Serdecznie dziękujemy za liczne komentarze konkursowe nadesłane do redakcji w konkursie zo9rganizowanym wspólnie z marką Aromalinea Zapach Sukcesu – perfumy do wnętrz. Do wygrania był zestaw perfum do wnętrz ZAPACH Sukcesu z dystrybutorem!
Po przeanalizowaniu wielu odpowiedzi konkursowych postanowiliśmy nagrodzić autorkę Jadwigę S.:
Zapach sukcesu to dla mnie zapach, który czasem określa we mnie dziecko i dojrzałość, innym razem marzenia i rzeczywistość, radość słonecznego dnia i świeżość letniego deszczu… i wodzi mnie na pokuszenie. Wypełnia mnie pogodą ducha, uskrzydla zmysły, wprowadza atmosferę szczęśliwego zrządzenia opatrzności i pozwala mi poczuć się luksusowo – zastygam, zamykam oczy, wciągam głęboko powietrze i jestem świadoma bycia tu i teraz i nie jest to bycie za wszelką cenę, ani trwanie, to cieszenie się tym co jest, intensywne przeżywanie emocji i wszystkiego co pierwsze, wyraźne i może wcale nie ulotne…
Serdeczne gratulacje! Nagrodę wysyła sponsor konkursu.
opis nagrody:
Aromamarketing. Zapach Sukcesu narzędziem perswazji. Dzisiaj zapachy stały się jawnym narzędziem marketingu sensorycznego. W dalszym ciągu wykorzystuje się zmysł powonienia do wywołania konkretnych reakcji emocjonalnych człowieka. Do pożądanego działania doszły jednak decyzje konsumenckie.
Okazało się, że utarte w XIX wieku formy wspierania sprzedaży wykorzystujące wzrok i słuch nie zapewniają wystarczającej przewagi sprzedawcy nad konsumentem i… nad innym sprzedawcą. Postanowiono więc powrócić do metod sprawdzonych wieki temu, ale wspartych współczesną wiedzą na temat oddziaływania zapachu na psychikę.
To że węch jako zmysł pierwotny u większości ssaków pełni rolę nadrzędną, a w wielu przypadkach warunkuje ich przeżycie wiedzieli już starożytni. Dzisiejszy marketing zapachowy zakłada, że odpowiednio dobrany zapach jest w stanie skutecznie wpłynąć na człowieka – konsumenta.
Wiemy że układ węchowy jest połączony w naszym mózgu z układem limbicznym, więc zapachy szybko zmieniają nasz stan emocjonalny. Ponadto mamy liczne bardzo silne skojarzenia zapachów z konkretnymi przeżyciami. To tak zwana autobiograficzna pamięć węchowa albo efekt Prousta. Efekt ten szeroko wykorzystuje się w aromamarketingu.
(…) Posłała po owe kruche i pulchne ciasteczka zwane magdalenkami, które wyglądają jak odlane w prążkowanej skorupie muszli. I niebawem, przytłoczony ponurym dniem i widokami smutnego jutra, machinalnie poniosłem do ust łyżeczkę herbaty, w której rozmoczyłam kawałek magdalenki. Ale w tej samej chwili, kiedy łyk pomieszany z okruchami ciasta dotknął mego podniebienia, zadrżałem, czując, że dzieje się we mnie coś niezwykłego. (…) Marcel Proust, W poszukiwaniu straconego czasu
Co kształtuje pierwsze wrażenie klienta w sklepie? Waśnie zapach! Marketing zapachowy został więc wprzęgnięty we wspieranie sprzedaży bezpośredniej.
Specjaliści twierdza, że trzy czwarte decyzji zakupowych podejmujemy spontanicznie. A zapach jest przecież jednym z najmocniejszych impulsów wpływających na emocje. Nic prostszego, jak wykorzystać go w budowaniu nastroju w miejscu sprzedaży czy podczas imprez. Albo w procesie kreowania wizerunku marki. Aromat ma wpływ na decyzje zakupowe, na czas spędzony w miejscu sprzedaży i czy klient do niego wróci.
Dzisiaj firmy zajmujące się aromamarketingiem dysponują całymi bibliotekami zapachów, zawierającymi ich kilkaset. Urządzenia aromatyzujące mogą pokryć zapachem całą powierzchnię zakupową albo podzielić ją na obszary – wyspy zapachowe.
Aromatyzowane przedmioty – kiedyś był to papier listowy czy rękawiczki, dzisiaj – gadżety zapachowe: zawieszki, naklejki, kalendarze, ulotki, mydełka. Opatrzone logotypem firmy grają rolę w promocji marki.
