Kobieta – manager ds. zakupów

9 grudnia 2011, dodał: limango
Artykuł zewnętrzny

Najczęściej odpowiedzialna jest za  zakupy nie tylko dla siebie, ale dla całego domu. Uwielbia wyprzedaże, ale brak jej czasu na długie godziny spędzone w tradycyjnych sklepach. Chętnie korzysta z ofert klubów zakupowych, które ze swoimi okazjami przychodzą same, na skrzynkę mailową.

Nie ulega wątpliwości, że współczesna kobieta żyje w ciągłym biegu, zdając sobie sprawę z własnej wartości i chcąc być najlepszą na wielu polach. Przede wszystkim chce natomiast szczęścia i poczucia bezpieczeństwa dla siebie i swojej rodziny. Dąży do niego poprzez pełnienie całej palety ról, na różnych płaszczyznach swojego życia. Jedną z takich ról jest bycie swoistym managerem rodziny, osobą, która nie tylko zarządza domowym budżetem, ale też decyduje o wielu istotnych kwestiach, np. o tym w co się ubierze, nie tylko ona, ale też jej dzieci, a nawet mąż. W swoich wyborach zakupowych kieruje się przede wszystkim jakością produktów, a także wiedzą o dobrych markach, którą chętnie wykorzystuje w praktyce. Nie bez znaczenia jest jednak również cena kupowanych rzeczy. Idealną sytuacją byłoby kupowanie produktów najlepszych marek w wyprzedażowych cenach. Często nie ma jednak czasu na to, by spędzać długie godziny na chodzeniu po sklepach i żmudnym poszukiwaniu przypadkowych okazji. Biorąc pod uwagę  owe potrzeby kobiet pojawiło się wiele portali, które oferują całą plejadę okazyjnych ofert w jednym miejscu.

Bardzo prężnie rozwijają się strony dla miłośników zakupów grupowych, gdzie poszczególne oferty są aktualne tylko przez krótki okres czasu, a liczba kuponów promocyjnych jest limitowana. O popularności tego typu portali może świadczyć kilkumilionowa rzesza osób zarejestrowanych w Polsce na portalach typu groupon.pl, gruper.pl czy mydeal.pl . Chyba każdy z nas ma wśród swoich znajomych osobę, która skorzystała z usługi z tzw. ‘kuponu’. Być może sami należymy do grona ich sympatyków. Niezwykłą popularnością cieszą się także porównywarki cenowe, np. nokaut.pl.

Ciekawą alternatywą dla zakupów w sklepach stacjonarnych są również kluby zakupowe, które zaczynają robić furorę w polskim internecie. Dla objaśnienia: klub zakupowy jest sklepem internetowym, który działa na zasadach klubu i w którym kupować mogą tylko jego członkowie. Produkty oferowane są w czasie kilkudniowych kampanii, w czasie trwania których można kupić dobrej jakości, markowe produkty w mocno obniżonych cenach. W limango.pl, klubie działającym od niedawna w Polsce, zdarza się często, że obniżki sięgają nawet do – 80% od ceny detalicznej, podanej przez producenta. A któż nie byłby zachwycony zakupem torebki od Calvina Kleina za 200 zł zamiast za 1100zł czy okularów od Tommy’ego Hilfigera za symboliczne 120 zł? W w krajach Europy Zachodniej aż 7 na 10 osób przyznaje, iż zna model na jakim opiera się działalność takich klubów, wielu z nich ma również konto w przynajmniej jednym tego typu sklepie [źródło: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kluby-zakupowe-nowa-sila-napedowa-e-handlu-2351190.html].

W Polsce zyskują one caraz większą popularność, zwiększa się grono osób doceniających zalety kupowania markowych ubrań za niewielkie pieniądze. Niewątpliwym plusem jest również łatwość dokonywania zakupów w klubach zakupowych. Można siedzieć wygodnie w fotelu i do woli przeglądać to, co najbardziej nam się podoba nie tracąc przy tym fortuny na markowe ubrania, buty, biżuterię czy kosmetyki

.