Mądre prezenty dla dzieci – Dzień Dziecka 2024

12 maja 2024, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Z okazji nadchodzącego Dnia Dziecka zachęcamy Was do rodzinnego spędzania czasu! Prezentujemy tutaj interesujące gry, zestawy i lektury, idealne dla Waszych pociech w różnym wieku. Sprawdźcie już teraz, które z nich najbardziej przypadną do gustu Waszym dzieciom.

Oto nasze propozycje:

Gra rodzinna MOJE NA GÓRZE – JUNIOR

Co ma wielkie oczy? Strach? Wieloryb? Kot ze Shreka? Rozwiązań jest milion, wszystko zależy od twojej wiedzy, pomysłowości i … refleksu! Dlaczego? Odpowiadając, kładziesz swoją łapkę na stosie innych. Każda dobra odpowiedź, jakiej udzielisz, przesuwa Cię na górę stosu. Każda odpowiedź rywala – spycha Cię w dół. Kto będzie na górze w tym huraganie pomysłów? Sprawdź to na własnej… ŁAPCE!

Gra rodzinna z fantastycznymi rekwizytami w postaci plastikowych łapek. Pytania zawarte na kartach dopasowane do wieku młodszych uczestników zabawy.

Grę poleca Alexander

 

Gra: Mucha Nie Siada

Czy wszystkie biedronki mają kropki? Czy osy potrafią produkować papier? Czy pająkom odrastają nogi? Grając w tę lekką grę quizową, dowiesz się wielu ciekawych i zabawnych faktów, często obalających mity o robakach, owadach, ślimakach oraz innych mieszkańcach trawy.

W tej grze znajdziesz wszystko, co zawsze chciałeś wiedzieć o robakach, ale bałeś się spytać! Nie są to czcze przechwałki. „Mucha Nie Siada” to fantastyczna, pełna emocji zabawa dla całej rodziny, która zaskoczy także dorosłych. Do dyspozycji mamy poręczną planszę, kostkę, sześć pionków w postaci owadów na kartoniku oraz dwie talie kart jedną z Kartami Pytań drugą z Kartami Zadań.

Mechanika gry jest bardzo prosta, typowa dla quizów. Gracze kolejno rzucają kostką. Poruszają się pionkami po planszy zgodnie ze wskazaniami kostki. W zależności od tego jakie pole zajmą muszą opowiedzieć na pytanie lub wykonać zadanie wskazane na kartach. Niektóre pola zawierają utrudnienia cofające pionki lub ułatwienia posuwające je do przodu. Oczywiście wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do mety. Oczywiste, wręcz banalne, prawda? A teraz to co powoduje, że „Mucha Nie Siada” to zabawa kipiąca od emocji.

Teraz wisienka na torcie – karty zadań. Jeżeli jakiś zawodnik stanie na polu wymagającym wyciągnięcia tej katy, zaczyna się szalona zabawa dla wszystkich. Dokładnie tak, zazwyczaj w wyznawaniu biorą wszyscy gracze i wszyscy mogę zdobyć dodatkowe punkty. Zadania są zaś tak szalone, że zabawa przy planszówce zmienia się w ruch w całym domu. Może to być dziki taniec obfitości pszczół, konkurencja w najdłuższym staniu na jednej nodze, zawody w skokach w dal, wyścigi w poszukiwaniu czegoś czerwonego, żółtego i zielonego w całym domu, prezentacja ciosów w stylu modliszki, rywalizacja w wykonywaniu sztuczek językiem. Wszystko to zaś w odniesieniu do zwyczajów owadów.

Zawartość opakowania: karty pytań i zadań (110 szt.); tekturowe pionki z obrazkami owadów (6 szt.), plansza do gry, specjalna kostka, instrukcja.

Grę poleca Alexander

 

Mały Konstruktor 5 w 1- Noah

Wyjątkowy model do samodzielnego montażu. W zestawie znajdują się 434 elementy w postaci kolorowych blaszek, śrubek, nasadek, elementów z tworzywa typu koła, siedzenia, kierownica. Z zestawu można zbudować nie tylko koparko ładowarkę, ale także 4 inne pojazdy takie jak: śmigłowiec, wyścigówka, ciężarówka, podnośnik. To idealny wstęp do rozbudzenia w dziecku pasji inżyniera. Zabawka która łączy pokolenia, zachęcając do wspólnego majsterkowania.

