Kampania #17milionow nie informuje o wygranej

6 października 2015, dodał: Materiały prasowe
Artykuł zewnętrzny

7 października 2015 obchodzony jest Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego. To najczęściej występująca niepełnosprawność fizyczna wśród dzieci. Na świecie jest około 17 milionów ludzi dotkniętych MPD.

17kartka3

Kampania #17milionow nie informuje o wygranej. Jej celem jest podniesienie świadomości Polaków i zwrócenie uwagi na codzienność osób z mózgowym porażeniem dziecięcym. #17milionow to symbol solidarności z ludźmi dotkniętymi tą niepełnosprawnością. W kampanię zaangażowali się polscy aktorzy, muzycy, dziennikarze i politycy. Akcję wspierają m.in. Anna Wyszkoni, Łukasz Piszczek, Agata Kulesza, Magdalena Walach, Patrycja Markowska, Renata Przemyk, Hirek Wrona, Mieczysław Szcześniak, Mela Koteluk, Olga Bończyk, Magda Kumorek i Maria Niklińska.

„#17milionow ma przypominać o tym, że ludzie z MPD są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa. Chcą korzystać z przestrzeni miejskiej i brać czynny udział w życiu społecznym. Chcą móc dotrzeć do szkoły, do lekarza, do sklepu czy kina, mając pewność, że nie zaskoczą ich schody, zbyt wysoki próg lub krawężnik. Nie potrzebują litości. Chcą być samodzielni i niezależni. Wierzę, że wspólnymi siłami stworzymy dla nich świat bez barier.” – mówi prezes Fundacji Pomocy Dzieciom Kolorowy Świat Izabela Jachim-Kubiak.

Mózgowe porażenie dziecięce (MPD) to zespół przewlekłych zaburzeń neurologicznych wynikający z trwałego uszkodzenia mózgu, który obejmuje zaburzenia ruchu i postawy. Najczęstsze problemy, które towarzyszą dziecięcemu porażeniu mózgowemu to słaba koordynacja, sztywność mięśni (tzw. spastyczność) oraz kłopoty z połykaniem i mówieniem.

Organizatorem kampanii #17milionow jest Fundacja Pomocy Dzieciom Kolorowy Świat – jedyna w województwie łódzkim i jedna z niewielu w Polsce organizacja zajmująca się profesjonalną pomocą dzieciom z porażeniem mózgowym, która nieprzerwanie od 2003 roku pomaga najmłodszym udowadniając, że MPD to nie wyrok.

 

 

Finał akcji przypada 7 października 2015, ale organizatorzy przewidują, że kampania w Internecie potrwa przynajmniej do końca miesiąca. Na Facebook’u od 21 września pojawiają się zdjęcia znanych osób z kartkami z hasłem #17milionow.