Rodzinna kołysanka Love&Care – to kolejne działanie realizowane w ramach ogólnopolskiej kampanii Love&Care, promującej rodzicielstwo pełne bliskości i pozytywnych emocji, której organizatorem jest Global Cosmed Group, właściciel marki Bobini Baby. Tekst do utworu współtworzą rodzice i opiekunowie dzieci, przesyłając swoje propozycje poprzez FB akcji.
Kołysanki śpiewane dzieciom wpisują się doskonale w ideę rodzicielstwa bliskości, promowanego przez markę Bobini Baby i jej społeczną akcję Love&Care. To wyjątkowe przedsięwzięcie z uwagi na kilka faktów:
- udział w nim może wziąć każdy rodzić i opiekun, wysyłając swoje propozycje tekstowe;
- jest to pierwsza polska rodzinna kołysanka, do tej pory jeszcze taka nie powstała;
- to przedsięwzięcie pełne pozytywnych emocji, uwrażliwiające, budujące relacje pomiędzy dzieckiem a rodzicem/opiekunem.
Dlaczego właśnie kołysanka?
Nie od dziś wiadomo, że śpiewnie wzmacnia więź emocjonalną między opiekunem a dzieckiem. Pomaga dziecku wyciszyć się, rozluźnić, zasnąć. Wsłuchiwanie się w treść kołysanki sprzyja rozwojowi wyobraźni malucha, pomaga poznać świat. Piosenka pozwala zacieśnić więzi między rodzicem a dzieckiem. Jest to efekt wspólnego spędzania czasu i jego specyficznej formy – śpiewanie kołysanki odbywa się w bliskiej relacji, niemowlę trzymane jest rękach, tulone, głaskane. Wszelka bliskość umacnia relacje rodzicielskie, bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju potomka.
Kołysanki to nie tylko relaks i wyciszenie, to także doskonała forma nauki. Mogą bowiem przybierać formę krótkiej opowiastki z morałem, której wielokrotne powtarzanie małemu dziecku sprawia, że w późniejszych latach wraca ono pamięcią do tekstu i przesłania. Kołysanki pozytywnie wpływają na rozwój dziecka: usprawniają system nauki, rozwijają wyobraźnię, wspierają aparat mowy u dziecka i zwiększają przepływ tlenu w jego organizmie.
Ciekawym pomysłem może być odtwarzanie od czasu do czasu dziecku miniatur fortepianowych, skomponowanych jako muzyczny odpowiednik kołysanki. Doskonale się tu sprawdzą utwory Chopina, Brahmsa czy Beethovena.
Dzieci zaczynają reagować na dźwięki już w 16-18 tygodniu ciąży. Jeśli zatem w okresie prenatalnym będą słuchać kołysanek, które śpiewa im mama, później prawdopodobnie będą chętniej przy nich zasypiać.
Bobini Baby to producent kosmetyków do pielęgnacji dzieci. Marka dba nie tylko o rozwój fizyczny, ale także emocjonalny dzieci. Stąd pomysł na akcję Love&Care.
Więcej informacji znajduje się na stronie akcji www.loveandcare.bobini.pl i FB/AkcjaLoveAndCare.