„Jak mówić by nas słuchano” – recenzja

17 listopada 2016, dodał: Milena
Artykuł zewnętrzny

Majewska-Opiełka Iwona: „JAK MÓWIĆ, BY NAS SŁUCHANO Psychologia pozytywnej komunikacji”

2g

„Słuchanie” i „słyszenie”, choć słowa te brzmią podobnie to ich znaczenie różni się. Podczas gdy słyszeć może każdy, sprawienie, by nas słuchano, wymaga nie lada umiejętności. Zdaje sobie z tego sprawę Iwona Majewska-Opiełka, autorka prezentowanej tu książki.

Treści zawarte w tym poradniku w luźny sposób poruszają obszary związane z istniejącą między nami komunikacją, między innymi: motywy, dla których uczestniczymy w komunikacji (zarówno nadawca, jak i odbiorca treści), znaczenie sposobu, w jaki mówimy oraz samej treści padającego komunikatu. Przedstawione zostały w nim również proste ćwiczenia, których systematyczne wykonywanie pozwala na doskonalenie kunsztu swych wystąpień.

„Jak mówić by nas słuchano” to doskonałe źródło wiedzy dla osób pragnących poprawić swoje umiejętności oratorskie poprzez pracę nad samym sobą. Warto tu jednak podkreślić, że autorka bardziej nakierowuje czytelnika do poddania pod rozwagę pewnych kwestii niż przedstawia gotowe techniki nakłaniające audytorium do słuchania.

Polecam tę książkę nie tylko osobom często występującym przed mniejszym lub większym audytorium, ale też każdemu, kto chce poprawić swoje relacje z otoczeniem i mieć większy wpływ na to, jak jest odbierany. Skuteczność naszych komunikatów to przecież łatwiejsze i przyjemniejsze życie!

Książkę poleca Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne – można kupić ją TUTAJ

Dziękujemy za udostępnienie egzemplarza do recenzji –
Redakcja