Zestaw poleca Alexander

 

Escape Room – Złodzieje dzieł sztuki

Tradycyjnie pojęcie „escape room” oznacza formę gry terenowej, w której gracze zostają zamknięci w pomieszczeniu i próbują się z niego wydostać, np. otworzyć drzwi za pomocą tajnego kodu. Aby zdobyć kod, drużyna musi rozwiązać ukryte w pokoju zagadki.

W naszej domowej, rodzinnej wersji nikt nikogo nie zamyka, ale reszta zasad zostaje taka sama. Dalej musicie rozwikłać szereg łamigłówek, żeby znaleźć rozwiązanie. Wrażenie jest zatem łudząco podobne, a przy tym gra jest zupełnie bezpieczna i bezstresowa. Stosując się do instrukcji na poszczególnych elementach, zamieniacie cały pokój w interaktywny świat gry. Zagadki oraz ich rozwiązania znajdują się wszędzie wokół was.

Każdy zestaw jest inny i zawiera wszystko, czego potrzeba, żeby stworzyć najprawdziwszy escape room we własnych czterech ścianach – wciągające zagadki, tajemnicze wskazówki i zaskakujące materiały pomocnicze. Tu nie ma planszy ani talii kart. Elementy gry rozwiesza się na ścianach, rozkłada na półkach, parapetach, na podłodze. Zdarza się, że niektóre rekwizyty pozostają ukryte, aż zawodnicy odnajdą je w pokoju, który przestał być zwykłym pokojem, a stał się integralną częścią gry.

Dzięki zawartości każdego zestawu można też stworzyć niepowtarzalny klimat właściwy dla danej przygody. Dzięki czytnikowi wskazówek gracz nie ryzykuje także, że utknie gdzieś i nie będzie mógł dalej wykonywać zadania. Jeżeli jakaś zagadka nastręcza większych trudności, można zawsze zajrzeć do podpowiedzi. Jedyne co traci się wówczas to dodatkowy czas, przez co w finale zdobywamy mniej punktów.

Kupując ten zestaw otrzymujecie zaproszenie na prywatny pokaz obrazów znajdujących się w kolekcji rodziny Harringtonów. Jeden z członków rodu – Charles, rozgoryczony faktem, że krewni nie dopuszczają go do zarządzania majątkiem, wynajął was, abyście… ukradli jeden z obrazów. W rodzinnej posiadłości znajdziecie serię wskazówek, które pomogą wam rozpoznać właściwe malowidło. Na szczęście nie jesteście zdani tylko na siebie – Charles ma wśród personelu swojego człowieka, który pomoże wam w ucieczce. Tylko musicie najpierw rozszyfrować, kto jest Waszym tajnym pomocnikiem.

Zawartość opakowania: obrazy (11 szt.), cyfry kodu do zamka (9 szt.), karty zagadek (7 szt.), identyfikatory personelu (4 szt.), klipsy na identyfikatory (4 szt.), plakaty (3 szt.), zamek szyfrowy (zawieszka na drzwi), sekretna koperta, program wystawy, księga wskazówek, czytnik wskazówek, taśma klejąca, instrukcja

Grę poleca Alexander

 

Zestaw kreatywny Origami 3D – Jednorożec

Jeszcze nigdy stworzenie czegoś tak pięknego nie było tak proste!

Origami 3D to seria zestawów kreatywnych do samodzielnego tworzenia trójwymiarowych rzeźb z papieru. Zastosowanie opatentowanego kształtu z wyraźnie wytłoczoną linią zgięcia, sprawiło, że w trzech prostych ruchach możemy wykonać podstawowy moduł, który posłuży do stworzenia arcydzieła. Wszystkie moduły składa się identycznie, a następnie łączy ze sobą bez użycia kleju tworząc figurkę.

W zestawie znajdziemy bardzo szczegółową instrukcję, która krok po kroku przeprowadzi nas przez proces tworzenia.

