Wielkimi krokami zbliża się doroczny Marsz Różowej Wstążki organizowany przez Avon Cosmetics Polska oraz Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa – Centrum. Już 16 października 2010 roku ulicami Warszawy przejdzie blisko 5 tysięcy osób, które popierają działania profilaktyczne prowadzone w ramach Wielkiej Kampanii Życia – Avon Kontra Rak Piersi. Problem raka piersi jeszcze kilkanaście lat temu był w Polsce tematem tabu. 6 na 10 dotkniętych chorobą kobiet umierała, gdyż zmiany wykrywane były w stadium uniemożliwiającym skuteczne leczenie. Kobiety chorowały w zaciszu domów i szpitalnych sal, walcząc w samotności z bólem, rozgoryczeniem, żalem.
1. Impreza rozpocznie się o godzinie 11:30 zbiórką wszystkich uczestników na ul. Nowy Świat.
2. O godzinie 12:30 przedstawiciele Avon Cosmetics Polska, Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa – Centrum, konsultantki z całego kraju, politycy, dziennikarze, celebryci oraz inni fani Wielkiej Kampanii Życia przejdą ulicami Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście, Miodową, Senatorską, by dojść do Placu Teatralnego.
3. O godzinie 15:00 przed Teatrem Wielkim rozpoczną się koncerty Gwiazd polskiej estrady, animacje oraz badania USG piersi.
„Marsz jest organizowany w Polsce już po raz 13-ty. Ma na celu przede wszystkim szerzenie informacji na temat raka piersi oraz edukowanie w zakresie profilaktyki raka piersi. Jest też swego rodzaju manifestem, który dodaje otuchy kobietom, które próbują zmierzyć się z tą straszną chorobą” – mówi Elżbieta Kozik, Prezes Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa – Centrum. „Dofinansowanie dziesiątek tysięcy badań USG w ramach akcji „Moje pierwsze USG”, „Gabinety z Różową Wstążką” to tylko namiastka tego, co w ciągu kilkunastu lat firmie Avon i Stowarzyszeniu „Amazonki” udało się zrobić w Polsce. Najważniejszą jednak kwestią jest fakt, że problem raka piersi przestał być tematem tabu, jest szeroko i głośno dyskutowany. Mamy nadzieję, że w tym roku w Marszu Różowej Wstążki weźmie udział rekordowa liczba osób, z którymi spotkamy się na Nowym Świecie 16 października” – mówi Katarzyna Warzecha, dyrektor Marketingu Lokalnego Avon Cosmetics Polska.
Wielka Kampania Życia jest częścią globalnej akcji Avon ‘Breast Cancer Crusade’. Od początku jej trwania, czyli od 1992 roku, Avon zebrał łącznie 640 milionów dolarów na cele związane z profilaktyką raka piersi Od 1998 roku. Stowarzyszenie Amazonki Warszawa Centrum wraz z Avon nieprzerwanie prowadzą działania w ramach kampanii AVON KONTRA RAK PIERSI WIELKA KAMPANIA ŻYCIA.
Wszelkie działania prowadzone w ramach Kampanii Avon Kontra Rak Piersi – Wielka Kampania Życia finansowane są ze sprzedaży produktów z różową wstążką Avon.
Fot: Albert Pabijanek, Warszawa 2009.