Czy miłość na całe życie jest możliwa? Taka najpiękniejsza, najprawdziwsza… Póki śmierć nie rozłączy… Patrząc na dramatycznie rosnącą liczbę rozwodów, można mieć co najmniej wątpliwości. Ale Fundacja Mamy i Taty przekonuje, że da się to zrobić! Kampania „Miłość. Lepiej na całe życie” ma pokazać trwałe małżeństwo jako wartość. Zadanie nie jest łatwe.
75% Polaków uważa, że „Trwały związek jest źródłem prawdziwego szczęścia” a także, że „Miłość na całe życie jest możliwa”. Bujdy na resorach? Nie, wyniki badań przeprowadzonych przez Fundację Mamy i Taty, która startuje z kolejną już kampanią, promującą rodzinę jako wartość.
Twórcy kampanii „Miłość na całe życie” przypominają, że „każda rzecz ma swój czas”. Fundacja ostrzega przed tzw. „związkami na próbę”. Około 60% małżeństw rozpoczyna się wspólnym zamieszkiwaniem (inaczej: kohabitacją, konkubinatem). Większość tych par uznaje to za dobrą decyzję, sposób na prawdziwe poznanie się i inwestycję w jakość relacji. Jednak w rzeczywistości zwiększa to prawdopodobieństwo rozwodu.Niemal 70% małżeństw, które rozpoczynają się tzw. „związkiem na próbę” – rozwodzi się.
Jak wynika z cytowanych przez Fundację badań małżonkowie cieszą się lepszym zdrowiem, rzadziej ulegają wypadkom i kalectwu niż single, rozwodnicy i konkubenci. Żonaci żyją też dłużej niż nieżonaci – jest to szczególnie widoczne jeśli chodzi o długość życia mężczyzn. Co więcej, zamężne matki rzadziej doświadczają depresji i innych zaburzeń niż konkubentki oraz samotne matki. A w dodatku, żony rzadziej niż konkubentki doświadczają przemocy domowe. Ludzie żyjący w konkubinatach są z reguły mniej zadowoleni z jakości swojego związku, ciągną związki, choć wiele wskazuje, że nie mają one sensu tylko dlatego, że zbyt wiele w nie zainwestowali.
Fundacja Mamy i Taty stawia sobie za cel pokazanie małżeństwa i rodziny jako wartości, przypomnienie odbiorcom, że mimo trudności i niesprzyjających czasów warto dbać o związek. Ponadto, chce pokazać, że trwały związek jest źródłem prawdziwego szczęścia. Dlatego ruszyła kampania Fundacji Mamy i Taty pod hasłem „Miłość. Lepiej na całe życie”.
W ramach kampanii opracowano strategię komunikacji i rozwiązania kreatywne, która ma dotrzeć do zbadanej grupy docelowej (20-35 lat mężczyźni i kobiety, mieszkańcy miast, o różnych postawach światopoglądowych).
Pomysłodawcą kampanii jest Fundacja Mamy i Taty. Od strony strategicznej i reklamowej kampanią opiekuje sie agencja Telescope, specjalizująca się w kampaniach społecznych. Film w reżyserii Wojtka Jeżowskiego wyprodukował Black Rabbit, natomiast zdjęcie do printu autorstwa wielokrotnie nagradzanego w kreacji reklamowej Sunila Nair.
Przygotowana jest strona internetowa kampanii (http://www.mamaitata.org.pl/) oraz strona na Facebook’u. Partnerzy mediowi uczestniczą w kampanii pro bono.
Zobacz spot reklamowy Kampanii:
http://www.youtube.com/watch?v=AlvoDKP9KU8