Dla tych którzy są wzrokowcami, stworzona została także instrukcja wideo, w której sama projektantka serii San San Oo prezentuje poszczególne etapy składania modelu.

Bez kleju! Bez wycinania! Instrukcja wideo! Spójrz na filmik instruktażowy i podejmij wyzwanie razem z nami.

Jednorożec w formie Origami 3D to nie tylko wspaniała zabawa, ale także wyjątkowy pomysł na upominek, czy też ozdobę mieszkania.

Zestaw poleca Alexander

 

PABLITO – COMPACT

Kompaktowa wersja nagradzanej gry imprezowej, porywającej zarówno dzieci jak i dorosłych. Niewielkie rozmiary, pełna grywalność wersji podstawowej, przyjazna cena.

Przedstaw to, co widzisz na karcie, za pomocą figur geometrycznych. Im mniej elementów użyjesz, zanim ktoś zgadnie, co układasz, tym więcej punktów dla ciebie. Odnajdź w sobie ducha Picassa i pokaż światu, że w głębi duszy wszyscy jesteśmy artystami. A zatem – czas rozpocząć wasz własny, wyjątkowy wernisaż.

Gra otrzymała wyróżnienie w konkursie ZABAWKA ROKU 2021 organizowanym przez portal Zabawkowicz.pl (kategoria: gry aktywizujące).

Zawartość opakowania: karty z obrazkami (110 szt.), drewniane kostki (punktory) (130 szt.), drewniane patyczki (6 cm) – 4 szt., drewniane patyczki (3 cm) – 4 szt., tekturowe figury geometryczne – 12 szt., sznureczek, plansza, instrukcja.

Grę poleca Pink Frog

 

Montessori zabawka edukacyjna: Kostka po kostce – Pisanie 6 kostek

Produkt został opracowany w oparciu o metodę Montessori.
Z zestawu sześciu kostek należy układać trzy-, cztero-, pięcio- lub sześcioliterowe wyrazy opisujące obrazki przedstawione na kartach.
Kostka po kostce. Pisanie” to seria prostych zabaw edukacyjnych, które stanowią doskonałą pomoc w nauce pisania i czytania. Zachęcają dzieci do rozpoznawania liter i budowania z nich wyrazów. Pomagają rozwijać słownictwo, ćwiczą koncentrację i szybkie myślenie.

Zabawkę poleca Multigra

 

Gra Poszukiwanie Skarbu z Jeżykiem oraz Gra Sprężyny i Drabiny

Dwie proste gry planszowe, które zapewnią wspaniałą rozrywkę nawet najmłodszym graczom i zabiorą nas w świat przygód Jeżyka oraz jego nowych serialowych przyjaciół.

W pierwszej grze na terenie Wesołego Miasteczka ukryto skrzynię z tajemniczym pirackim skarbem. Wspólnie z Jeżykiem, Sprężynką, Marinellą oraz wesołymi braćmi, Stukiem i Pukiem, wybierz się w czarującą podróż po Wesołym Miasteczku, aby zdobyć nagrodę. Przejażdżka kolorowym pociągiem przybliży Cię do celu, a siedząc na szczycie Diabelskiego Młyna łatwiej dojrzysz poczynania innych bohaterów. Pamiętaj jednak, ze nurt rzeki potrafi się zmienić, a od karuzeli mocno kreci się w głowie… Ten gracz, który najsprawniej pokona wszystkie przeszkody i jako pierwszy dotrze do skarbu – wygrywa.

W drugiej grze bierzemy udział w wyścigu pełnym nagłych zwrotów akcji. Wypatrujcie na swojej drodze drabin – można z nich korzystać, by szybciej dotrzeć do mety. Uważajcie jednak na psotną Sprężynkę – robi chochliki strącając graczy na niższe pola. Ten, kto będzie miał najwięcej szczęścia – zostanie zwycięzcą.

Bohatera gier – Jeżyka – spotkacie na antenie kanału PULS 2 w pasmie Puls Kids z najlepszymi animacjami.

