Czy miłość na całe życie jest możliwa? Taka najpiękniejsza, najprawdziwsza… Póki śmierć nie rozłączy… Patrząc na dramatycznie rosnącą liczbę rozwodów, można mieć co najmniej wątpliwości. Ale Fundacja Mamy i Taty przekonuje, że da się to zrobić! Kampania „Miłość. Lepiej na całe życie” ma pokazać trwałe małżeństwo jako wartość. Zadanie nie jest łatwe.
Twórcy kampanii „Miłość na całe życie” przypominają, że „każda rzecz ma swój czas”. Fundacja ostrzega przed tzw. „związkami na próbę”. Około 60% małżeństw rozpoczyna się wspólnym zamieszkiwaniem (inaczej: kohabitacją, konkubinatem). Większość tych par uznaje to za dobrą decyzję, sposób na prawdziwe poznanie się i inwestycję w jakość relacji. Jednak w rzeczywistości zwiększa to prawdopodobieństwo rozwodu.Niemal 70% małżeństw, które rozpoczynają się tzw. „związkiem na próbę” – rozwodzi się.
Jak wynika z cytowanych przez Fundację badań małżonkowie cieszą się lepszym zdrowiem, rzadziej ulegają wypadkom i kalectwu niż single, rozwodnicy i konkubenci. Żonaci żyją też dłużej niż nieżonaci – jest to szczególnie widoczne jeśli chodzi o długość życia mężczyzn. Co więcej, zamężne matki rzadziej doświadczają depresji i innych zaburzeń niż konkubentki oraz samotne matki. A w dodatku, żony rzadziej niż konkubentki doświadczają przemocy domowe. Ludzie żyjący w konkubinatach są z reguły mniej zadowoleni z jakości swojego związku, ciągną związki, choć wiele wskazuje, że nie mają one sensu tylko dlatego, że zbyt wiele w nie zainwestowali.
Fundacja Mamy i Taty stawia sobie za cel pokazanie małżeństwa i rodziny jako wartości, przypomnienie odbiorcom, że mimo trudności i niesprzyjających czasów warto dbać o związek. Ponadto, chce pokazać, że trwały związek jest źródłem prawdziwego szczęścia. Dlatego ruszyła kampania Fundacji Mamy i Taty pod hasłem „Miłość. Lepiej na całe życie”.
W ramach kampanii opracowano strategię komunikacji i rozwiązania kreatywne, która ma dotrzeć do zbadanej grupy docelowej (20-35 lat mężczyźni i kobiety, mieszkańcy miast, o różnych postawach światopoglądowych).
Pomysłodawcą kampanii jest Fundacja Mamy i Taty. Od strony strategicznej i reklamowej kampanią opiekuje sie agencja Telescope, specjalizująca się w kampaniach społecznych. Film w reżyserii Wojtka Jeżowskiego wyprodukował Black Rabbit, natomiast zdjęcie do printu autorstwa wielokrotnie nagradzanego w kreacji reklamowej Sunila Nair.
Przygotowana jest strona internetowa kampanii (http://www.mamaitata.org.pl/) oraz strona na Facebook’u. Partnerzy mediowi uczestniczą w kampanii pro bono.
Zobacz spot reklamowy Kampanii:
http://www.youtube.com/watch?v=AlvoDKP9KU8