W aromatyzowanych pomieszczeniach nie pali się oczywiście kadzidła. Najnowsze urządzenia do aromatyzowania działają w oparciu zjawisko zimnej dyfuzji. Zimna dyfuzja (capilar cold diffusion) sprawia, że kompozycja zapachowa w postaci płynnej przekształca się w mikromgiełkę o wielkości cząsteczek ok. 0,2 mikrometra. Mgiełka ta łączy się z cząsteczkami powietrza i rozchodzi na duże przestrzenie sprawiając, że zapach długo utrzymuje się w powietrzu.
Zastosowanie zapachów według specjalistycznych firm
Świeże: hotele, sklepy odzieżowe, sklepy z pasmanterią i innymi elementami garderoby.
Spożywcze, czekolada, wanilia: restauracje, kawiarnie, cukiernie, piekarnie.
Zielone, trawy: dla potrzebujących dużej energii miejsc, np. kasyn.
Orientalne i egzotyczne: hotele, lounge bary, miejsca dla biznesu.
Cytrusowe, herbaciane: hotele, punkty obsługi klientów, placówki bankowe, kancelarie prawne i podatkowe, biura księgowe, biura podróży, salony telefonii komórkowej, placówki pocztowe, salony dostawców energii, punkty sprzedaży usług telewizyjnych.
Kwiatowe: restauracje, sushi, kasyna, siłownie i kluby fitness, gabinety medyczne, gabinety stomatologiczne, gabinety kosmetyczne.
Owocowe: restauracje, biura, sale konferencyjne, kancelarie prawne i podatkowe, biura księgowe.
Ogórkowy: biura, gabinety stomatologiczne, przychodnie lub hotele.
Egzotyczne, orientalne drewno: hotele, sklepy obuwnicze, sklepy odzieżowe, salony meblowe, salony z wystrojem wnętrz.
Serdecznie dziękujemy za liczne komentarze konkursowe nadesłane do redakcji w konkursie zo9rganizowanym wspólnie z marką Aromalinea Zapach Sukcesu – perfumy do wnętrz. Do wygrania był zestaw perfum do wnętrz ZAPACH Sukcesu z dystrybutorem!
Po przeanalizowaniu wielu odpowiedzi konkursowych postanowiliśmy nagrodzić autorkę Jadwigę S.:
Zapach sukcesu to dla mnie zapach, który czasem określa we mnie dziecko i dojrzałość, innym razem marzenia i rzeczywistość, radość słonecznego dnia i świeżość letniego deszczu… i wodzi mnie na pokuszenie. Wypełnia mnie pogodą ducha, uskrzydla zmysły, wprowadza atmosferę szczęśliwego zrządzenia opatrzności i pozwala mi poczuć się luksusowo – zastygam, zamykam oczy, wciągam głęboko powietrze i jestem świadoma bycia tu i teraz i nie jest to bycie za wszelką cenę, ani trwanie, to cieszenie się tym co jest, intensywne przeżywanie emocji i wszystkiego co pierwsze, wyraźne i może wcale nie ulotne…
Serdeczne gratulacje! Nagrodę wysyła sponsor konkursu.
opis nagrody:
Aromamarketing. Zapach Sukcesu narzędziem perswazji. Dzisiaj zapachy stały się jawnym narzędziem marketingu sensorycznego. W dalszym ciągu wykorzystuje się zmysł powonienia do wywołania konkretnych reakcji emocjonalnych człowieka. Do pożądanego działania doszły jednak decyzje konsumenckie.
Okazało się, że utarte w XIX wieku formy wspierania sprzedaży wykorzystujące wzrok i słuch nie zapewniają wystarczającej przewagi sprzedawcy nad konsumentem i… nad innym sprzedawcą. Postanowiono więc powrócić do metod sprawdzonych wieki temu, ale wspartych współczesną wiedzą na temat oddziaływania zapachu na psychikę.
To że węch jako zmysł pierwotny u większości ssaków pełni rolę nadrzędną, a w wielu przypadkach warunkuje ich przeżycie wiedzieli już starożytni. Dzisiejszy marketing zapachowy zakłada, że odpowiednio dobrany zapach jest w stanie skutecznie wpłynąć na człowieka – konsumenta.
Wiemy że układ węchowy jest połączony w naszym mózgu z układem limbicznym, więc zapachy szybko zmieniają nasz stan emocjonalny. Ponadto mamy liczne bardzo silne skojarzenia zapachów z konkretnymi przeżyciami. To tak zwana autobiograficzna pamięć węchowa albo efekt Prousta. Efekt ten szeroko wykorzystuje się w aromamarketingu.