Gry poleca Multigra

 

Tomasz Samojlik: Ptasie wycieczki. Żubr Pompik. Odkrycia. Tom 5

Piąta część drugiej serii Odkrycia o Żubrze Pompiku autorstwa Tomasza Samojlika – biologa, pisarza i rysownika, a także popularyzatora wiedzy o przyrodzie. Pompik ze strachem spostrzega, że w puszczy nie widać żadnych ptaków. Czyżby uciekły, bo wystraszyły się krzyków Pompika? Spotkane po drodze słowik i bocian odkrywają przed sympatyczną rodziną żubrów sekrety swoich zimowych podróży.

W nowej serii pt. „Żubr Pompik. Odkrycia” sympatyczna rodzina żubrów będzie wytrwale szukać odpowiedzi na niełatwe pytania, które stawia przed nimi świat przyrody. Dokąd odlatują ptaki? Skąd się bierze wiatr? Jak z nasionka powstaje drzewo? Czy da się dotknąć tęczy? W naukowych odkryciach żuberkom pomogą przyjaźni mieszkańcy puszczy.

Książkę poleca Wydawnictwo Media Rodzina

Gra karciana PIRANIE

Zagrywaj żwawo karty, aby nachapać jak najwięcej rybek. Duża ryba łyka mniejszą, a piranie biorą wszystko. Nooo, prawie… Wszyscy kąsają naraz i kto pierwszy pozbędzie się kart, wygra. Szalona karcianka na tempo i spostrzegawczość.

Zawartość opakowania: karty (53 szt.), instrukcja

Grę poleca Pink Frog

 

Gra planszowa Mandragora

Magiczny Black Friday właśnie się rozpoczął, a właściciele sklepów z czarodziejskimi cudownościami ogłosili wielką wyprzedaż!
To doskonała okazja, by uzupełnić zapasy Twojej magicznej spiżarni i wyrównać rachunki z innymi czarodziejami w mieście.
Wysyłasz swojego asystenta na targ, wręczając mu długą listę zakupów. Wygląda na to, że inni czarodzieje wpadli na ten sam pomysł…

Zakupy to nie czarna magia, prawda? Przekonajmy się!

1. Wysyłaj asystenta do magicznych sklepów.
2. Zbieraj magiczne składniki, niezbędne do rzucania magicznych zaklęć.
3. Wyczyść sklepowe półki zanim zrobią to inni. Ale uważaj! Między fiolkami czyhają przeklęte zwoje.

Grę poleca FoxGames

 

Nick Crumpton: Dlaczego psy się obwąchują?

Dlaczego psy są takie lojalne? Jak psy porozumiewają się między sobą? Dlaczego psy gryzą kości? Czym zajmuje się mój pies, kiedy wychodzę?

Na te i na wiele innych pytań odpowiada pełna fascynujących ciekawostek, pięknie ilustrowana książkaDlaczego psy…” To pozycja obowiązkowa dla młodych miłośników zwierząt, a szczególnie dla zdeklarowanych wielbicieli psów. Napisana przez Nicka Crumptona – doktora zoologii Kolegium Uniwersyteckiego w Londynie, pracownika Muzeum Historii Naturalnej w Londynie i dziennikarza BBC – dostarcza rzetelnych informacji na temat naszych ulubionych czworonogów, a jednocześnie jest lekka i pełna humoru. Pieski to bardzo wyjątkowe zwierzaki domowe – dowiedz się, dlaczego.

Książkę poleca Wydawnictwo Media Rodzina

 

Aneta Grabowska: Jeśliki i spółka. O stworkach, które żywią się słowami

TERAZ zamiast ZARAZ. CHĘTNIE zamiast JEŚLI.

Zrozum moc słów – poczuj duszka opowieści!

Wierzcie lub nie: „zaraz i zaraz” lub „jeśli zrobisz to…, to ja zrobię tamto” działają na pewne zaczepne stworki jak imienne zaproszenie. Podobnie jak szkodliwy niekiedy język dorosłych: porównywanie, wymuszanie i ocenianie – to z kolei wpuszcza stworki, które bronią dzieci. Na kartach tej książki spotkasz: Zaraz, Najlepszego, Pradawny Dąb Ja i bandę Jeślików. Czy będzie to Wasze pierwsze spotkanie?

