraków (17.11), Gdańsk (24.11) oraz Poznań (1.12). W godzinach 8:00–12:00 mieszkańcy miast będą mogli spróbować świeżo mielonej kawy Melitta i poznać produkty z linii Melitta Originals.

Równolegle trwa kampania promocyjna obejmująca media cyfrowe, platformy streamingowe, YouTube, portale internetowe oraz media społecznościowe, wspierająca wprowadzenie marki na polski rynek.

Melitta – Kawa z historią i sercem

W Niemczech znają ją niemal wszyscy – i nie bez powodu. Melitta to synonim ponadstuletniego doświadczenia, autentycznej pasji do kawy i niezmiennej dbałości o jakość. Od filtrów, które zrewolucjonizowały sposób parzenia, po aromatyczne mieszanki ziaren – marka od pokoleń towarzyszy miłośnikom kawy na całym świecie. Dziś obecna już w ponad 40 krajach, wreszcie trafia także do Polski.

Od ziarna do filiżanki: nowe „Originals”

Zainspirowani twórczym duchem założycielki Melitty Bentz, która w 1908 roku wynalazła filtr do kawy, eksperci firmy opracowali nową serię produktów: Melitta „Originals”. Na polski rynek przygotowano cztery rodzaje kaw ziarnistych oraz trzy warianty mielone:

  • Originals Crema: zrównoważona, łagodna, z delikatną nutą nugatu – idealna dla wszystkich, którzy lubią harmonię. Dostępna w postaci całych ziaren.
  • Originals Platinum: pełny smak z charakterem, z nutami prażonych orzechów i owocowym akcentem. Dostępna w postaci całych ziaren i mielona!
  • Originals Intense: intensywny, bogaty smak z nutą gorzkiej czekolady – dla wszystkich, którzy lubią mocne doznania. Dostępna w postaci całych ziaren i mielona!
  • Espresso Originals: mocna, aksamitna, z nutami przypraw i czekolady – obowiązkowa dla miłośników espresso. Dostępna w postaci całych ziaren.
  • Originals Arabica: 100% ziaren arabiki, zrównoważona i czekoladowa. Dostępna w postaci kawy mielonej.

Nowoczesny design z tradycją

Ta kawa nie tylko wprowadza różnorodność do codziennej filiżanki, lecz także – dzięki nowoczesnemu opakowaniu – przyciąga wzrok na sklepowych półkach. Każdy wariant jest łatwo rozpoznawalny, a wszystkie najważniejsze informacje, takie jak intensywność smaku czy sposób przygotowania, zostały umieszczone bezpośrednio na przedniej etykiecie. Subtelny portret Melitty Bentz w tle przypomina o bogatej tradycji marki – łącząc w jednym projekcie nowoczesność i historię.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.melitta-originals.pl

 

***

Melitta jest międzynarodową grupą przedsiębiorstw i nie tylko w Niemczech należy do grona renomowanych, niezależnych firm rodzinnych. Jej główne zadania obejmują opracowywanie, produkcję i dystrybucję markowych produktów do spożywania kawy, przechowywania i przygotowywania żywności oraz utrzymania czystości w gospodarstwie domowym. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: www.melitta-group.com.

W ponad 60 krajach Melitta jest synonimem wysokiej jakości kawy i innowacji w jej przygotowywaniu. W 1908 roku firma zrewolucjonizowała sposób parzenia tego napoju, wynajdując papierowy filtr do kawy, a w 1962 roku wprowadziła na rynek pierwszą drobno mieloną kawę pakowaną próżniowo.

Dział kawy Melitta Europa GmbH & Co. KG odpowiada za sprzedaż produktów w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie (EMEA). W asortymencie każdy znajdzie kawę odpowiadającą swoim gustom: kawę filtrowaną, ziarnistą do ekspresów automatycznych i świeżo mieloną, saszetki do przygotowywania pojedynczych filiżanek, kawy specjalne z manufaktury Melitta oraz kawę rozpuszczalną.

Więcej informacji na stronie internetowej oraz social mediach marki:

https://www.facebook.com/melitta.polska/

@melitta_polska