(…) Posłała po owe kruche i pulchne ciasteczka zwane magdalenkami, które wyglądają jak odlane w prążkowanej skorupie muszli. I niebawem, przytłoczony ponurym dniem i widokami smutnego jutra, machinalnie poniosłem do ust łyżeczkę herbaty, w której rozmoczyłam kawałek magdalenki. Ale w tej samej chwili, kiedy łyk pomieszany z okruchami ciasta dotknął mego podniebienia, zadrżałem, czując, że dzieje się we mnie coś niezwykłego. (…) Marcel Proust, W poszukiwaniu straconego czasu
Co kształtuje pierwsze wrażenie klienta w sklepie? Waśnie zapach! Marketing zapachowy został więc wprzęgnięty we wspieranie sprzedaży bezpośredniej.
Specjaliści twierdza, że trzy czwarte decyzji zakupowych podejmujemy spontanicznie. A zapach jest przecież jednym z najmocniejszych impulsów wpływających na emocje. Nic prostszego, jak wykorzystać go w budowaniu nastroju w miejscu sprzedaży czy podczas imprez. Albo w procesie kreowania wizerunku marki. Aromat ma wpływ na decyzje zakupowe, na czas spędzony w miejscu sprzedaży i czy klient do niego wróci.
Dzisiaj firmy zajmujące się aromamarketingiem dysponują całymi bibliotekami zapachów, zawierającymi ich kilkaset. Urządzenia aromatyzujące mogą pokryć zapachem całą powierzchnię zakupową albo podzielić ją na obszary – wyspy zapachowe.
Aromatyzowane przedmioty – kiedyś był to papier listowy czy rękawiczki, dzisiaj – gadżety zapachowe: zawieszki, naklejki, kalendarze, ulotki, mydełka. Opatrzone logotypem firmy grają rolę w promocji marki.
W aromatyzowanych pomieszczeniach nie pali się oczywiście kadzidła. Najnowsze urządzenia do aromatyzowania działają w oparciu zjawisko zimnej dyfuzji. Zimna dyfuzja (capilar cold diffusion) sprawia, że kompozycja zapachowa w postaci płynnej przekształca się w mikromgiełkę o wielkości cząsteczek ok. 0,2 mikrometra. Mgiełka ta łączy się z cząsteczkami powietrza i rozchodzi na duże przestrzenie sprawiając, że zapach długo utrzymuje się w powietrzu.
Zastosowanie zapachów według specjalistycznych firm
Świeże: hotele, sklepy odzieżowe, sklepy z pasmanterią i innymi elementami garderoby.
Spożywcze, czekolada, wanilia: restauracje, kawiarnie, cukiernie, piekarnie.
Zielone, trawy: dla potrzebujących dużej energii miejsc, np. kasyn.
Orientalne i egzotyczne: hotele, lounge bary, miejsca dla biznesu.
Cytrusowe, herbaciane: hotele, punkty obsługi klientów, placówki bankowe, kancelarie prawne i podatkowe, biura księgowe, biura podróży, salony telefonii komórkowej, placówki pocztowe, salony dostawców energii, punkty sprzedaży usług telewizyjnych.
Kwiatowe: restauracje, sushi, kasyna, siłownie i kluby fitness, gabinety medyczne, gabinety stomatologiczne, gabinety kosmetyczne.
Owocowe: restauracje, biura, sale konferencyjne, kancelarie prawne i podatkowe, biura księgowe.
Ogórkowy: biura, gabinety stomatologiczne, przychodnie lub hotele.
Egzotyczne, orientalne drewno: hotele, sklepy obuwnicze, sklepy odzieżowe, salony meblowe, salony z wystrojem wnętrz.
www.aromalinea.pl
Link do filmu: https://youtu.be/JLFo3k0wYS4
Regulamin konkursu:
Postanowienia ogólne :
1.Konkurs jest organizowany przez ZAPACH SUKCESU, wkrótce to poczujesz.
2.Organizatorem konkursu jest portal UrodaiZdrowie.pl
3. Partnerem konkursu i Fundatorem nagród jest Aromalinea/ Perfumy do wnętrz
4.Konkurs zostanie przeprowadzony wyłącznie w Internecie, na portalu UrodaiZdrowie.pl w dniach od 23.04.2018 ( od godz. 12) do 7.05. 2018 ( do godz,23:59)
Warunki i zasady uczestnictwa w konkursie:
1. Uczestnikiem Konkursu (UCZESTNIK) może być każda osoba fizyczna, która
a). posiada pełną zdolność do czynności prawnych lub zgodę swojego opiekuna prawnego lub przedstawiciela ustawowego
b). nie jest pracownikiem (ani członkiem rodziny pracownika) portalu UrodaiZdrowie.pl. ani współpracownikiem Partnera konkursu ( AROMALINEA/ Perfumy do wnętrz )
2. Pytanie konkursowe: „Jakie zapachy pokazane zostały w filmie wizerunkowym Zapach Sukcesu/Perfumy do wnętrz ,https://youtu.be/JLFo3k0wYS4 ). Proszę wymienić 3 nazwy.
