Kobieta z Pasją Joanna Karkowska – założycielka marek odzieżowych
W ramach naszego cyklu Kobieta z Pasją mamy przyjemność rozmawiać z kobietą biznesu, projektantką i założycielką marki modowej Grandio i Karko – Panią Joanną Karkowską.
Skąd pomysł na nazwę Grandio i jak długo marka istnieje na rynku modowym?
Marka GRANDIO powstała na podstawie doświadczeń z marką KARKO, a także na prośbę naszych klientek, które widząc nasze projekty ubrań plus size w sklepie KARKO, _chciały identyczne modele w mniejszych rozmiarach. Tak powstała koncepcja kolekcji w rozmiarach od 34 do 42. Nazwa wywodzi się z włoskiego Grenlandii to znaczy Wielki a naszą ideą jest stworzenie marki odzieżowej która będzie znana, lubiana i doceniana to znaczy Wielka.
Dla jakich kobiet jest skierowana firma Grandio?
Nie mamy ściśle określonej grupy docelowej dla jakiej tworzymy nasze projekty i kolekcje, jednak zauważyliśmy że naszymi klientkami są są Panie w przedziale wiekowym 20 plus. Nasze modele kupują również kobiety 40 letnie jak i 70 letnie. Jednak największy procent klientek to Panie w przedziale 25 – 35 lat. Są to najczęściej dziewczyny, które
często już są matkami pracują oraz mają już swój styl.
Z czym kobiety najczęściej mają problem przy wyborze sukienki?
Jeśli chodzi o wybór sukienki to klientki najczęściej pytają jaki model będzie odpowiedni dla ich typu figury oraz jaki fason i kolor jest odpowiedni na daną okazję. Bardzo często dzwonią i w trakcie rozmowy informują nas jakie mają wymiary oraz na jaką okazję potrzebują kreację, prosząc o poradę nasze konsultantki.
Czy trudno jest tworzyć markę w XXI wieku by być nadal na topie rynku odzieżowego?
W dobie XI wieku jest bardzo trudno stworzyć markę modową ponieważ w obecnym czasie jest ich bardzo dużo a kobiety są bardzo wymagające. Trendy zarówno w krojach jak i w kolorach zmieniają się bardzo szybko, z sezonu na sezon. Większość kobiet mając własny styl chcę iść z najnowszymi trendami w modzie. Dlatego staramy się tak, tworzyć nowe
kolekcje aby trafiały do gustów jak największej liczby kobiet. Aby każda klientka w naszych projektach odnalazła swój indywidualny styl i zawsze czuła się modnie.
Największym must have marki Grandio jest…?
Jeśli chodzi o must have marki Grandio to specjalizujemy się w sukienkach i to zarówno w sukienkach codziennych, jak do pracy i na bardziej eleganckie wyjścia takie jak wesela, chrzciny i komunie. Każda kobieta powinna mieć w swojej szafie przynajmniej jedną lub więcej sukienek naszej marki. Jeśli chodzi o konkretne modele do bardzo lubianym
modelem naszych klientek jest sukienka Masza trapezowa z falbanką oraz sukienka Ameba odcinana pod biustem. Ponadto z sukienek bardziej wyjściowych ulubionym modelem jest sukienka Delicja i sukienka Merlin.Wyjątkowo lubianymi sukienkami codziennymi oraz dresowym są sukienki Agata i Aleksandra.
W swojej kolekcji mają Państwo eleganckie garnitury dla kobiet. Czy kobiety biznesu są coraz bardziej odważne w doborze stroju do biura? (kolor/krój)
Oczywiście, w naszej kolekcji nie mogło zabraknąć garniturów, jednak tak jak wcześniej wspomniałam specjalizujemy się głównie w sukienkach. Jeśli chodzi o analizę preferencji naszych klientek to stwierdzamy, że kobiety biznesu coraz częściej wybierają jednak eleganckie sukienki z naturalnych materiałów ! Dlaczego ? Bo sukienka dla kobiety która jest
zabiegana i zapracowana jest o wiele łatwiejszy wyborem, ponieważ nie musi przed pracą zastanawiać się jaka bluzka do jakich spodni czy spódnicy jest odpowiednia. Ponadto sukienki są o wiele bardziej wygodne w użytkowaniu. Sukienka daje więcej możliwości jeżeli chodzi o dobór odpowiedniego fasonu do naszych figur oraz do okoliczności. Odpowiednim modelem sukienki możemy podkreślić nasz profesjonalizm. Jeśli chodzi o kolory zauważyliśmy, że kobiety coraz częściej wybierają odważne i zdecydowane kolory. Rok 2020 pokazał, że królował kolor malinowy, amarantowy oraz ich odcienie, w roku 2019 było zupełnie odwrotnie Panie wybierały częściej czerń i granat.
Co klientki mogą zakupić w Państwa sklepie oprócz odzieży? (maseczki, galanteria skórzana, bielizna)
Oczywiście oprócz odzieży damskiej mamy do wyboru dodatki takie jak torebki – wizytowe jak i torebki na co dzień, paski i portfele. Mamy również bieliznę oraz bieliznę specjalistyczną typu rajstopy przeciwżylakowe lub bieliznę modelującą czy erotyczną. W większości współpracujemy głownie z producentami polskimi.
Co jest w trendach na jesień/zima 2020/2021 według marki Grandio?
W trendach jesień – zima 2020/2021 nasza marka preferuje przyjemne w dotyku dzianiny z naturalnych włókien oraz proste kroję. Proste kroje chcielibyśmy zestawiać ze zdecydowanmi i kolorami ! Mimo ponurej jesieni i zimy stawiamy na kolory takie jak amaranty, fiolety, bordo, czerwienie lub ulubione zielenie. Takimi, naszymi nowymi propozycjami z miękkiej dzianiny w żywych kolorach są dresy welurowe, które po okresie Lock Downu wyszły również na ulicę. Kobiety zaczęły je zestawiać ze szpilkami
i zakładać na bardziej eleganckie wyjścia. Mamy w planach nowe tak lubiane sukienki dresowe oraz wizytowe a w niedługim czasie pojawią się ciepłe płaszczyki oversize, bucle, w kratkę oraz alpaki. Polecamy również na okres karnawału piękne, długie sukienki oraz kolekcje cekinowe.
Co klientki mogą życzyć firmie Grandio?
Naszym marzeniem jest by nasze kolekcje zawsze cieszyły Nasze Klientki, aby czuły się w nich piękne i atrakcyjne. Aby z czystym sumieniem mogły je polecać swoim koleżankom. Naszym marzeniem jest w najbliższej przyszłości otwarcie sieci butików stacjonarnych o ile gospodarka i cała sytuacja jaka jest obecnie na rynku pozwoli nam na to. Tego życzymy
sobie sami, a nam życzą od dłuższego czasu nasze stałe klientki. Już od kilku lat pytają nas kiedy będą mogły na żywo przymierzyć i dotknąć naszych projektów przed zakupem.
dziękujemy za rozmowę!