Księga zaklęć
Dugald A. Steer
„Klekot, szczekot, mlekot, blekot,
Z Twoich słów niech będzie bełkot!”
Z Twoich słów niech będzie bełkot!”
Świat magii fascynował ludzi od zawsze. Wielu było poszukiwaczy zakazanych ksiąg, czarowników, czarodziejów i wiedźm, których tajemne receptury i sekretne zaklęcia budziły strach i zachwyt. Dzisiaj magia stała się elementem kultury popularnej i nawet dzieci, a może zwłaszcza one wierzą, że czarodziejska różdżka i kilka sekretnych formuł może nas przenieść do innych wymiarów rzeczywistości.
Wydawnictwo Debit odkrywa przed nami świat prawdziwych niezwykłości i prezentuje czytelnikom „Księgę Zaklęć” wraz z programem wirtualnym, który rozszerza rzeczywistość ukazując nowe poziomy wyobraźni. Dowód na to, że magia naprawdę istnieje, wystarczy tylko odpowiednie zaklęcie, karta inicjująca lub książka. Zabawa w wirtualnym świecie zachwyca, uwodzi dźwiękiem i pomysłowością. Każde dziecko zostanie oczarowane sztuką strzelania z różdżki czy lotem na miotle, gdyż właśnie z myślą o nich powstał ten niezwykły program. Sama książka jest natomiast niezwykle barwnym i ciekawym traktatem magicznym, w którym przedstawiono krótką historię czarodziejstwa i świata magii, czarodziejskie przybory i narzędzia i wyposażenie pracowni prawdziwego maga (łącznie ze składnikami eliksirów). Wyjaśniono szereg pojęć magicznych, jak zaklęcie, eliksiry, różdżka, szaty, kostur, amulet czy kryształowa kula. Przedstawiono charakterystykę mocy kotła, czyli najlepsze kotły i kociołki do ważenia eliksirów o różnej mocy i działaniu, w tym charakterystykę ważnych i popularnych składników magicznych mikstur, jak róg jednorożca, promienie słoneczne czy zioła zbierane przy pełni księżyca na srebrny talerzyk. Znajdzie też czytelnik w książce opis i charakterystykę magicznych symboli, liter runicznych i magicznych cyfr, które są podstawą czarodziejskiej wiedzy. Otwarty umysł, inteligencja i logika powinny charakteryzować każdego adepta sztuk magicznych. Czarodziej powinien także do perfekcji opanować sztukę rzucania zaklęć ich intonacji, a czasem nawet melodyjnego zaśpiewu. Źle rzucone zaklęcie może po prostu nie zadziałać lub co gorsza spowodować skutki katastrofalne w swojej mocy. Pasjonującą częścią charakterystyki zaklęć jest tygodniowy plan, który ukazuje, że poniedziałek jest najlepszym dniem do przywoływania elfów, a leczyć powinno się w niedzielę, natomiast przyszłość najlepiej przepowiadać w środę. Ważne uwagi dla każdego początkującego czarodzieja. Książka podpowiada także jakie zwierzęta są najlepszymi duchami domownikami i jak można je wykorzystywać do odnajdowania rzeczy niewidzialnych dla ludzkich oczu. Wiadomo, że na pierwszym miejscu znajduje się kot (jako najwspanialsze ze wszystkich istot), ale także można przyjaźnić się z jeżami, ropuchami, muchami czy szczurami. Podręcznik omawia też tak istotne zagadnienia jak loty na miotle, wpływanie na innych ludzi, stawanie się niewidzialnym czy zmienianie kształtu. Ważne jest także wróżbiarstwo, chiromancja i przeciwzaklęcia, bo wiadomo, że początkowo mogą się zdarzać różne nieprzewidziane wypadki. Co więcej uważny czytelnik odnajdzie w księdze gotowe formułki zaklęć i warunki ich rzucania, notatki czarodzieja, uwagi i wskazówki, które na pewno spodobają się wszystkim początkującym czarodziejom.
Książka wraz z wirtualnym programem stanowi wspaniałą i pomysłową rozrywkę, atrakcyjną dla wszystkich mniejszych, a nawet i nieco starszych dzieci. Jest pełna niespodzianek, ciekawostek i humoru, dzięki czemu zapewnia wesołą zabawę, a dodatkowo niesie też ze sobą wiedzę i przestrogę. Wskazuje na fakt, że tylko ciężka i wytrwała praca może przynieść sukcesy i to nie tylko w dziedzinie magii. A podstawą jest wieloletnia nauka, pobudzanie inteligencji, szermierki słowne i zagadki logiczne. Zwłaszcza czarodziej musi być wielostronnie wykształcony.
Księga jest pięknie wydanym dziełem, zachwycającym grafiką, profesjonalizmem i czytelnością, co gwarantuje przyjemność użytkowania. Polecam książkę serdecznie, wszystkie dzieci będą zachwycone zarówno kursem magii, jak i zabawą w wirtualnym świecie. To prawdziwa gratka dla wielbicieli czarów i czarodziejstwa.
