Nadchodzące święto wszystkich mam co roku przywołuje refleksje związane ze współczesnym macierzyństwem. Życie pisze różne scenariusze i często zdarza się, że wiele młodych matek musi sprostać macierzyńskim obowiązkom przy jednoczesnym rozwoju własnym – w tym również podjęciem wyzwania ukończenia studiów. Mamy decydują się na studia z prostej przyczyny – chcą móc bezpiecznie wrócić lub często dopiero wejść na rynek pracy i realizować się zawodowo, gdy już „odchowają swoje pociechy”.
Przy stereotypowym wyobrażeniu macierzyństwa w czasie studiowania, efektywna nauka wydaje się być wyzwaniem niełatwym i najczęściej kończy się rezygnacją z wcześniej zakładanych planów i ambicji. W obiegowej opinii funkcjonuje bowiem przekonanie, że kobiety, które zaszły w ciążę lub są matkami małoletnich dzieci, nie będą w stanie rzetelnie przejść całego toku studiów, co skutecznie demotywuje je do podjęcia tego zamierzenia.
Czy rzeczywiście musi tak być? Tyle się przecież mówi o nowych możliwościach związanych z rozwojem technologii i komunikacji.
Nowoczesne rozwiązania technologiczne ułatwiają wielu osobom (nie tylko mamom) zdobycie dyplomu dzięki zajęciom prowadzonym zdalnie. W dobie wszechobecnej cyfryzacji oraz wielkiego „bumu” na informatyzację każdego procesu, kształcenie na odległość daje wiele możliwości. To właśnie za sprawą najnowszych technologii osoba ucząca się ma możliwość wyboru czasu, miejsca, atmosfery oraz indywidualnego tempa nauki – brzmi fajnie, prawda? Nowoczesne systemy nauki umożliwiają nam spełnienie marzeń z lat szkolnych i możemy je realizować dzięki systemowi o wszystko mówiącej nazwie „Cloud Academy”, stworzonego przez Wyższą Szkołę Biznesu – National Louis University z Nowego Sącza.
Na bazie wieloletnich doświadczeń ze stworzenia i ciągłego rozbudowywania kilku wewnątrzuczelnianych systemów informatycznych, powstał nowy, kompleksowy system Cloud Academy (CloudA) z m in. modułem wielostrumieniowej multitransmisji wykładów, którego jedną z zalet jest pełna interakcja uczestników z wykładowcą oraz między sobą. Studiując z tym systemem, wizyty na uczelni ograniczone są do minimum, co wiele ułatwia młodym rodzicom, którzy najczęściej nie są dyspozycyjni czasowo.
CloudA przynosi studentowi następujące korzyści:
-
Kompleksowe i komfortowe zarządzanie tokiem studiów, w tym wirtualny dziennik oraz indeks, materiały dydaktyczne, zadania, testy, projekty, ewaluacja, kontakt z wykładowcami, obsługa płatności, stypendiów, generowanie i składanie podań i wniosków, obsługa prac dyplomowych itd.;
-
Ograniczenie konieczności kontaktów z dziekanatem uczelni, m.in. dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów oraz wielopłaszczyznowej komunikacji z wykładowcami i administracją – co jest wielką zaletą nie tylko dla studenta-rodzica, ale wartością samą w sobie;
-
Możliwość uczestnictwa w interaktywnych zajęciach na odległość za pomocą dowolnego urządzenia mobilnego z możliwością późniejszego odtwarzania wykładów offline;
-
Stały dostęp do aktualności z życia uczelni oraz informacji o zdarzeniach dydaktycznych (np. zmiana terminu zajęć, nowa ocena itp.) dzięki spersonalizowanej tablicy CloudA oraz powiadomieniom typu „push”.
Dużą zaletą systemu jest sposób jego zaprojektowania. System CloudA został oparty na Material Design – najnowszym frameworku firmy Google, dzięki czemu jego obsługa jest wręcz intuicyjna. Do tego system został zaprojektowany tak, aby korzystanie z niego nie wymagało instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania – w efekcie do jego obsługi wystarczy przeglądarka internetowa i dowolne urządzenie typu smart z dostępem do Internetu.
Warto wspomnieć dla wszystkich zainteresowanych studiowaniem w ten wygodnej formie, że w WSB-NLU można znaleźć jedne z najbardziej oczekiwanych przez rynek pracy kierunków kształcenia: Zarzadzanie, Informatykę oraz jednolite studia magisterskie nadające uprawnienia do wykonywania zawodu Psychologa (standardowe 5-letnie lub 3-letnie dla osób z wykształceniem z zakresu nauk humanistycznych).
Studiowanie w modelu CloudA cieszy się dużym uznaniem, a popularność tego systemu ciągle rośnie. Tak swoje doświadczenia ze studiowania w chmurze opisuje studentka Psychologii, której system CloudA umożliwił pogodzenie studiów z opieką nad swoją małą pociechą:
Do tej pory nigdy nie zdarzyło mi się uczestniczyć w jakichkolwiek zajęciach w czasie gdy moja córeczka śpi obok w pokoju. Dzięki komunikatorowi „czat” mogę zachować w domu ciszę i nie stresuję się, że ją obudzę. Wystarczą słuchawki i smartfon. Poza tym CloudA jest naprawdę kompleksowa i łatwa w obsłudze – w dowolnym momencie mogę sprawdzić każdą interesującą mnie informację dotyczącą moich studiów i załatwić dosłownie wszystko, począwszy od sprawdzenia oceny za kolokwium, poprzez zrobienie ćwiczeń i przesłanie ich do wykładowcy, a skończywszy na złożeniu podania do dziekanatu. Kiedy Milenka nie chce spać i ma po prostu gorszy dzień, ja nie tracę zajęć. Mogę w dowolnym momencie obejrzeć każde zajęcia objęte moim planem studiów – wszystkie są na bieżąco dostępne w wersji offline. Moi bliscy byli początkowo sceptycznie nastawieni do tej formy studiowania. Na szczęście ich obawy ostatecznie się rozwiały, kiedy zostaliśmy poinformowani, że również przy zdalnej formie studiowania każdy absolwent WSB-NLU otrzymuje dyplom ukończenia studiów, który jest uznawany przez Polską Komisję Akredytacyjną. Lada chwila obrona pracy dyplomowej i studia mam za sobą.
Decyzja o podjęciu trudu studiowania przy jednoczących obowiązkach rodzicielskich to jedna z trudniejszych decyzji w życiu. Przed ostatecznym wyborem uczelni oraz formy studiowania warto przeanalizować różne możliwości i porównać oferty. Należy przy tym pamiętać, że trzeba brać pod uwagę nie tylko dostosowanie oferty dydaktycznej danej uczelni do potrzeb rynku pracy, ale również nowoczesne podejście do kwestii obsługi studenta oraz zarządzania jego tokiem studiów.
Dla czytelniczek UrodaiZdrowie mamy rabat w wysokości 10% na pierwszy rok studiów na kierunku Zarządzanie w WSB-NLU w ramach projektu „Aktywna mama” – dla kobiet w ciąży oraz dla mam z dzieckiem do 1 roku życia.
http://www.wsb-nlu.edu.pl