3. Odpowiedzi przesyłamy na adres [email protected] z dopiskiem w temacie: odpowiedz, konkurs ZAPACH SUKCESU
4.Nagroda: Zestaw perfum do wnętrz ZAPACH Sukcesu z dystrybutorem
Uwaga: nagroda będzie wysłane przez wydawnictwo, Fundatora nagrody bezpośrednio zwycięzcy konkursu.
5.Zdobywcami nagród w konkursie są UCZESTNICY , który jako pierwszy udzieli prawidłowej odpowiedzi na pytanie konkursowe. Laureat zostanie wyłoniony wspólnie przez Organizatora i Partnera.
3. Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad organizacji Konkursu, interpretacji i postanowień rozstrzyga Organizator.
4. Laureat Konkursu zostanie powiadomiony wygranej przez wiadomość mailową przez Organizatora konkursu w ciągu 5 (pięciu) dni roboczych od zakończenia Konkursu.
5. Celem potwierdzenia chęci przyjęcia nagrody, Laureat powinien odpowiedzieć pocztą elektroniczną na adres mail [email protected] w terminie do 3 (trzech) dni od dnia wysłania powiadomienia, pod rygorem przepadnięcia prawa do nagrody.
7. Przystąpienie do Konkursu oznacza AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU.
8. Przystępując do Konkursu Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych przez organizatora lub/i Partnera. Postanowienia końcowe Organizator ma prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie. W szczególności dotyczy to zmian terminów poszczególnych czynności konkursowych.
Regulamin konkursu:
Postanowienia ogólne :
1.Konkurs jest organizowany przez ZAPACH SUKCESU, wkrótce to poczujesz.
2.Organizatorem konkursu jest portal UrodaiZdrowie.pl
3. Partnerem konkursu i Fundatorem nagród jest Aromalinea/ Perfumy do wnętrz
4.Konkurs zostanie przeprowadzony wyłącznie w Internecie, na portalu UrodaiZdrowie.pl w dniach od 23.04.2018 ( od godz. 12) do 7.05. 2018 ( do godz,23:59)
Warunki i zasady uczestnictwa w konkursie:
1. Uczestnikiem Konkursu (UCZESTNIK) może być każda osoba fizyczna, która
a). posiada pełną zdolność do czynności prawnych lub zgodę swojego opiekuna prawnego lub przedstawiciela ustawowego
b). nie jest pracownikiem (ani członkiem rodziny pracownika) portalu UrodaiZdrowie.pl. ani współpracownikiem Partnera konkursu ( AROMALINEA/ Perfumy do wnętrz )
2. Pytanie konkursowe: „Jakie zapachy pokazane zostały w filmie wizerunkowym Zapach Sukcesu/Perfumy do wnętrz ,https://youtu.be/JLFo3k0wYS4 ). Proszę wymienić 3 nazwy.
3. Odpowiedzi przesyłamy na adres [email protected] z dopiskiem w temacie: odpowiedz, konkurs ZAPACH SUKCESU
4.Nagroda: Zestaw perfum do wnętrz ZAPACH Sukcesu z dystrybutorem
Uwaga: nagroda będzie wysłane przez wydawnictwo, Fundatora nagrody bezpośrednio zwycięzcy konkursu.
5.Zdobywcami nagród w konkursie są UCZESTNICY , który jako pierwszy udzieli prawidłowej odpowiedzi na pytanie konkursowe. Laureat zostanie wyłoniony wspólnie przez Organizatora i Partnera.
3. Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad organizacji Konkursu, interpretacji i postanowień rozstrzyga Organizator.
4. Laureat Konkursu zostanie powiadomiony wygranej przez wiadomość mailową przez Organizatora konkursu w ciągu 5 (pięciu) dni roboczych od zakończenia Konkursu.
5. Celem potwierdzenia chęci przyjęcia nagrody, Laureat powinien odpowiedzieć pocztą elektroniczną na adres mail [email protected] w terminie do 3 (trzech) dni od dnia wysłania powiadomienia, pod rygorem przepadnięcia prawa do nagrody.
7. Przystąpienie do Konkursu oznacza AKCEPTACJĘ NINIEJSZEGO REGULAMINU.
8. Przystępując do Konkursu Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych przez organizatora lub/i Partnera. Postanowienia końcowe Organizator ma prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie. W szczególności dotyczy to zmian terminów poszczególnych czynności konkursowych.