Lato w biurze

17 lipca 2017, dodał: OKK
Artykuł zewnętrzny

Chociaż w Polsce mamy zaledwie trzy upalne miesiące, niejednokrotnie przetrwanie ośmiu godzin w biurze w tym czasie jest prawdziwym wyzwaniem. Uchylenie okna nie wystarczy, gdy na zewnątrz panuje ponad 30-stopniowy upał. Potrzebne są prawdziwie skuteczne rozwiązania. Jak zorganizować biuro w lecie, o co należy zadbać? Co zrobić, aby pracownikom zwyczajnie się chciało?

Zdecydowanie najważniejszym punktem wakacyjnej pracy w biurze jest odpowiednie nawodnienie. Niedobór płynów powoduje zmęczenie. Wydajność drastycznie spada, pojawiają się problemy z koncentracją, a co za tym idzie, jesteśmy mniej skupieni i zmobilizowani do działania. Mózg spowalnia swoją pracę, pojawiają się uporczywe bóle głowy, które nie pozwalają skupić się na pracy. Pamiętajmy więc o regularnym nawodnieniu. Norma dzienna to ok. 1,5 l. Może to być najzwyklejsza woda, jednak świetnie sprawdzi się także zimna lemoniada cytrynowa. Natychmiastowe orzeźwienie gwarantowane!

Kolejnym, nie mniej istotnym elementem, są fotele pracownicze. Niełatwo jest wysiedzieć osiem godzin na niewygodnym krześle, kiedy za oknem pełne słońce. Odpowiedni fotel to gwarancja wygody i ergonomiczności. Komfort w upalne dni zapewnią przewiewne fotele biurowe dostępne w showroomie Everspace. Takie modele jak: Action, Veris Net, Xenon Net firmy Profim oraz Milla, Jott, Eleven firmy Bejot, wykonane są z siatki i przewiewnej membrany. Dzięki swej konstrukcji i materiałom zapobiegają poceniu się użytkownika, a dodatkowo idealnie dopasują się do sylwetki. Wygoda to już połowa sukcesu!

Niektóre kraje basenu Morza Śródziemnego decydują się na wprowadzanie pracownikom obowiązkowych sjest. Najgorętsze godziny dnia są przeznaczone na odpoczynek i przerwę od pracy. Dostosowując sytuację do polskich realiów, warto zapewnić ludziom miejsce do regeneracji sił w ciągu dnia. Takie strefy relaksu stają się coraz częstszą praktyką w polskich biurach. Dłuższa przerwa w wyciszonym, odosobnionym miejscu, z dużą ilością zieleni, pozwoli na wydobycie nowych pokładów energii i sił do działania.

W takich strefach, jak również w całym biurze, powinna być zapewniona odpowiednia wentylacja i klimatyzacja. Najlepsze samopoczucie zapewnia temperatura w przedziale 20-24°C. Wydajna praca w nieklimatyzowanym pomieszczeniu jest praktycznie niemożliwa. Istnieje nawet obowiązek zapewnienia w miejscu pracy odpowiedniej wymiany powietrza oraz temperatury. Przydatnym urządzeniem, które staje się „must have” wyposażenia biurowego – to klimatyzacja. Należy pamiętać, że najzdrowsze dla nas jest powietrze o temperaturze niższej od tego na zewnątrz o 6 st. C. Różnica temperatur po opuszczeniu biura nie może być dla nas szokiem. Większe kontrasty powodować bowiem mogą przeziębienia, bóle głowy i inne dolegliwości zdrowotne. Należy pamiętać, by klimatyzatorów używać rozsądnie. Zależy nam przecież na komforcie i pełnej wydajności naszych pracowników, a nie skazaniu ich na przymusowy urlop chorobowy.

Jeśli jednak nie możemy sobie pozwolić na montaż klimatyzatora, należy pamiętać, że proste rozwiązania zwykle okazują się najbardziej skuteczne. Zwyczajne zaciemnienie okien już przyniesie nam znaczną ulgę. Rolety, zewnętrzne lub wewnętrzne, w ciągu dnia powinny być zamknięte. To skutecznie ograniczy dopływ promieni słonecznych, które zazwyczaj podnoszą temperaturę w naszym biurze.

Stosując się do wymienionych zaleceń, przekonacie się, że praca w upalne dni może przebiegać wydajnie i przyjemnie, zatem: do pracy!