Wydawnictwo Debit odkrywa przed nami świat prawdziwych niezwykłości i prezentuje czytelnikom „Księgę Zaklęć” wraz z programem wirtualnym, który rozszerza rzeczywistość ukazując nowe poziomy wyobraźni. Dowód na to, że magia naprawdę istnieje, wystarczy tylko odpowiednie zaklęcie, karta inicjująca lub książka. Zabawa w wirtualnym świecie zachwyca, uwodzi dźwiękiem i pomysłowością. Każde dziecko zostanie oczarowane sztuką strzelania z różdżki czy lotem na miotle, gdyż właśnie z myślą o nich powstał ten niezwykły program. Sama książka jest natomiast niezwykle barwnym i ciekawym traktatem magicznym, w którym przedstawiono krótką historię czarodziejstwa i świata magii, czarodziejskie przybory i narzędzia i wyposażenie pracowni prawdziwego maga (łącznie ze składnikami eliksirów). Wyjaśniono szereg pojęć magicznych, jak zaklęcie, eliksiry, różdżka, szaty, kostur, amulet czy kryształowa kula. Przedstawiono charakterystykę mocy kotła, czyli najlepsze kotły i kociołki do ważenia eliksirów o różnej mocy i działaniu, w tym charakterystykę ważnych i popularnych składników magicznych mikstur, jak róg jednorożca, promienie słoneczne czy zioła zbierane przy pełni księżyca na srebrny talerzyk. Znajdzie też czytelnik w książce opis i charakterystykę magicznych symboli, liter runicznych i magicznych cyfr, które są podstawą czarodziejskiej wiedzy. Otwarty umysł, inteligencja i logika powinny charakteryzować każdego adepta sztuk magicznych. Czarodziej powinien także do perfekcji opanować sztukę rzucania zaklęć ich intonacji, a czasem nawet melodyjnego zaśpiewu. Źle rzucone zaklęcie może po prostu nie zadziałać lub co gorsza spowodować skutki katastrofalne w swojej mocy. Pasjonującą częścią charakterystyki zaklęć jest tygodniowy plan, który ukazuje, że poniedziałek jest najlepszym dniem do przywoływania elfów, a leczyć powinno się w niedzielę, natomiast przyszłość najlepiej przepowiadać w środę. Ważne uwagi dla każdego początkującego czarodzieja. Książka podpowiada także jakie zwierzęta są najlepszymi duchami domownikami i jak można je wykorzystywać do odnajdowania rzeczy niewidzialnych dla ludzkich oczu. Wiadomo, że na pierwszym miejscu znajduje się kot (jako najwspanialsze ze wszystkich istot), ale także można przyjaźnić się z jeżami, ropuchami, muchami czy szczurami. Podręcznik omawia też tak istotne zagadnienia jak loty na miotle, wpływanie na innych ludzi, stawanie się niewidzialnym czy zmienianie kształtu. Ważne jest także wróżbiarstwo, chiromancja i przeciwzaklęcia, bo wiadomo, że początkowo mogą się zdarzać różne nieprzewidziane wypadki. Co więcej uważny czytelnik odnajdzie w księdze gotowe formułki zaklęć i warunki ich rzucania, notatki czarodzieja, uwagi i wskazówki, które na pewno spodobają się wszystkim początkującym czarodziejom.
Książka wraz z wirtualnym programem stanowi wspaniałą i pomysłową rozrywkę, atrakcyjną dla wszystkich mniejszych, a nawet i nieco starszych dzieci. Jest pełna niespodzianek, ciekawostek i humoru, dzięki czemu zapewnia wesołą zabawę, a dodatkowo niesie też ze sobą wiedzę i przestrogę. Wskazuje na fakt, że tylko ciężka i wytrwała praca może przynieść sukcesy i to nie tylko w dziedzinie magii. A podstawą jest wieloletnia nauka, pobudzanie inteligencji, szermierki słowne i zagadki logiczne. Zwłaszcza czarodziej musi być wielostronnie wykształcony.
Księga jest pięknie wydanym dziełem, zachwycającym grafiką, profesjonalizmem i czytelnością, co gwarantuje przyjemność użytkowania. Polecam książkę serdecznie, wszystkie dzieci będą zachwycone zarówno kursem magii, jak i zabawą w wirtualnym świecie. To prawdziwa gratka dla wielbicieli czarów i czarodziejstwa.
Marta D.
Książkę poleca Wydawnictwo DEBIT, do kupienia tutaj:
http://www.wydawnictwo-debit.pl/offer,725,ksiĘga_zaklĘc.html
Serdecznie dziękujemy Wydawnictwu DEBIT za udostępnienie egzemplarza promocyjnego
Redakcja