Komunie, wesela, chrzciny, rocznice… Coraz częściej przyjęcia okolicznościowe organizowane są w salach, restauracjach czy hotelach. Jak znaleźć odpowiedni hotel i na co zwrócić uwagę podczas rezerwacji? Podpowiadamy wyprawić imprezę, którą nasi goście zapamiętają na długo.
Lokalizacja
Nierzadko jest tak, że impreza okolicznościowa poprzedzona jest wizytą w kościele lub urzędzie. Warto zadbać o to, żeby odległość między tymi dwoma miejscami nie była zbyt duża. Dzięki temu będzie można ją pokonać pieszo lub samochodem. Goście, którzy przybędą z daleka na pewno docenią fakt, że w hotelu można będzie przenocować i odpocząć przed podróżą powrotną.
Sala
Wielkość sali uzależniona jest przede wszystkim od tego jak dużą imprezę chcemy zorganizować. Chrzciny czy rocznice są z reguły mniej liczne niż np. śluby. Warto wybrać hotel, który oferuje kilka sal, w których można zorganizować przyjęcie czy nawet imprezy integracyjne. Taki wybór oferuje Hotel Victoria w Olkuszu (http://www.victoria.olkusz.pl/imprezy_okolicznosciowe.html). Do wyboru są kameralne i przytulne sale bankietowe, duża sala przeznaczona np. dla gości weselnych. Wiosną i latem można pokusić się o zorganizowanie imprezy w hotelowym ogrodzie. Pięknie zaaranżowany będzie wspaniałym tłem rodzinnych uroczystości.
Menu i usługi dodatkowe
Plusem organizacji przyjęcia w hotelu jest możliwość wybrania potraw, napoi i alkoholi, praktycznie według uznania. Warto wcześniej zapoznać się z ofertą hotelu. Często jest tak, że w menu do wyboru jest kilka potraw i na tej podstawie tworzymy własną listę dań. Ciekawym pomysłem jest zorganizowania przyjęcia tematycznego, np.: dania kuchni śródziemnomorskiej lub azjatyckiej. Wszelkie pomysły należy zgłosić menagerowi hotelu, który zadba o to, żeby przyjęcie przebiegało bez zarzutu. Jeżeli planujemy wielogodzinną zabawę należy zapewnić gościom co najmniej dwa ciepłe posiłki i zestaw przekąsek. W przypadku np.: uroczystego obiadu, który nie będzie długo trwał, jeden gorący posiłek składający się z przystawki i dania głównego będzie wystarczający. Warto też ustalić czy hotel posiada w swojej ofercie ciasta i alkohol. Przeważnie w proponowanym menu występuje deser.
Jeśli chodzi o usługi dodatkowe, są to takie usługi, które trudno byłoby wykonać samemu w domu. Może to być np.: pokaz sztucznych ogni, przygotowanie fontanny czekolady, obecność animatora, który zajmie się zabawą z dziećmi. Warto dowiedzieć się czy hotel zapewnia takie usługi.
Miejsca noclegowe
Klienci, którzy decydują się na zorganizowanie przyjęcia okolicznościowego w hotelu, wybierają to miejsce, ze względu na możliwość noclegu. Warto wcześniej upewnić się, że w wybranym przez nas terminie hotel będzie dysponował odpowiednią liczbą miejsc noclegowych.
Organizacja imprezy okolicznościowej w hotelu to wygodny sposób na spotkanie z gośćmi. Często jest tak, że w domu nie pomieścilibyśmy tylu gości ilu chcemy zaprosić. Rezerwacja sali i urządzenie przyjęcia w hotelu to oszczędność czasu, który możemy poświęcić na inne rozrywki.