Które słowa budują, a które niszczą relacje? Które umacniają poczucie własnej wartości, a które zasłaniają je ciemną kotarą? Które dodają skrzydeł, a które odbierają marzenia?

Książkę poleca Wydawnictwo Skrzat

 

Bożena Bobrzyk-Stokłosa: Uśmiechy i łezki misia Domisia

Ile promyczków i słonych kropelek wypełni misiowy dzień?
Zmężniał nam ten mały misio – pa, pa, żłobku! Serca rodziców i siostrzyczki Olmisi przepełnia miłość i duma. Domiś wciąż wyciąga łapki po nieznane, lecz zawsze przy wsparciu niedźwiedziej rodzinki. Dlaczego warto być wytrwałym jak strażak Samiś? Co łączy misiowizor z powiedzeniem: „co za dużo, to niezdrowo”? I czy Wróżek Sikmiś każdego odwiedza w tym samym czasie?

Nie warto się troskać – warto się troszczyć, by troski migiem znikały.
Educzytajki prowadzą dziecko przez to, co bliskie, ważne i trudne, otulając ciepłem bajek i matczyną czułością. Seria, która pokazuje, uspokaja, tłumaczy i podpowiada.

Książkę poleca Wydawnictwo Skrzat

 

Tomasz Samojlik: Leśna dieta. Żubr Pompik. Odkrycia. Tom 6

Szósta część nowej serii Odkrycia o Żubrze Pompiku autorstwa Tomasza Samojlika – biologa, pisarza i rysownika, a także popularyzatora wiedzy o przyrodzie. Polinka ma dość jedzenia w kółko roślin i żołędzi – to nudne! Razem z bratem postanawiają dowiedzieć się, czym odżywiają inne zwierzęta zamieszkujące puszczę. Może dieta wilka lub borsuka przypadnie do gustu młodej żubrzycy?

W nowej serii pt. „Żubr Pompik. Odkryciasympatyczna rodzina żubrów będzie wytrwale szukać odpowiedzi na niełatwe pytania, które stawia przed nimi świat przyrody. Dokąd odlatują ptaki? Skąd się bierze wiatr? Jak z nasionka powstaje drzewo? Czy da się dotknąć tęczy? W naukowych odkryciach żuberkom pomogą przyjaźni mieszkańcy puszczy.

Książkę poleca Wydawnictwo Media Rodzina

 

Marta Guśniowska: Karmelek

Marta Guśniowska swoim uroczym i mądrym tekstem udowadnia, że rymowane bajki wcale nie odeszły do lamusa, tylko niewielu jest autorów, którzy są w stanie się z tym gatunkiem zmierzyć. Jestem przekonana, że z kundelkiem Karmelkiem zaprzyjaźnią się zarówno dzieci, jak i ich rodzice! [Anna Onichimowska]

Karmelek, uroczy szczeniaczek, który mieszka w wiejskiej zagrodzie, poszukuje w sobie… talentu. Czegoś, czym mógłby się podzielić. Czegoś, na czym inni mogliby skorzystać. W tym celu spaceruje po podwórku, gdzie odkrywa, że krowa, owca, kogut i kura obdarzone są porządnymi, przydatnymi umiejętnościami, a on sam – no właśnie? Jaki talent może mieć szczeniak?

Guśniowska wydobywa z małego nieporadnego pieska to, co w nim najpiękniejsze – dobre serce i zaufanie, którym obdarza człowieka, co czyni z niego wspaniałego przyjaciela – a to, jak się zdaje, talent przewyższający dawanie mleka, wełnę na sweter czy umiejętność budzenia o świcie całej wsi. Droga Karmelka do zrozumienia, co naprawdę się liczy, jest drogą niełatwą i pełną rozczarowań – maluch musi spróbować wielu rzeczy i wiele z nich musi mu się nie udać, żeby mógł odkryć, do czego naprawdę jest stworzony. Ale dla czytelnika to okazja do zrozumienia, co jest ważne i czy naprawdę wszyscy powinniśmy być tacy sami?

Książkę poleca Wydawnictwo TASHKA