Kampania społeczna: Szukam pracy, więc nie interesuj się, czy planuję ciążę!

28 marca 2019,
dodał: Salmar
Artykuł zewnętrzny

Ruszyła kampania społeczna z inicjatywy GoWomen

Wyobraźcie sobie sytuację:

#1. Sytuacja

Rozmowa kwalifikacyjna. Wykształcona kobieta ze świetnym doświadczeniem i umiejętnościami. I nagle pada to irytujące pytanie… \” Czy planuje Pani w ciągu najbliższych miesięcy zajść w ciążę?\”.

To nie koniec. Kobieta, poszukująca pracy miała kilka umówionych rozmów w jednym tygodniu. Na każdej z nich padło to samo pytanie…

 

#2. Sytuacja

Kobieta otrzymuje pracę. Poznaje cała kadrę i współpracowników. Zaczyna pracę, robi badania lekarskie i oczekuje podpisania umowy. Praca wygląda na konkretną, z perspektywami na przyszłość. Wieczorem po kilku dniach, dzwoni do niej osoba, która ją zatrudniła (przedstawiła się jako szef). I oświadcza, że umowy nie będzie, ponieważ szef wszystkich szefów nie będzie zatrudniał kobiety w wieku prokreacyjnym. Że nie nabierze się na te gierki i na pewno zaraz przyniesie Pani zwolnienie…

 

Te sytuacje przyczyniły się do stworzenia GoWomen!

GoWomen -to hybryda strony internetowej www.gowomen.pl i kampanii społecznej, a także ruch nowoczesnych, pewnych siebie, realizujących się zawodowo kobiet. Jesteśmy wykształcone, cały czas zdobywamy nowe umiejętności, dążymy do perfekcji. Praca jest dla nas ważna, ale rodzina jest dla nas najważniejsza! Staramy się realizować swoje ambicje i plany zawodowe, jednocześnie dbając o dom i rodzinę. Nie pozwalamy na brak szacunku i dyskryminację kobiet.

 

„Pomysł na GoWomen zrodził się w 2017 roku, w którym to seria nieprzyjemnych zdarzeń, zwróciła moją uwagę na problem, o którym mało się mówi.” – mówi pomysłodawczyni kampanii Ewelina Salwuk-Marko

 

GoWomen to przede wszystkim inicjatywa tworząca kampanie społeczne, w których to kobiety odgrywają główną role.

 

Ile kobiet w Polsce, nie zostaje zatrudnionych ze względu na płeć?

Ilu pracodawców obawia się, że zatrudniając kobietę, zaraz zajdzie w ciąże?

Ile kobiet ma ogromne umiejętności i doświadczenie, a ich CV ląduje w koszu?

 

Główny cel: Zwrócenie uwagi, na problem dyskryminacji kobiet na rynku pracy.

Dlaczego nikt nie pyta mężczyzn: \”A Pan planuje iść na tacierzyński?\”. Kobiety w naszym kraju powinny czuć się pewnie i godnie, szczególnie na rynku pracy. Chcę dotrzeć do jak największej liczby osób. Kampania ma wzbudzać refleksję, skłonić do myślenia i też wywołać kontrowersje. Przypomnimy jak działa prawo i nauczymy jak reagować na takie pytania.

 

Ponadto:

Na stronie internetowej publikowane będą rzetelne i wartościowe artykuły. Prawdziwe historie kobiet, które za pomocą aplikacji na stronie www.gowomen.pl bez problemu będą mogły opisywać swoje sytuacje. Pokażemy też drugą stronę medalu – punkt widzenia firmy, pracodawcy. Wszystko, szczere i prawdziwe. Nie zabraknie wypowiedzi ekspertów, prawników.

 

MÓWIMY TAK:

Każda kobieta ma prawo do godnej pracy i płacy,

Nikomu nie trzeba się tłumaczyć z chęci posiadania/ nieposiadania dziecka,

Matkom pracującym, rozwijającym się, uczącym się

 

MÓWIMY NIE:

Dyskryminacji płciowej na rynku pracy

Kobietom, które wykorzystują pracodawcę, do szybkiej ucieczki na L4 i macierzyński

Pracodawcom, którzy nie zatrudniają kobiet, w związku z obawą szybkiego zajścia w ciąże 

 

DO KOGO KIERUJEMY KAMPANIĘ?

Kampania skierowana jest przede wszystkim do kobiet i pracodawców. Chcemy, aby kobiety zastanowiły się nad swoim życiem i przyszłością, tym samym nabrały pewności siebie, co do realizacji siebie w sferze zawodowej. Kampania kierowana jest do pewnych siebie, przedsiębiorczych, pracowitych kobiet, które chcą realizować się na szczeblach kariery zawodowej. Także do kobiet matek, które chcą podążać ścieżką kariery.

Kampanię kierujemy też do pracodawców, aby nie obawiali się zatrudniać kobiety. Są rewelacyjnymi fachowcami i świetnie się sprawdzają na wysokich stanowiskach.

 

www.gowomen.pl

https://www.instagram.com/gowomenkampania/

https://www.facebook.com/GoWomen-Kampania-Społeczna-2195157654140740

Akcję wspierają:

Magazyn Law Business Quality, Mamo pracuj, Radio Ram, Mamy-mamom, Marka Pracodawcy, Kobieta i pieniądze, Friendly Workplace, Feszyn.com, Imperium Kobiet, Law First, Szczęsliwa w biznesie, Red-kor, e-prawopracy, Piwne kosmetyki Saela, Socjopatka, Agencja Sal-Mar, Pomysłowa mama

 

Ty też możesz wspierać Kampanię społeczną:

https://wspieram.to/kmpaniagowomen?pokaz_projekt=1&fbclid=IwAR05KmAI-QinKSyDV-YsSOqLFbBYmU3v_mUUZ7ggLCF1Bghw0W-5T-TUwGM

 

 

Fot plakatu. Jagoda Gramala

Modelka: Paulina Dymka

 

 

 

 



FORUM - bieżące dyskusje

jaką wodę pić?
Nie lubisz smaku samej wody? Miałam tak kiedyś, a potem jakoś się przyzwyczaiłam.
Ogólnie o zdrowiu
Witaminka D musi być, do tego B12 i jak czuję się gorzej,...
Problem z włosami
No właśnie, słusznie zauważyłaś Iwonko, że to skład powinien decydować o wyborze suplementu. Zazwyczaj...
Na Jesienne smutki jakie zapachy?
O zapachu prania? :D Brzmi ciekawie. Zawsze lubiłam tę świeżość, jak ktoś w pobliżu...

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.